Peugeot 508 GT 1.6 THP 225 EAT8
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Kada smo prošle godine u Ženevi, a nedugo zatim i na Zagreb Auto Show-u uživo vidjeli novi 508, bilo je jasno da je Peugeot opet pogodio „u sridu“.
Iako se kaže da se o ukusima ne raspravlja, mislim da mirne duše možemo novi Peugeot 508 proglasiti za najljepši serijski auto trenutno u prodaji. U segmentu gdje se rijetko dogode neki tektonski poremećaji po pitanju dizajna, Peugeotu je uspjelo napraviti nesumnjivi hit. To se vidjelo odmah po komentarima kolega novinara, ali i svih posjetitelja navedena dva salona.
Već na prvi pogled jasno je zašto, posebno ako ga gledate u crvenoj izvedbi kao što je bio slučaj s testnim primjerkom. Nimalo suptilni očnjaci od LED svjetala koji služe kao dnevna svjetla ili pokazivači smjera dominiraju prednjim dijelom. Peugeot već dugo koketira s tim mačkastim detaljima, no ovaj puta su odbačene sve kočnice, i to na vrlo uspješan način. Kako se radi o coupeu s pet vrata, karoserija je prilično niska, što cijeloj priči daje još dinamičniji ton.
Straga je rep izveden više ili manje limuzinski, ali radi se o petim vratima koja mogu biti vrlo praktična kada se za time ukaže potreba. Valja svakako spomenuti i da su stražnja svjetla izvedena u stilu lavljih panđi, što smo već viđali na Peugeotima, no svakako se dobro nadopunjuju s prednjim dijelom.
Obzirom da se radilo o top modelu u ponudi (GT opremi i najjačem motoru), ni u kabini nije nedostajalo atrakcija. Ono vidljivo na prvi pogled su odlična sjedala u kombinaciji kože i alcantare te svakako dominantan i-Cockpit. Njega pak karakterizira već dobro znani minijaturni upravljač promjera svega 35 cm koji je još uz to i odrezan pa više podsjeća na one s kartinga nego iz poslovne limuzine (coupea s pet vrata). Znamo da neki kolege od početka primjene i-Cockpita imaju probleme s ergonomijom, odnosno podešavanjem sjedala da bi dobro vidjeli instrumente i cestu ispred, no nama je od prvog dana to išlo bez problema.
Treba možda par minuta da se naviknete pokazivače brzine i okretaja gledati preko, a ne kroz upravljač i to je to. Kompletan kokpit najviše podsjeća na one avionske, a to dodatno naglašavaju kromirani prekidači izvedeni upravo u tom stilu.
Kada sjednete u vozačko sjedalo imate onaj dobri dojam da vas auto grli ili još bolje, da ga „navlačite“ na sebe poput rukavice. Nama se taj osjećaj jako dopada jer stvara određenu povezanost s autom, no ne u smislu kako to danas svi karakteriziraju pod tim imenom, već da su vozač i auto jedno i da ste u svakom trenutku svjesni što se događa sa svakim dijelom automobila.
U testiranom primjerku imali smo po prvi put priliku isprobati novitet u ovoj klasi, a to je Night Vision sustav. U slučaju loše vidljivosti poput magle, jake kiše i sličnih uvjeta, između instrumenata vidite sliku svega što se događa ispred vas. Ako su normalni noćni uvjeti, vidi se malo toga jer LED svjetla rade odličan posao, ali tamo gdje se ona ne mogu „probiti“, night-vision pokazuje svoje prednosti. Što tamnije površine vani (odjeća pješaka), to bolje, reklo bi se.
Kako i priliči top modelu, motorizacija je bila najjača u ponudi. Dobro znani 1,6-litreni THP twin-scroll turbo funkcionira bez greške. U RCZ-u je razvijao 200, a u RCZ-R uz par dodataka čak 270 KS, tako da ovih 225 predstavlja dobru mjeru za (ipak) limuzinski 508. Svakako treba pohvaliti konačno zaista dobar automatski mjenjač. Potpuno nov, s osam stupnjeva prijenosa koji svoj posao odrađuje baš kako treba, skoro neprimjetno kada to ne želite i vrlo agilno kada to želite. U automatskom modu motor je gotovo nečujan i ako vozite poslovne partnere oni će uživati u zvuku koji stiže iz Focalovog audio sustava, a kada ih konačno isporučite na odredište možete si dati i malo oduška.
Prebacivanjem moda iz Comfort u Sport cijeli auto se napne i postane oštriji, što će svakako cijeniti oni koji vole sportsku vožnju. Tada do izražaja dolazi i vrlo direktan volan nakon kojeg ćete se pitati zašto svi auti nemaju takav. Snage ima dovoljno za sve, osim najzahtjevnije. Ubrzanje od 0-100 traje oko sedam sekundi, što je vrlo dobar rezultat, a ako ustrajete na gasu stići ćete do gotovo 250 km/h. To nismo isprobali, ali možemo potvrditi da se pri brzinama od 160-200 km/h 508 osjeća kao riba u vodi. Jednom kada se zasitite autoceste, spustite se primjerice kod Udbine na D1 i preko Knina krenite prema Šibeniku.
Na cesticama od Knina prema moru vidite da je agilnost koju u zavojima pokazuje 508 GT u skladu s njegovim izgledom i da ručice mjenjača iza volana imaju itekako dobru svrhu. Uz nemilosrdno „cijeđenje“ motora do maksimuma ostvarivog na autocesti u sezoni, kao i po lokalnim cestama pretičući gdje god se ukazala prilika, nismo uspjeli potrošiti više od 9,5 litara benzina. Bolje da ne spominjemo ovdje brzinski prosjek, no to znači da u praksi normalnom vožnjom sigurno možete odbiti barem još dvije litre od ove brojke.
To se i potvrdilo na povratku kada smo imali više putnika i prtljage pa smo se i vozili umjerenije te je potrošnja zaista i bila 7,5 litara. Sve u svemu, novi Peugeot 508 nije nas razočarao već dapače, ugodno iznenadio. Nije se pokazalo da je „izvana gladac-iznutra jadac“, već da izgled odgovara karakteru. Jedina zamjerka koju smo realno uspjeli zamijetiti u tjedan dana vrlo intenzivnog druženja bilo je malo škripanja plastike u klasteru instumenata ispred vozača.
Sve ostalo zaslužilo je najviše ocjene. Pa ako tražite atraktivan auto kojim ćete moći pojuriti kada to zaželite, ali i voziti se udobno i štedljivo, uz bezbrojne poglede prolaznika, s 508 sigurno nećete pogriješiti.
Za: izgled, snažan i izuzetno štedljiv motor, mjenjač, peta vrata
Protiv: ne baš raskošna ponuda prostora na stražnjim sjedalima