Mercedes-Benz C-Klasa 200d Avantgarde 9G-tronic

Tekst: Goran Vrhovec

Nekad davno, dok smo bili mladi, Mercedes je u svom portfelju imao modela koliko je prstiju na jednoj ruci. Kada je 1982. stigao 190E, ono što danas zovemo C-klasa predstavljao je pravo čudo i iskorak Mercedesa prema široj (istovremeno i mlađoj publici), ali uz zadržavanje svih onih vrijednosti po kojima je div iz Stuttgarta zaslužio reputaciju.

Danas Mercedes ima modela koliko je slova u abecedi, od kompakata, preko monovolumena do cijele hrpe SUV modela, za svaki ukus i svačiji džep. Pa ipak, one „core“ značajke koje vezujemo uz značku sa zvijezdom nisu se promijenile. Da, početni modeli imaju prednji pogon, no za fanove marke pravi modeli počinju s C-klasom jer od tuda kreće stražnji pogon.

Iako je aktualna klasa već dugo prisutna (punih šest godina), zahvaljujući uspješnom redizajnu i dalje izgleda vrlo privlačno i moderno – zapravo nimalo ne zaostaje za glavnim konkurentima iz Ingolstadta i Minhena. Osim zatezanja bora, nova je C-klasa dobila i novi 1,6-litreni motor koji dolazi u dvije izvedbe, od 122 i 160 KS. Upravo taj jači smo i mi dobili na test.

S Avantgarde opremom naša C-klasa smješta se između standardne i sportske AMG Line izvedbe. Dok prvu najlakše povezujemo s taksi službom, a AMG Line sa šminkom za one koji se žele predstaviti kao nešto što nisu, Avantgarde je zapravo idealna kombinacija. Prelijepi interijer u crno-srebrnom kontrastu, s velikim ekranom ispred vozača (istina, uz doplatu) i velikim središnjim ekranom od 10“, filigranski oblikovanim ventilacijskim otvorima te sada već dobro nam znanim ambijentalnim osvjetljenjem u 64 dostupne boje, pokazuju i onima koji ne razumiju zašto Mercedes spada u premium klasu.

Što se motora tiče, iako je suradnja s Renaultom na malim dizelima od 1.5 litara uspješna i traje i dalje u A i B klasi, za C-klasu u Mercedesu je stvoren novi 1,6-litreni motor. Kao što smo rekli, ovdje ima 160 KS, a razvija i odličnih 360 Nm okretnog momenta dostupnih već od niskih 1600 okretaja, što u kombinaciji s odličnim 9G-tronic automatskim mjenjačem stvarno daje dojam male S-klase. Iako se to ne bi reklo, performanse koje pruža su više nego dovoljne čak i za zahtjevnije vozače, pa tako standardni sprint apsolvira za 8.5 sekundi, a na autobahnovima ćete moći ga potjerati do čak 226 km/h.

Ono puno važnije u svakodnevnoj eksploataciji je naravno potrošnja, a ona je i najveći adut (n)ovog motora. U gradu nam se potrošnja kretala oko 7,5 litara, dok na otvorenoj cesti uz malo pažnje možete bez problema voziti i s manje od pet litara. To su brojke koje stvarno oduševljavaju i dokazuju da klasični motori imaju još puno toga za reći te da ni blizu nisu pri kraju svojih mogućnosti. Sa svega 116 g/km CO2 to se i potvrđuje.

Ono što je nekima još važnije je ponašanje u vožnji. Odličan volan sjajno sjedi u rukama, a vaše tijelo drže dobro oblikovana sjedala. Već sama atmosfera lako će vas navesti da potražite gdje su mu granice. Ako ga palite prvi put ujutro javit će se malo grubljim glasom, što čak ni dobra zvučna izolacija nije uspjela sakriti. No čim krenete stvari postaju bolje, a kada se ugrije i kada počnete voziti većim brzinama postaje gotovo nečujan. Odličan posao radi mjenjač koji meko i brzo mijenja stupnjeve prijenosa i koji nosi veliki dio zasluga za ovu stvarno nisku potrošnju.

Pri 150 km/h vozite se na 2000 okretaja i tako bi mogli i do kraja svijeta, jer niti motor ,a bome ni sam auto ne djeluju nimalo opterećeno. Ako zatrebate naglije ubrzanje kick-down će to odraditi za vas, ili ako vi želite svu kontrolu poslužite se ručicama iza upravljača kojim u F1 stilu možete iskoristiti sve što ovaj motor pruža. Pri naglijim ubrzanjima motor se čuje, ali  ne toliko da bi bilo koga zasmetalo. Osim toga, malo  pojačajte audio sustav (opet srednje verzija, 225 W, uz doplatu, ali bitno manju od one ako želite vrhunski Burmester).

U vožnji je C-klasa pravi Mercedes i to nam je drago. Zadržala je svoj identitet, pa iako osjetno sportskije izgleda i djeluje, izvana i iznutra, zadržala je primjernu udobnost. 18“ kotači prava su mjera između sportske i uporabne vrijednosti, no najviše impresionira ovjes. Odlično drži karoseriju u zavojima, ali guta neravnine i rupe kao malo koji drugi auto kojeg se možemo sjetiti da smo testirali. Ako vam treba poslovna limuzina u kojoj ćete prelaziti velike distance, onda bi se ova C-klasa morala naći u vašem užem izboru. Na odredište ćete stići brzo, sigurno,uz niske troškove i bez bolova u leđima.

Recimo još par riječi i o cijeni. Auto kojeg gledate na slikama košta 385.794 kn. Moramo pritom dodati da je na doplate od tog iznosa potrošeno 60 tisuća kuna (mjenjač, LED svjetla, audio sustav, ekran ispred vozača, preklopna stražnja sjedala i još ponešto) pa ako možete bez neke od tih opcija, cijena se može svesti u okvire boljih japanskih modela.

Mercedesova politika nikad nije bila da se cijenom konkurira, posebno ne dalekoistočnim markama, no damping koji kod nas BMW radi već godinama natjerao je ostatak njemačkih proizvođača na pažljiviju politiku cijena. Ako se gleda u tom svjetlu, kao i omjer uloženog-dobivenog, čak i da zanemarite zvijezdu na nosu, radi se o odličnoj ponudi. A prestiž koji neminovno dolazi uz nju je znači gratis.

Za: dizajn izvana i iznutra, performanse, mjenjač, udobnost u vožnji, štedljivost, uloženo-dobiveno
Protiv: nešto glasniji rad motora pri kretanju i opterećenju