Mitsubishi Outlander PHEV Intense Safe
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Otkada se pojavio, Outlander PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) postao je sinonim po kojem se sva slična vozila mjere. Nakon što je iz ponude izbačena dizelska verzija, Mitsubishijevi inženjeri iz godine u godinu poboljšavaju performanse svoje perjanice koja je jedan od najprodavanijih ovakvih modela u cijelome svijetu. A to su brojke koje za Mitsubishi jako puno znače.
Radi se o klasičnom SUV vozilu, s kabinom koja je izdignuta od podloge, pogonom na sve kotače i bogatom ponudom prostora u kabini. Bez obzira gdje se nalazili, na prednjim ili stražnjim sjedalima, mjesta ćete imati dovoljno. U prtljažnik ćete pospremiti 463 litre vaših potrepština, što je solidan rezultat kada znamo da se ispod njega skriva baterija, stražnji elektromotor i pogon zadnje osovine.
Svaka modelska godina kod Mitsubishija predstavlja određene pomake, kako u dizajnu tako i u opremi. Najnovija modelska godina sada ima Full LED prednja svjetla, a Dynamic Shield dizajn već na prvi pogled ga postavlja na vrh Mitsubishijeve game. Dosta kroma na prednjem dijelu odlično se nadopunjuje s inače dosta nezahvalnom crnom bojom, no u slučaju ovog Outlandera kombinacija izgleda zaista moćno. S novom modelskom godinom od ovog paketa opreme serijski dolazi s adaptivnim tempomatom, automatskim kočenjem, sustavom za upozorenje na vozila u mrtvom kutu, automatskim dugim svjetlima i upozorenje na nailazak vozila straga, da nabrojimo samo najvažnije. Tu su i Tom-Tom navigacija, 18-inčni aluminijski naplatci, potpuna elektrifikacija i još puno toga…
U interijeru ovaj srednji paket opreme znači da na sjedalima imate Alcantaru i kožu, što je zapravo najzahvalnija varijanta i ljeti i zimi. Jedan od noviteta je veći ekran za multimediju pa sad središnju konzolu krasi 8“ umjesto 7“ koji je bio do sada u akciji. Novost su i Android Auto i Apple CarPlay podrške, što će svakako cijeniti ljubitelji mobilnih aplikacija.
Treba napomenuti i da je i inače konzervativni Mitsubishi zadržao kontrolu klima uređaja novooblikovanim zasebnim potenciometrima. Njima možete upravljati ventilacijom i temperaturama u kabini bez da ulazite u razne izbornike i tražite po ekranu za vrijeme vožnje gdje se smanjuje ili povećava temperatura, odnosno snaga ventilatora.
Što se tiče kvalitete izrade, Mitsubishi je oduvijek bio pojam pouzdanosti pa tako ni Outlander PHEV ne odudara od toga. Sve je na svom mjestu i solidno je izrađeno te će sigurno trajati dugi niz godina. Mehanički se radi o tri motora: 2,4-litrenom benzincu od 121 KS koji radi i u Atkinsonovom ciklusu u sinergiji s 82 KS snažnim elektromotorom smještenim uz njega. Treći motor, odnosno drugi elektro pokreće stražnju osovinu i razvija 95 KS.
Kao što već znamo, ove snage se ne mogu jednostavno zbrojati da bi se dobila maksimalna izlazna snaga pa tako sa svim agregatima na maksimumu PHEV razvija 225 KS. Recimo još i da benzinski motor nije povezan s kotačima putem mjenjača, već na njih snaga stiže isključivo preko elektromotora. Nešto slično kao kod dizel-električnih lokomotiva gdje se motor koristi samo za proizvodnju struje. Iz tog razloga benzinac i nije neophodan u većini situacija, posebno ako u bateriji ima dovoljno struje.
Kapacitet od 13.8 kWh dovoljan je da uz laganu vožnju napravite 40-ak kilometara bez da potrošite i kap benzina. Pa ako imate sreću da do posla imate manje od 20 km, onda se možete voziti isključivo na struju. Maksimalna brzina u tom slučaju je 135 km/h. Za dulja putovanja to naravno neće biti slučaj, ali ovisno o tome koliko vremena nađete (i slobodnih punjača, što više nije tako jednostavno) da ga na nekom brzom punjaču nadopunite, one deklarirane i pomalo nevjerojatne brojke možete postići bez problema.
Naša potrošnja tijekom sedam dana na kraju je iznosila 4,8 litara s time da smo išli i do Međimurja autocestom pa smo svakako trošili i benzin. Valja spomenuti da se pri brzinama iznad 125 km/h benzinski motor „spaja“ putem kvačila direktno s prednjim elektromotorom i tada isporučuje maksimalnih 225 KS.
Inače se u vožnji PHEV ponaša kao i svako vozilo tih gabarita. Nije sportaš, ali kada se naviknete na višu i dulju karoseriju njime se možete brzo i okretno kretati i po gradu. Regeneracijsko kočenje koje možete aktivirati i regulirati putem lijeve tipke iza upravljača svaka nizbrdica postat će vam poligon za punjenje baterije. Inače, za punjenje do 80% kapaciteta na 50 kW punjaču treba vam nešto manje od pola sata.
Ako želite „napuniti do vrha“ to će potrajati još toliko otprilike, ali za tim uglavnom nema potrebe ako prvenstveno imate gradske rute. Ukoliko se zaputite njime izvan ceste, nemate brige jer stražnji elektromotor u tom modu rada pretvara ga u pravi 4×4 s konstantnim pogonom na sve kotače.
Ako se za neke modele može reći da su tzv. game-changeri, onda je PHEV svakako jedan od njih. Prvi plug-in hibrid koji se počeo prodavati diljem svijeta i dalje je jedan od najboljih modela za sve one koji se žele voziti na struju, a opet se ne žele odreći komocije i sigurnosti da negdje ne ostanu „na suhom“. Ova varijanta s plug-in Outlanderom svakako spada u najbolje koji se mogu naći na tržištu.
Za: veliki SUV s bogatom ponudom prostora, bogate opreme, praktičan, štedljiv i pouzdan
Protiv: neuzbudljiv izgled