Nissan Micra 0.9 IG-T Tekna
Tekst: Goran Vrhovec

Nakon četiri generacije manje ili više uspješnih Micri, stigla je i peta. Glavna razlika u odnosu na svoje prethodnice nova Micra pokazuje u dizajnu. Sve prošle generacije bile su izgledom prvenstveno namijenjene vozačicama, dok su s petom generacijom u Nissanu konačno odlučili ponuditi Micru koju će voljeti i vozači.
Ne radi se tu samo o bitno agresivnijem izgledu, već i o rastu od 17 cm, čime je Micra postala pravi auto B segmenta u rangu 208 ili polubrata Clia.
Otmjena siva boja s narančastim naglascima svakako poboljšava dojam sportskih ambicija i privlačnosti kod muške publike. I dok Clio ide u boj na prepoznatljivo francuski način, Micra to čini tipično „agresivno“ japanski bez zaobljenih linija pa bi joj možda od ove generacije bolje pristajalo i neko muško ime. Bez obzira na oštre linije, Nissanovi dizajneri uspjeli su ostvariti fantastično aerodinamičnu karoseriju za tako mali auto s Cw-om od svega 0.29. Za te dimenzije to je fenomenalan rezultat.
U unutrašnjosti se vidi da je ovdje riječ o Tekni, najbogatijoj opremi u ponudi koja u ovoj klasi neke stvari nudi po prvi puta. To su primjerice sustavi prepoznavanja pješaka i prevencije sudara, što do sada nismo susretali u klasi od četiri metra. Ima tu još zanimljivosti koje nismo vidjeli ni u većim kategorijama. Primjerice, upozorenje na dolazak na jaku serpentinu što svakako može dobro doći u nekim situacijama kada vozač možda zbog razgovora sa suputnicima zaboravi na oštar zavoj ispred. U Tekna opremi zanimljivi su i zvučnici u naslonima za glavu na prednja dva sjedala, čime je Bose uz standardno smještena ostala četiri zvučnika stvorio pravi kino ugođaj.
Bez obzira na popriličan rast u duljinu, po ponudi mjesta u kabini nemojte očekivati čuda. Sprijeda se sjedi kraljevski bez obzira koliko ste visoki. I volan se sada može podešavati u svim smjerovima što do sada nije bio slučaj. Straga ima dovoljno mjesta za djecu, ali odrasli će glavom dodirivati krov, što je danak sportskoj silueti. Tješi nas činjenica da će straga u Micri rijetko kada sjediti odrasli, ali da će zbog svih navedenih promjena biti najsretniji upravo vozač, ali i obitelj jer je prtljažnik narastao do više nego solidnih 300 litara (povećanje od cca 12% u odnosu na prethodnicu). Dvobojni interijer u skladu s vanjskim detaljima djeluje atraktivno, kao i upravljač s odrezanim donjim dijelom i lako bi se moglo dogoditi da pomislite kako se ovdje radi o nekoj jurilici. Nažalost, to nije slučaj.
Motor koji je pokretao našu testnu Micru je dobri stari poznanik iz Renaultove alijanse – 0.9-litreni trocilindraš od 90 KS. Jedan od predvodnika filozofije downsizinga dokazao se u raznim limenim odijelima iz koncerna, no Micra mu je jedna od najbolje skrojenih. Prepoznatljivog zvuka kreće malo pospano iz niskih okretaja, no čim se kazaljka okretaja približi brojci od 2000, Micra prodiše punim plućima. I tada kreće zabava, ne toliko zbog silne snage koliko zbog kratkih prijenosa u mjenjaču. Prava je šteta što je ova Micra ograničena sa svega pet stupnjeva u mjenjaču jer bi kompletan dojam bio još puno bolji. Ni ovako nema prigovora temperamentu, mali motorčić daje joj dovoljno brzine za startove u gradskim gužvama i brza prestrojavanja, a ako i niste vični brzom baratanju ručicom mjenjača, Micra će vas naučiti toj vještini.
Zbog kratkih prijenosnih odnosa ubrzanja su vrlo dobra i snaga je uvijek dostupna, čak i ako ste u previsokom stupnju prijenosa nego što bi trebali. Ako ju držite u području gdje motor daje najbolje od sebe, vožnja će biti zabavna i relativno brza. Na sporednim cestama, zahvaljujući dobro pogođenom ovjesu i 17 inčnim kotačima s 205/45 gumama u zavojima se osjeća kao riba u vodi. Tome svakako pridonosi Intelligent Ride Control koji selektivnim kočenjem prednjih kotača korigira podupravljanje. Nema ni previše naginjanja, no nemojte očekivati Clio iz Renault Sporta. Doduše, to i ne bi bila loša ideja, ako su već u Juke Nismo mogli ugraditi motor od Clia R.S., možda bi uskoro mogli dobiti i neku Micru Nismo, ili nedajbože GT-R…
Definitivno možemo reći da je nova Micra napredak u svakom smislu. Bez obzira volite li napredak po pitanju tehnologije, sigurnosti, prostranosti ili same vožnje, Micra je sada puno ozbiljniji auto. Nije bezgrešna, šteta je što je mjenjač sa svega pet stupnjeva, a malo nas je živcirao i (pre)mali tank od svega 41 litre koji ako malom turbaku sprijeda dajete posla traje dosta kratko. Prosjek potrošnje u gradu kretao se oko 7 litara, što je dobro, ali ne i odlično u današnje vrijeme. Još jedan nedostatak Micre od samog početka prodaje jest cijena.
Osnovna Micra sa 75 KS košta već preko 100.000 kn, što je zaista puno, a ovdje testirana i 149.505 kn (istina, sa skoro 10.000 kn doplata za dvobojnu izvedbu, 17 inčne kotače i metalik boju). Jest da nudi bogatu opremu, kako luksuznu tako i sigurnosnu, ali tržište će najbolje pokazati koliki joj je to teret. U svakom slučaju, od Nove godine stvari bi se po tom pitanju trebale promijeniti i za očekivati je povoljnije cijene za sve automobile ove klase.
Za: dizajn izvana i iznutra, bogata oprema, sigurnosni sustavi kao na većim modelima
Protiv: mjenjač sa svega pet stupnjeva, mali spremnik goriva, visoka cijena