Opel Mokka Ultimate mHEV 1.2 XHT mHEV S/S

Tekst: Goran Vrhovec

Iako Stellantisu kao jednom od najvećih proizvođača trenutno ne cvjetaju ruže, Opel čini se da proživljava drugu mladost otkad se nalazi pod okriljem ovog koncerna. Dijeljenje platformi i motora predstavlja globalizaciju u pravom smislu te riječi, no na pojedinim je proizvođačima kako će iskoristiti prednosti takvog načina proizvodnje i izvući za sebe ono najbolje.

Kod nas većina kupaca i dalje preferira njemačke automobile i Opel sa svojom ponudom dobro „pliva“ obzirom na zbunjenost Forda te narušenog imidža i kvalitete VW-a. S hrabrim dizajnom i prepoznatljivim obiteljskim karakteristikama Opel sve više postaje jedna od vodećih marki ne samo u svom obiteljskom koncernu, već i na tržištima Europe.

U zadnje vrijeme vozili smo dosta crossovera B segmenta i očito je da se proizvođači trude uhvatiti svakog kupca nudeći mu nešto više od konkurenata. Obzirom da se mehanika i platforma koriste za brojne modele u Stellantisu, razlike koje mogu privući kupca prvenstveno se odnose na prepoznatljiv dizajn i percepciju kvalitete. Opelovi modeli posljednjih godina definitivno su uspjeli u namjeri da stvore prepoznatljiv izgled pa tako od najvećeg Grandlanda pa sve do Mokke koju danas možete vidjeti prepoznatljiv je obiteljski karakter oblikovanja koji se provlači kroz sve dostupne modele, pa čak i Astru i Corsu.

Mokka definitnivno izgleda privlačno na prvi pogled, a posebno je atraktivna u dvobojnoj, kontrastno lakiranoj karoseriji s crnim krovom koji se može dobiti bez dodatne nadoplate. LED dnevna svjetla sprijeda odlično postavljaju granice karoserije i obrubljuju prednji dio ističući se na crnoj pozadini maske i prednjeg poklopca. Crna boja na njemu doplata je od 220€. Bočna linija je dinamična i kombinacija s crnim krovom vizualno smanjuje visinu auta dajući mu još dinamičniju siluetu u koju se odlično uklapaju kotači. Nagnuto stražnje staklo sa spojlerom na krovu i uskim svjetlima te lažnim difuzorom još dodatno čine Mokku atraktivnim crossoverom s neskrivenim sportskim ambicijama.

U kabini se taj dojam nastavlja odličnim profiliranim sjedalima koji su presvučeni kombinacijom kože i alcantare. Cijela instrumentna ploča zaokrenuta je prema vozaču u maniri nekada najboljih BMW-a koji su vozača stavljali na prvo mjesto. Ono što je neobično u današnje vrijeme jest da s vozačke pozicije vidite do kuda ide poklopac motora. To je danas prava rijetkost, ali očito je da je Opel uspio pomiriti aerodinamička i sigurnosna svojstva s tim zanimljivim detaljem. S dobro profiliranim malim volanom te klima uređajem (automatskim, naravno) kojim se upravlja preko fizičkih tipki i kotačića te infotainmenta kojem se glavne funkcije pozivaju također fizičkim tipkama, Mokka nas je dodatno osvojila. U moru guranja svih funkcija na nepraktične dodirne zaslone izgleda da je Opel slušao povratne informacije vozača koji su sve frustriraniji zbog sve većih ekrana kojima se kontrolira sve, pa čak i otvaranje pretinca za suvozača.

Sve navedeno ugodno nas je iznenadilo, ali kada smo krenuli na vožnju uvidjeli smo da Mokka i tu ima svojih aduta. Za pogon se koristi dobro poznati 1,2-litreni PureTech trocilindrični turbo benzinac. U svojim prvim inkarnacijama nije se pokazao kao motor za preporuku, no i tu su se stvari promijenile pa je temeljito redizajniran, poboljšan u svim segmentima, posebno što se tiče održavanja i pouzdanosti. Sa svojih 130 KS nikad nije bio slaba karika u automobilima koje je pokretao, a u testnoj Mokki pomaže mu i hibridni sklop zbog kojeg je ukupna snaga vozila 136 KS. Za prijenos snage na prednje kotače zadužen je šeststupanjski automatski mjenjač s dvije spojke koji kao što znamo radi odlično.

Dobro se snalazi u stani-kreni prometu i brine za što nižu potrošnju goriva u takvim uvjetima, no za razliku od općeprihvaćenog CVT-a, ako poželite malo pojuriti i mjenjač i Mokka će vas podržati u tome. Izmjene stupnjeva su trenutne, a ako želite potpunu kontrolu, polugice iza volana dat će vam mogućnost da sami birate kada mijenjati stupanj prijenosa. Zahvaljujući odlično pogođenom ovjesu brza vožnja autocestom prema Varaždinu pravi je gušt, posebno na zavojitom dijelu iza Brezničkog Huma. Naravno, u takvim je slučajevima bolje da ste sami u autu da vas takav entuzijazam ne dovede u obiteljske neprilike. Slično je i kada se vozite po magistralnim cestama.

Ovjes dobro upija neravnine, ali dobro drži karoserija pa tako nema prevelikih naginjanja a zanimljiv zvuk trocilindraša i solidne performanse motora lako će vas navesti na bržu vožnju. Ovdje još moramo spomenuti da je posebno zadovoljstvo voziti u mraku, jer odlična Intellilux LED Matrix svjetla spadaju u najbolje opcije koje netko može imati na svom autu. Ipak, glavninu vremena Mokka će vjerojatno provoditi u gradskim gužvama i tu hibridna pomoć dolazi do izražaja jer se dobar dio vremena vozite bez pomoći benzinskog motora. Čim oduzmete gas, Mokka će početi „jedriti“ s ugašenim motorom, a manevriranja i lagana kretanja također ćete odrađivati na struju. Sve to dobro se poznaje kada dođete na benzinsku, jer s potrošnjom od pet litara jednostavno morate biti zadovoljni.

Sve u svemu, našoj Mokki stvarno je teško naći zamjerku pa ako i vi želite pratiti trendove i kupiti crossover, Opelov salon bi se morao naći na vašoj listi posjeta.

Za: atraktivan izgled, sportski dojam u kabini, vozna svojstva, Matrix svjetla, mjenjač
Protiv: putnici iznad 1.80 straga neće imati puno mjesta za glave