Peugeot 308 SW GT PHEV 225 e-EAT8

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček; Peugeot

Iza ovog dugačkog naziva skriva se prvi novi 308 koji nam je stigao na test. Kompakt nismo dočekali, ali zato je SW to nadoknadio, tim više što se radilo o top izvedbi.

Već desetljećima vrijedi izreka da je svaki novi Peugeot najljepši auto u svojoj kategoriji. Ni s novim 308 stvari se po tom pitanju ne mijenjaju. Prepoznatljiv vizualni potpis LED svjetala s dugim očnjacima koji je krenuo sa zadnjim 508 i novim velikim logom koji dominira prednjim dijelom odmah daju do znanja čak i onima koji ne prate auto industriju o kojem se brendu radi. Agresivan izgled dodatno je naglašen oštrim linijama te niskom silhuetom koja se još bolje ističe na karavanu zbog dugog krova, ali i veće duljine karoserije.

Moramo naglasiti da se 308 i 308 SW razlikuju i po nagibu vjetrobranskog stakla, međuosovinskom razmaku i drugim detaljima. Veliki 18“ dvobojni kotači nedvojbeno odaju snagu i sportski karakter ovog karavana, dok straga tri „panđe“ nastavljaju obiteljsko naslijeđe starijeg brata 508. Iako je riječ o karavanu, iz svega je jasno da se ovdje radi o lifestyle SW-u, a ne nekom jeftinom njemačkom za prijevoz žbuke i cementa.

U interijeru odmah u oči pada izrazito sportski ugođaj. Profilirana sjedala presvučena su Nappa bleu kožom, a interijerom dominiraju minijaturni volan i drugi detalji opšiveni zelenim koncem. Kompletan kokpit djeluje vrlo dinamično i vozački orijentirano. Kao kod BMW-a nekada davno, sve je podređeno vozaču. Nekima se to ne sviđa jer kažu da vole prostranost i prozračnost, no vašem novinaru se takvi auti sviđaju jer vas obgrle i imate osjećaj da ste vi glavni u njemu, a svi ostali su samo putnici.

S duljinom od preko 4.6 metara prostora u kabini ima dovoljno i na stražnjoj klupi (SW ima veći međuosovinski razmak za 5.5 cm od kompaktne izvedbe), no viši putnici (iznad 180 cm) bi mogli imati problema s prostorom za glavu zbog lagano padajuće linije krova. U normalnom 308 SW prtljažnik nudi 608 litara, ali s obzirom da je ovdje riječ o plug-in hibridu, baterija krade dio prostora pa osnovni prtljažnik može progutati solidnih 548 litara.

Da se radi o top modelu pokazuje i Focalov hi-fi audio sustav od 10 zvučnika i pojačalom ukupne snage od 690 W koji će nadglasati i najuporniju djecu.

Ipak, najbolje o dizajnu uvijek govore pogledi drugih sudionika u prometu. A po tome 308 SW spada u sam vrh. Atraktivna zelena boja karoserije uz sve navedene majstorske detalje u oblikovanju pokazuju bez greške da je Peugeot opet pogodio u sam centar što se tiče izgleda. Sad krenimo i na vožnju.

Testirani model je trenutno top model, s GT opremom i benzinsko-hibridnim pogonom od 225 KS. Ako mislite da je to previše – vjerujte da nije, jer ovaj 308 SW nosi sa sobom skoro 1.8 tona bez vozača. I ovdje dolazimo do prvog problema, a to je nosivost od 408 kg. Vozite li četiri odrasle osobe, već ste jako blizu dozvoljenog limita, a da niste još stavili ništa od prtljage u njega. Motor koji ga pokreće je poznati 1,6-litreni turbak koji razvija 180 KS. Električni motor razvija 110 KS, a ukupno daju deklariranih 225 KS i 360 Nm okretnog momenta.

Za prijenos te snage na kotače je zadužen 8-brzinski automatski mjenjač koji solidno odrađuje svoj zadatak. Sprint do stotke traje manje od osam sekundi (7.6 s), a najviše će razviti više nego dovoljnih 235 km/h. Ono što je važno je da se na struju možete po WLTP-u voziti nekih 59 km. Mi to nismo uspjeli u praksi postići, 40 zvuči puno realnije, no i to je dovoljno ako ga imate gdje puniti svaku večer, jer ćete vrlo vjerojatno cijeli dan moći „izvući“ na struju.

Ako i nećete, onda će benzinac preuzeti zadatak na sebe. Obzirom da po starom, i ne baš dobrom običaju, PHEV-ovi uglavnom imaju samo spori AC punjač, računajte da ćete satima biti na nekom od parkinga ako želite dobiti koliko toliko dosega na struju. Otprilike sat vremena za svakih 10 km. Ako ga punite doma, onda će to potrajati cijelu noć.

Isplati li se puniti ga strujom? Da, jer su tada performanse zaista dobre i pozamašna težina ne dolazi toliko do izražaja. Posebno preporučamo Sport mod, jer tada oba motora rade maksimalnim kapacitetom i vožnja je pravi užitak, ali tek kada kroz menije isključite Lane Keep Assist. I računajte da to napravite svaki put kada pokrećete motor, jer naravno da je po defaultu uvijek uključen.

Ono što treba pohvaliti je dobro držanje ceste i solidan osjećaj na upravljaču. Zahvaljujući niskom težištu 308 SW može se voziti vrlo sportski (po mogućnosti kada je vozač sam) dok je u drugim prilikama više nego solidan obiteljski transporter. U gradu je kompakt svakako okretniji, no dobre performanse osigurat će lagana prestrojavanja u gradskim gužvama. Tu najviše do izražaja dolazi solidan automatski mjenjač kao i modovi vožnje poput Hybrid, Eco i Normal (ako više nemate dovoljno struje da vozite samo na električni pogon).

Prosjek potrošnje u gradu kretao nam se malo iznad sedam litara. U tjedan dana samo smo jednom stigli napuniti ga za 33 km električne vožnje, tako da ovaj prosjek bi sigurno mogao biti i manji, ali brojni teslaši i ostali padobranci-propagatori vožnje na struju ne daju nam više doći na red na jedinoj besplatnoj punionici u našoj blizini. To je jedna od činjenica o kojima morate razmišljati prilikom eventualne kupovine plug-in hibrida, ili možda čak i čistog „strujića“.

Da rezimiramo… Peugeot 308 SW nedvojbeno je jedan od, ako ne i najljepši, karavan na tržištu. U top izvedbi nudi i više nego solidne performanse i vrlo bogatu opremu. No sve to nosi sa sobom i cijenu koja je za testirani model sa svim doplatama (još 5.000 eura dodataka) bila skoro 54.000 eura, što je poprilična svota za kompaktni karavan. Valja reći da se početne izvedbe mogu dobiti već za manje od pola te brojke.

Za: dizajn izvana i iznutra, kokpit podređen vozaču, pretinci, solidan prtljažnik, vozna svojstva
Protiv: dosadni sustavi sigurnosti, mala nosivost, sporo punjenje