Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 GT Line

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Da su SUV vozila u modi, svjedoci smo već dulji niz godina. Čak i kod nas, na relativno siromašnom tržištu u odnosu na zapadne zemlje jasan je trend kupovine SUV modela, od onih pravih pa do manjih crossovera koji uspješno zamjenjuju tipična obiteljska vozila.

U toj kategoriji konkurencija je izuzetno jaka i treba ponuditi nešto zaista posebno da bi se istaknuli u moru privlačnih modela. Peugeot je svoj ulaz u SUV segment zabetonirao odlično prodavanim 3008 i 5008 modelima, koji su se iz mase istakli prvenstveno sjajnim  izgledom, a zatim i odličnim motorima te konačno i pristojnim automatskim mjenjačima.

U kategoriji crossover modela početkom godine stigao je Peugeot 2008. Više o njemu mogli ste pročitati taman prije nego je cijeli svijet krenuo u krivom smjeru… Želite li se podsjetiti na ta vremena i novitete koje je donio 2008, ovdje je link.

Ako nemate vremena, recimo da je novi 2008 jednoglasno od struke, ali i potencijalnih kupaca proglašen za uvjerljivo najljepši mali SUV. Jedan pogled dovoljan je da vidite zašto. Od LED svjetala s karakterističnim očnjacima, preko bočnih linija koje pokazuju mišiće do stražnjeg dijela gdje opet dominiraju svjetla u stilu kandži, jasno je da nitko drugi oblikovanju svojih vozila nije pristupio ovako odvažno i što je još važnije – uspješno. Iako spada u  „male“ SUV modele sa svojih 4.3 metra duljine i još važnijim međuosovinskim razmakom od 2.6 metara, nudi dovoljno mjesta i na stražnjoj klupi, a i prtljažnik od 434 litre zaslužuje pohvale.

Kako smo na test dobili top verziju pokretanu dizelskim motorom i GT Line paketom opreme, jasno je da je interijer opremljen svime što si možete poželjeti. Cijelom kabinom dominira posljednja verzija Peugeotovog i-Cockpita. Od lijepo uređene središnje konzole s prekidačima u avio stilu, preko ekrana od 10“ do najnovije generacije 3D displeja ispred vozača koji si može konfigurirati koje informacije mu se prikazuju o svim segmentima vožnje i ostalih informacija koje bi mu mogle biti važne.

Naravno, volan je u skladu s time iznimno malih dimenzija te je još uvijek predmet rasprava čak i među kolegama novinarima. Nama se dopada od prvog dana i zaista daje dojam kao da vozite karting. Gledanje instrumenata iznad upravljača, a ne kroz njega je stvar navike, no jasno je da nekim višim ili nižim kolegama može predstavljati problem naći idealnu poziciju za vožnju. Sjedala su dobro profilirana i gotovo sportska, u kombinaciji kože i tkanine. Spomenuto je vrlo ugodno za sjedenje, jer po vrućinama nije vruće, a zimi nije onako hladno kao kada sjednete na kožna sjedala prije nego ih grijači zagriju dovoljno za ugodnu vožnju. Jedna od rijetkih zamjerki je da se klima uređajem osim osnovnih funkcija i dalje može upravljati samo preko središnjeg zaslona. Primjerice, ako hoćete promijeniti smjer puhanja ili podesiti temperaturu, morate prtljati po ekranu, a ne gledati gdje vozite.

Top model u ponudi pokreće sada već dobro znani 1,5-litreni BlueHDi motor od 130 KS. On je uparen s vrlo dobrim osamstupanjskim automatikom koji brine da vožnja uvijek bude ugodna i štedljiva. Ono što je važno, obzirom da temperament ovako motoriziranog 2008 može navesti vozača na malo sportskiju vožnju je da je vožnja zavojima precizna, a karoserija usprkos 1200 kg težine se ne ljulja već ju ovjes dobro drži pod kontrolom. Postoji i sportski mod vožnje gdje motor još bolje reagira na gas i koji 2008 pretvara u stvarno solidan vozački stroj. Mjenjač se može ubaciti u manualni mod i tada je sva kontrola na vama, odnosno na ručicama iza upravljača. 300 Nm je u svakom trenutku spremno za akciju, što se manifestira ubrzanjem do stotke za nešto više od 9 sekundi.

No, ono što više znači u svakodnevnoj vožnji su međuubrzanja koja pretjecanja čine pravim guštom. Ovjes je više njemačka nego francuska škola i odlično drži 2008 u kratkim i dugim, brzim zavojima. Koliko dobro to sve funkcionira, najbolje pokazuje da smo s ovim 2008 po prvi put nakon zaista dugo vremena uhvaćeni u prebrzoj vožnji na staroj cesti prema Varaždinu. Nakon toga sveli smo se u normalne okvire, što nam se pak vratilo stvarno malom potrošnjom od svega 4,5 litara. U gradu smo oborili rekord potrošnje, ali i on se svodio na stvarno pohvalnih 6,5 litara. Više od toga nismo uspjeli protjerati kroz njegove cilindre bez obzira što smo mu radili.

Kao zaključak mogli bismo reći da osim neprijeporne ljepote 2008 zaista nudi i puno kvaliteta. Od odličnog motora, uparenog s jednako tako dobrim automatikom, preko izvrsno pogođenog ovjesa i praktične kabine te prtljažnika, jasno je da će i novi 2008 slijediti prodajne brojke veće braće 3008 i 5008. Naravno, neće svi prodani biti top modeli poput ovog testnog za kojeg treba izdvojiti 230.650 kn, ali ako si ga možete priuštiti, neće vam biti krivo. Posebno u nekoj od atraktivnih boja u kojima se nudi. Mamac za poglede mladih, starih, muških i ženskih prolaznika jasan su pokazatelj da je Peugeot uspio izaći iz okvira prosjeka i ponuditi zaista atraktivan model koji se ističe u ovoj prenapučenoj klasi.

Za: izgled izvana i iznutra, odlična kombinacija snažnog i štedljivog motora s automatskim mjenjačem, ovjes
Protiv: za neke funkcije klima uređaja i dalje se treba „igrati“ na središnjem ekranu