Mazda3 Skyactive G122 Plus
Tekst: Goran Vrhovec

Dok većina proizvođača prati trendove downsizinga ugrađivanjem zapreminom manjih turbo motora u svoje benzince, Mazda i dalje tvrdoglavo prati svoju filozofiju. A ona se sastoji od neumornog dotjerivanja dobrih starih Otto (ali i dieselskih) motora te sintagmom da se zapremina ne može ničime nadomjestiti.
Tako je prije par godina Mazda svojom SkyActiv tehnologijom motora dobro uzdrmala ustaljenu praksu i ponudila svoje viđenje bliske budućnosti. Da ne idemo previše u detalje, zahvaljujući pažljivom inženjerskom radu, ostvareni su rezultati kakve po pitanju potrošnje i CO2 emisija nitko nije očekivao.
A da Mazda i dalje ide svojim putem znamo, jer se uskoro očekuje novi, stvarno revolucionarni SkyActiv X koji pak kombinira najbolje karakteristike benzinskih i dizelskih motora u jednom agregatu.
Mi danas predstavljamo novu „trojku“ u jedinoj dostupnoj benzinskoj verziji – dvolitrenoj od 122 KS. Nova Mazda3 dizajnom se snažno oslanja na veću sestru „šesticu“, ali ne samo izgledom. Već je dosta dugo kako su Mazde uvjerljivo najbolje dizajnirani japanski auti i europskom oku najugodniji. Svjedoci smo da sa svakom novom generacijom Mazda polako, ali sigurno korača prema premium osjećaju u svojim vozilima. Krenulo je sa „šesticom“, nastavilo se s „trojkom“. Interijer i materijali jasno pokazuju zašto je tomu tako. Preglednost i minimaliziranje nepotrebnih distrakcija uz vrlo kvalitetne materijale daju taj teško opisiv doživljaj kvalitete, pouzdanosti i zadovoljstva posjedovanja.
Znamo da je kod Mazde vozač na prvom mjestu pa možemo mirne duše reći da je to slučaj i kod nove „trojke“. U skladu sa svojom filozofijom, bez obzira na vrhunsku tehnologiju ugrađenu u novu Mazdu3, japanski proizvođač nije pao u zamku TFT displeja umjesto klasičnih pokazivača pa će ljubitelji klasičnih instrumenata doći na svoje. Ekran infotainmenta dominira središnjim dijelom, a ispod njega su vizualno reducirane kontrole klima uređaja.
Ergonomija je besprijekorna i svatko će za tren pronaći idealnu poziciju za sebe. Kratki i precizni hodovi ručnog mjenjača pravo su zadovoljstvo, bez obzira gmižete li kroz grad ili pak koristite do maksimuma odlično ležanje i agilnost nove trojke na nekoj zavojitoj cesti. Ipak, oni navikli na današnje motore s turbo punjačima morat će se ipak prisjetiti vremena atmosferskih motora i više koristiti mjenjač i okretaje ako žele izvući najbolje od motora. To nije problem, jer se dvolitraš rado „vrti“ uz ugodne tonove, a mjenjač sam po sebi ide tako glatko i precizno da brzine mijenjate i kad nema prave potrebe za time. Volan je lagan, ali precizan i sigurno vodi auto gdje vozač zamisli. Napredak po pitanju ovjesa i guma u zadnjim generacijama kompakata je takav da je zapravo teško pojmiti kojim brzinama možete sigurno voziti zavojima ako to znate. No, ugodan interijer i sveukupna mirnoća interijera ničime vas ne navode na to.
Ako vozite razumnim brzinama autocestom ili nekom lokalnom prometnicom, zadivit će vas tišina u kabini. Minimalna šum vjetra i naučena lekcija iz nekih prošlih modela učinili su od nove „trojke“ pravu malu limuzinu u kojoj se čuje svaki šapat. Ili pak u kojoj do maksimalnog izražaja može doći sjajan Bose audio sustav od 12 zvučnika sa subwooferom. Jedino što nam je poremetilo stvarno idiličnu atmosferu u vožnji bio je sustav automatskog kočenja koji nas je iznenadio svojom aktivacijom kad smo se približavali vozilu ispred nas na semaforu.
S prosječnom potrošnjom od 8,5 litara u gradu nećete ući u knjigu rekorda, ali kada imate na pameti da se radi o dvolitrenom benzincu, ovaj rezultat nije uopće loš, jer i neki zapreminom 70% manji motori troše isto ili više. Na otvorenoj cesti stići ćete bez puno muke do okruglih sedam litara.
Testni model bio je opremljen svime što Mazda nudi u seriji, ali i svim doplatama. Stoga cijena od 210.181 kn zaista ne djeluje pretjerano.
Nakon tjedan dana druženja s Mazdom3 možemo reći da su pretenzije k premium segmentu vrlo očito nakon „šestice“ nastavljene i s „trojkom“. Brojna serijska oprema realno ostavlja malo toga za poželjeti, no ako želite, tu su četiri različita paketa u koje možete uložiti. 173.210 kn za takvu serijsku Mazdu3 G122 Plus predstavljaju odličnu vrijednost za uloženo.