Peugeot 208 GT Hybrid 100 e-DCS6 GT
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Kada bi postojao izbor najljepšeg auta u klasi 4 metra, sigurni smo da bi pobjedu odnio 208 u GT izvedbi. Zaista se ne možemo sjetiti koji bi auto mogao ugroziti tu titulu malom laviću, posebno u ovakvoj kombinaciji boja.
Titulu Auta Godine ponio je 2020. godine, no Peugeot 208 i dalje djeluje svježe, a posebno nakon laganog redizajna koji je doživio prošle godine. Iako ga vozačice obožavaju, u ovako sportskom izdanju sigurno bi ga poželjeli i brojni vozači, posebno oni koji su nekada davno voljeli 205 GTI. No 80-e su davna prošlost, u međuvremenu smo imali razne izvedbe poput 206 i 207 RC, zatim prvu generaciju 208 GTi s turbo motorom i više od 200 KS, no u ovoj drugoj generaciji 208-ice, GTI izvedba više ne postoji. Nažalost…
Vremena su se promijenila i jurilice više nisu popularne. CO2, ekologija i slične stvari nalaze se na svim promo materijalima, nitko više ne želi raditi aute koji su zabavni (uz par japanskih iznimaka). Najbliže što se može doći tom starom duhu danas su GT verzije, koje barem izgledom kazuju kako bi današnji GTI mogao i trebao izgledati. Agresivna LED svjetla s izraženim očnjacima, kandže, crni detalji u kontrastu s atraktivnom novom Agueda Yellow bojom savršeno se slažu. Cijeli auto djeluje mišićavo i brzo čak i dok stoji i jedva čekate provozati ga.
U unutrašnjosti se dobra priča nastavlja. Interijer je izrazito sportski uređen, sa sjedalima i drugim detaljima od Alcantare, prošivima u boji karoserije te najnovijom generacijom i-Cockpita, minijaturnim i odlično oblikovanim volanom te središnjom konzolom s kromiranim tipkama koje podsjećaju na avionski kokpit. I taman kada pomislite pojuriti na Sljeme, vratite se u realnost.
Ovaj 208 ima svega 100 KS. To možda i nije bilo tako malo kada je 205 GTI bio aktualan (1.6 je imao 105 KS, 850 kg, 1.9 129 KS), no razlika u težini u tih skoro 40 godina narasla je za 325 kg pa tako ovaj 208 ima 1175 kg. Da, pomaže mu elektrifikacija pa svejedno do stotke stiže za manje od 10 sekundi (9.8 s), a dosegnut će najviše 193 km/h. Po tome se zapravo i ne razlikuje puno od svog pradjeda, ali dojam u vožnji je naravno, potpuno drugačiji.
Osim što je karoserija bitno čvršća, sam osjećaj kada zatvorite vrata i namjestite se u idealnu poziciju pokazuje koliko su automobili napredovali zadnjih nekoliko desetljeća. Sjedala odlično drže tijelo i sve u kabini vas zapravo navodi na što bržu vožnju. No prvo što ćete primijetiti je da se zapravo često vozite isključivo na električni pogon. Svaki put kada lagano krenete ili čim oduzmete gas, motor se gasi i dalje „jedrite“ na električni pogon. U gradu to ima smisla i najbolje se osloniti na vrlo dobar automatski mjenjač koji sve odrađuje za vas, bez ikakvih stresova u gradskim gužvama.
Ako izađete na neku magistralnu cestu, ubacit ćete u sportski mod vožnje i sve će se zacrveniti na instrumentima, no neke velike razlike u performansama neće biti. Da krivo ne shvatite, ovaj 208 se može voziti brzo i odlično leži u zavojima, ali da ćete biti impresionirani performansama – nećete. Ipak je to prvenstveno gradski auto koji je stvarno šminkerski uređen i ima sportski „vibe“, no čak ni uz ručne izmjene stupnjeva polugicama koje rade dosta dobro nećete osjetiti neki udarac u leđa kod svake izmjene. Dijelom je to zbog mjenjača s dvostrukom spojkom, a dijelom i zbog toga što hibridni pogon ispunjava „rupe“ u prijenosu snage pa je dojam zapravo manje spektakularan nego što bi to bio bez struje u pogonu. Rado bismo isprobali i jaču varijantu hibrida, onu od 136 KS koja je za sekundu i pol brža do „stotke“ i ide 20 km/h više.
Ako se vratimo normalnoj vožnji, 208 radi odličan posao. Osim što nudi adekvatne performanse i stvarno nudi ugodan boravak u kabini, u gradu se osjeća kao riba u vodi. Uvijek ima dovoljno eksplozivnosti i agilnosti za startove na semaforu ili ubacivanja kada se za time ukaže potreba. O pogledima drugih sudionika u prometu da ne govorimo.
Nismo naišli na nikoga koga ovaj 208 nije oduševio svojim izgledom, a to je još uvijek glavni adut kod kupovine novog auta. Kada uz sve navedene prednosti spomenemo i da će troškovi biti predvidivo niski, jer hibridni sklop omogućava da se čak 50% gradskih vožnji odrađuje bez uključenog benzinskog motora, jasno je da ovaj 208 ima itekako smisla u današnjem vremenu. Posebno kada znamo da ovakav ljepotan i nije preskup pa može biti vaš za 27.288€. No to ne znači da i dalje ne žalimo za nekom pravom GTI verzijom.
Za: dizajn izvana i iznutra, odličan interijer, vozačka pozicija, solidne performanse, niska potrošnja
Protiv: ovakav izgled zaslužuje i neki osjetno jači motor, ovjes zna biti tvrd na lošim cestama