Mitsubishi Eclipse Cross 2WD CVT
Tekst: Goran Vrhovec
Nikad nije bilo sumnje da Mitsubishi radi kvalitetne i pouzdane aute, ali dizajnerski nisu bili ni blizu takvim dosezima. No, čini se da su se i japanski proizvođači u posljednjih par godina ozbiljno pozabavili tom europskim kupcima toliko bitnom stavkom svojih automobila – izgledom.
S Eclipse Crossom započelo je potpuno novo doba po pitanju izgleda marke s dijamantima na nosu koje se od tada proteglo na sve modele u portfelju, od najmanjeg Space Stara do najvećeg PHEV-a.
Iako kada govorimo o SUV-ovima i terencima, Mitsubishi vjerojatno neće biti prva marka koja će nam pasti na pamet, tek negdje iza Jeepa, Land Rovera i još nekih, no tradicija 4×4 pogona kod njih seže u davnu 1936. godinu, dakle prije obje spomenute marke. U međuvremenu se profilirao kao vrhunski proizvod za one koji traže kvalitetu i pouzdanost. U današnje doba opće pomame za SUV vozilima bilo je logično da uskoče i na taj vlak.
Manje se traži off-road sposobnost, a više izgled koji mora biti atraktivan i ujedno robustan za sve nedaće koje bi vas mogle snaći dok se probijate kroz džunglu na asfaltu. Stoga se i Eclipse Cross nudi u verzijama s pogonom na sve kotače, ali samo s prednjim pogonom. Upravo ta verzija je najpoželjnija, zbog niže cijene u startu, ali i manje potrošnje jer veća težina i više otpora kroz stražnji diferencijal svakako utječu na ekonomičnost vozilu. Motor u ponudi je samo jedan, već nam dobro znan 1,5-litreni benzinski turbak koji razvija 163 KS. Dizeli više ne postoje kod Mitsubishija, a ono što slijedi bit će elektrifikacija Eclipse Crossa u stilu većeg brata PHEV-a. No, do tada se bavimo čistim benzincem koji dobro zadovoljava sve prohtjeve koje bi budući vlasnici mogli od njega očekivati.
Pokazao se odličnim u kombinaciji s ručnim mjenjačem od šest stupnjeva gdje je pružao skoro sportske performanse i najbolje je funkcionirao pri temperamentnijoj vožnji. No, bila je primjetna „rupa“ do neki 1500-1600 okretaja, a točka hvatanja kvačila je vrlo precizno definirana pa bi oni manje iskusni mogli trebati period za navikavanje. Za one smirenije u ponudi je i automatski mjenjač, odnosno CVT izvedba kod koje se sve ove stvari ne manifestiraju.
Nekad su automatski mjenjači bili egzotika na europskom i našem tržištu, no čini se da smo brzo prihvatili komociju koju nose sa sobom. Samo dvije papučice i bezbrižnost, posebno u gradskim gužvama očito su sve važniji kupcima, stoga smo na test i dobili upravo verziju s CVT mjenjačem.
Iako i dalje nismo zaljubljeni u takve mjenjače s kontinuiranim varijabilnim prijenosom, a koje japanski proizvođači toliko obožavaju, ovaj CVT u Mitsubishiju je najbolji od svih koje smo do sada isprobali. Za razliku od ostalih ima predprogramiranih osam stupnjeva prijenosa pa se tako u vožnji ponaša vrlo slično klasičnim automaticima. Osjete se izmjene, odnosno vidi se da okretaji padaju kod svake „izmjene“, a kad se doda lagano gas, motor ostaje u tom „stupnju“ pa se s okretajima povećava i brzina.
Još jedan detalj koji će dobro doći ljubiteljima vožnje su svakako polugice iza upravljača kojima se te „brzine“ mogu i mijenjati. Na „više“ to i nema nekog velikog smisla, ali dobro dođe recimo prilikom vožnje na nizbrdici. Na taj se način može kočiti motorom, što kod automatskih mjenjača uvijek dobro dođe. Ili pak, ako uživate u vožnji nekom zavojitom cestom pa želite preuzeti više kontrole u svoje ruke. Ovjes je dobar kompromis između udobnosti i sigurnog držanja povišene karoserije u zavojima. Neće se buniti pri prelasku preko svih vrsti uspornika na koje možete naići. A opet, ako sve odradite na vrijeme i pripremite auto prije zavoja, vožnja će zaista biti zabavna i brza na otvorenim cestama.
Ne treba očekivati agilnost jednog Lotusa, no isto tako ne treba se bojati ni da će suputnici dobiti morsku bolest ako se vozač malo zaboravi i previše zaigra. A to nije teško, jer precizan i težinski dobro odmjeren volan precizno vodi Eclipse Cross kroz sve vrste zavoja koje se mogu naći na staroj „riječkoj“ cesti koja je jedan od najboljih ispita za auto u svim situacijama. Snage ima dovoljno pa su pretjecanja zadovoljstvo pa čak i zvuk motora, koji nije umjetno pojačan kroz zvučnike pojačava opći dojam.
Na kraju bi mogli rezimirati da je s Eclipse Crossom Mitsubishi pogodio na svim poljima. Odlično je popunio prazninu između tada još prisutnog ASX-a i većeg Outlandera. Koliko je uspješan u tome najbolje pokazuju pogledi koje smo za vrijeme druženja s njime primjećivali na svakom koraku. Znači izgled je pogođen, a o mehanici ionako ne treba trošiti previše riječi.
Recimo još koju riječ i o cijenama. Početni model u ponudi je Invite s ručnim mjenjačem koji košta 167.900 kn. Testirani model je sredina ponude pod nazivom Intense+ s CVT mjenjačem za koji treba izdvojiti 205.900 kn. Top model u ponudi je Instyle 4WD CVT koji košta 252.900 kn. Čak ni ta, najskuplja izvedba ne djeluje tako skupo kada ovu cijenu usporedimo s nekim manjim crossoverima koji se dobro prodaju čak i kod nas. A za spomenutih 205.900 kn o Eclipse Crossu mogli bi razmišljati i oni koji nikad do sada nisu vozili Mitsubishi.
Razloga je puno više od ovih koje smo naveli do sada. Spomenimo i tvorničko jamstvo za prve dvije godine bez ograničenja kilometara, ukupno jamstvo od 5 godina ili 100.000 km te mobilno jamstvo od 5 godina.
Za: izgled, kvaliteta, praktičnost, performanse
Protiv: više nije tako atraktivan kao kada se pojavio