Peugeot 301 1.5 BlueHDi 100 S&S BVM6
Tekst: Goran Vrhovec
Prošlo je pet godina otkad je predstavljen model 301, Peugeotov odgovor na krizni trend koji se na kraju pokazao dosta uspješnim. I taj uspjeh nije se dogodio samo u tzv. slabije razvijenim tržištima (čitaj siromašnijim, poput našeg i onih još istočnijih) kojima su slične limuzine prihvatljive cijene prvenstveno bile namijenjene.
S bratom iz Citroëna u čijim blagodatima uživaju sada naši policajci, 301 dijeli sve osim značke. Redizajn je zahvatio dosta toga i mora se priznati da sada 301 izgleda puno dopadljivije, prvenstveno modernije te sličnije ozbiljnijem bratu, modelu 308. Veliki plus su LED dnevna svjetla koja znatno izdižu cijeli auto iz sivila prosjeka.Kao što je i za očekivati kod ovakvih modela, dizajnerski jednostavno mora biti barem jednu stepenicu niže od standardnih Peugeotovih modela koji su oduvijek bili mamac za poglede. Materijali u kabini su sada bolji nego prije, a u skladu s vremenom 301 je dobio i zaslon infotanimenta osjetljiv na dodir.
Ono glavno što kupci ovakvih vozila traže nije se promijenilo. To su četiri vrata i veliki prtljažnik koji prima 506 litara prtljage. Ako mislite krenuti u novu karijeru i voziti Uber, onda je ovo jedan od najboljih automobila za to, posebno sada kada je dobio i novi 1,5-litreni HDi motor od 136 KS i (konačno) šest stupanjski mjenjač. Upravo je mjenjač bila jedna od velikih zamjerki, jer je zbog predugih prijenosnih odnosa inače dobar HDi motor prilično patio, posebno u gradu.
Sada se situacija poboljšala i osim osjetno boljeg temperamenta, 301 je puno ugodniji za voziti. Zvučno je dobro izoliran i HDi se primjećuje samo u iznimnim situacijama, odnosno kod hladnog starta i ako ga baš jako „vrtite“. Inače je vožnja udobna i bez obzira jeste li navikli na kratke relacije ili češće idete na autocestu, s novim 1.5 motorom od 136 KS neće se osjećati podmotorizirano. Još jednom naglašavamo puno bolje ponašanje u vožnji zbog šest stupnjeva u mjenjaču pa ako trebate i pretjecati, sada će to biti puno jednostavnije.
Ponašanje u vožnji nije se promijenilo. U skladu s karoserijom je i ovjes koji je namijenjen lošijim prometnicama (sjetite se za koje je zemlje prvenstveno bio zamišljen), što zapravo nije uopće loša stvar, jer i mi po tom pitanju spadamo u nerazvijene zemlje. Jahanje po svim varijantama „ležećih“ kojima nas je podario zagrebački gradonačelnik nimalo mu ne smeta. Zasluge za to idu dijelom i nešto „mesnatijim“ gumama (čak i ovoj opciji od 16“ koja košta dodatnih 2.000 kn) od onih na koje smo navikli gledati na testnim autima. Iz tog razloga se neće dogoditi ništa strašno ako pogodite neku udarnu rupu ili se mislite popeti na rubnjak.
Da bi mogli uspješno manevrirati na parkingu, dodatno su bili ugrađeni i parking senzori (također 2.000 kn doplate) koji su vrlo smislen dodatak kod 301 upravo zbog duljine „repa“ i nemogućnosti procjene duljine. Da bi 301 izgledao što prestižnije, imao je i metalik boju (3.300 kn) te također vrlo preporučljiv radio s bluetoothom, USB-om i Mirror Link, što sve zajedno košta još 4.000 kn. Kako je na testu bio inače najbogatije opremljeni Allure koji s ovim motorom košta 115.351 kn, lako je izračunati da za zaista optimalno motoriziran, ali i opremljen 301 treba izdvojiti 126.651 kn.
Za: prostrana limuzina za četiri osobe, veliki prtljažnik dosta snažan i štedljiv novi motor, novi mjenjač sa šest stupnjeva, cijena
Protiv: samo dvije godine garancije, još uvijek kaska za pravim Peugeotima (po izgledu i materijalima), iako osjetno ljepši nego prije