Mitsubishi ASX 1.6 Inform
Tekst: Dubravko Kuleš

ASX je poput starog, dobrog prijatelja koji nije obučen po posljednjoj modi, ne maše s najnovijim mobitelom, cure ga ne opsjedaju, ali je uvijek tu, kad i gdje god ga trebate. I tako već puno desetljeće…
Prema učestalosti na hrvatskim cestama i prodajnim brojkama, teško je pomisliti kako je ASX uspješan prodajni hit. No, i u ovom slučaju kao i u brojnim drugima, svijet i Europa su jedno, a Hrvatska nešto sasvim drugo. ASX je u skoro 10 godina pronašao 1,32 milijuna kupaca, prodaje se u 90 zemalja širom svijeta, treći je Mitsubishijev model prema uspješnosti prodaje i jedan od ključnih u globalnoj prodajnoj strategiji japanskog proizvođača. Kroz sve ove godine ASX se dorađuje, poboljšava, modificira, a prije par mjeseci je predstavljena i najnovija izvedba, dosta radikalnog vanjskog redizajna koja bi se uskoro trebala naći u prodajnim salonima.
ASX će postati vizualno dopadljiviji i više neće izgledati poput nehajnog muškarca u trapericama s „placa“ i vesti s V izrezom ispod koje viri kragna karirane košulje. Najupečatljiviji detalj aktualnoga modela je dosta robustan i agresivan prednji kraj Dynamic Shield dizajna s povećim svjetlima, kromiranim umetkom i okomito postavljenim dnevnim LED svjetlima. Ostatak ASX-a je konzervativan, pomalo staromodan i nije baš za „frajersko“ pokazivanje pred kafićem. No, ima i onu drugu, važniju notu. Ostavlja dojam da nikada neće stati, da se nema što pokvariti, samo treba mijenjati ulje i filtere i možete se bez brige godinama ostavljati u nasljeđe, nakon što je i vaše dijete napravilo svojih prvih i početničkih 100.000 kilometara. Baš je ASX nekako „penzionerski“ smirujući, možda kao Lancer krajem osamdesetih i početkom devedesetih.
Kakav je iznutra?
Siv i monoton, ali ne škripi, ne cvili, ostavlja dojam čvrstoće i kvalitetne izrade. U poplavi modernih kompaktnih SUV vozila s bezbrojnim zaslonima i tipkama ASX je opet s druge strane i dopast će se svima koji ne vole satima sjediti u novom autu proučavajući stotine stranica „manuala“ kako bi shvatili čemu koja tipka služi, kako se nešto resetira i koji je najjednostavniji način korištenja auta. Dakle, i tu je ASX dosta naklonjen umirovljenicima. Vrijedi to za testirani ASX s ulaznim Inform paketom opreme koji sadrži samo ono najnužnije i najpotrebnije u autu. Ne, ne, nisu u Mitsubishiju zaostali u trendovima, nude oni sve što i ostala konkurencija od modernih tehnologija, ali u višim paketima opreme.
Odlučite li se za osnovni Inform, držite plastični upravljač koji djeluje pomalo prazno jer nema nikakvih tipki na njemu. Klima je automatska jednozonska i njome se upravlja kružnim prekidačima koji nisu tako fini kao kod Dustera.
ASX ima Start&Stop funkciju, svi podizači stakala su na struju, kao i vanjski retrovizori. Za sigurnost se brine sedam zračnih jastuka, aktivna kontrola stabilnosti, a na uzbrdici pri kretanju pomaže HSA sustav. Kao što smo rekli, ASX ima sve osnovno što se od modernog i sigurnog automobila očekuje. Ako ipak poželite dah novih vremena, trendova i tehnologija za 7.500 kuna možete doplatiti MGN navigacijski sustav sa Smartphone link funkcijom (Android Auto i Apple Car Play). Osim korisnosti, velik zaslon osjetljiv na dodir podiže opći dojam razbijajući sivu unutrašnjost.
ASX nudi solidnu prostranost, posebno sprijeda. Otraga će biti komotno za dvije odrasle osobe. Prtljažnik je obujma 406 i može se povećati na 1.206 litara.
Kakav je u vožnji?
U ponudi je samo jedan,1,6-litreni benzinski MIVEC motor povezan s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem. Dakle, ni tu nema puno filozofije. Motor raspolaže sa 117 KS i 154 Nm pri 4000 o/min. Nisu to neke impresivne brojke, ali sasvim dovoljne za smirenu vožnju. Želite li izvući maksimum iz motora treba ga potjerati iznad 4.000 okretaja prema crvenom pri čemu se javlja povećanom, ali reskom, pomalo sportskom bukom koja na kratke pruge nije neugodna. Na auto cesti je najprimjerenija brzina u okvirima ograničenja. Do 130-140 km/h ASX je ugodan suputnik i prema pitanju buke i potrošnje. Vozite li smireno oko 100-110 km/h potrošnja će biti vrlo solidnih 5,8 l/100km. U gradu se kreće oko 7,5 i uz puno maltretiranja može prijeći osam litara.
Mjenjač je dosta precizan, ručica duljeg hoda, a prijenosni omjeri pomažu povoljnoj potrošnji i solidnim ubrzanjima. ASX 1.6 do 100 km/h ubrzava za 11,3 sekunde i postiže dovoljnih 183 km/h. Na sva četiri kotača su disk kočnice koje nemaju problema niti s ASX-ovom masom, ali ni s neinspirativnim performansama.
I u vožnji ASX odražava svoju čvrstoću i kvalitetu izrade. U zavojima se ne naginje, dok pri penjanju na gradske rubnjake ili ležeće policajce nema bolnog cviljenja ili škripanja pretežito tvrde plastike. Udaljenost od tla je solidnih 190 mm što penjanje i na visok „rinzol“ čini bezbrižnim. Prednost Inform paketa u tom slučaju može biti da i u najgorem slučaju možete ogrepsti ili slomiti plastični poklopac na 16-colnom čeličnom naplatku. Druga opcija je da ove naplatke koristite za zimski set, a za 2.900 kuna doplatite aluminijske 18-colne.
Trebam li ga kupiti?
Najjeftiniji ASX košta 131.900 kuna, testni s doplatom za navigaciju i metalik boju 10.500 kuna više. Definitivno, ASX ima svojih prednosti među kojima su čvrstoća, kvaliteta izrade i jednostavnost u Infrorm opciji najistaknutije. Volite li i tražite gradski SUV koji će slušati i vjerno vas voziti godinama onda je ASX dobra odluka. Tražite li nešto više, prije svega na području opremljenosti onda pogledajte pakete Invite ili posebno Intense+ koji nudi sve što se u ovoj klasi može tražiti i dobiti kod konkurencije, ali po cijeni 168.900 kuna.
Kod ASX-a jedino opremu možete birati. Tražite li dizelsku ili neku snažniju turbobenzinsku opciju, onda Mitsubishi neće na vama zaraditi. S druge strane, treba biti svjestan da za 143.000 kuna ipak vozite auto s plastičnim poklopcima i plastičnim upravljačem i teško se oteti osjećaju kako vam namiguje Dacia Duster. Pa dobro, okej, i Suzuki Vitara.
Za: čvrstoća i kvaliteta izrade, povoljna potrošnja, jednostavnost vožnje i korištenja, robusnost, velik spremnik goriva (63 litre)
Protiv: siva i monotona unutrašnjost, samo jedan motor u ponudi, mjenjač s pet stupnjeva, cijena s obzirom na opremu i konkurenciju