Land Rover Discovery Sport P300e R-Dynamic

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Prošlo je dosta vremena otkad smo zadnji put vozili Disco Sport. Vremena se mijenjaju pa je tako tada vrlo interesantan dizelaš danas skoro pa nepodoban, i to ne samo zbog ekologije, nego i suludih cijena goriva (posebno dizela) kojima svjedočimo iz tjedna u tjedan.

Danas su „in“ PHEV, plug-in hibridi koji nude sve veći doseg isključivo na električni pogon, dok je za dulje ture i mir vozača tu i benzinski motor koji omogućava prave performanse i manje stresa u pronalaženju dostupnih punionica.

Disco Sport je prvi od nekoliko PHEV-ova koje ćemo vam uskoro detaljnije predstaviti. Za test je nabavljen atraktivan R-Dynamic model koji od ionako privlačnog standardnog modela (Disco Sport je zapravo idealan odabir iz LR game) stvara pravog zavodnika – agresivnog izgleda i nimalo skrivenih mišića.

Vanjski izgled

Vanjština se nije promijenila od našeg zadnjeg testa. I dalje se radi o odlično pogođenim formama koje je Disco Sport naslijedio od veće braće iz Range Rover serije čime odmah daje do znanja i koliko prestiža nosi sa sobom, ali za bitno nižu cijenu. Zbog toga smo i mišljenja da se zapravo radi o best-buy modelu. Za pola (ili čak trećinu) cijene nekog Range Rovera dobivate gotovo isti izgled, mnoštvo prostora i besprijekorne off-road mogućnosti koje ionako nikad nijedan vlasnik vjerojatno nije isprobao.

Kada smo kod ove PHEV izvedbe, mora se reći da za razliku od „normalno“ pogonjenih Sportova ovaj se nudi samo u verziji s pet sjedala. Po nama to nije neki deal-breaker, ali možda je nekome važno pa da spomenemo i taj detalj.

Unutrašnjost

Visoka kabina standardna je značajka svih modela LR i RR-a pa svatko tko voli komandirajuću poziciju u vožnji, uživat će i u Discu Sportu. Pohvalit ćemo vizualni izgled središnje konzole, materijali u unutrašnjosti su odlične kvalitete, barem na prvi pogled, no ako malo više istražujete naći ćete neke plastične dijelove gdje se vidi štednja. Sjedala su presvučena kožom s decentnom crvenom crtom koja naglašava sportski karakter R-Dynamica te su grijana i hlađena. Oni koji dulje pamte vidjet će da je grafika putnog računala i dalje s četiri pravokutnika koje poznajemo već dugo vremena iz Fordova, Jaguara i srodnih modela. No, zato je tu sada TFT displej kojem se mijenja prikaz ovisno o odabranom modu vožnje.

Središnja konzola ima klasične okretne potenciometre za namještanje klima uređaja, što svakako pohvaljujemo, no oni imaju dvostruku ulogu, jer kada krenete u istraživanje off-road modova onda ćete putem njih odabrati pravi program. Pametna dosjetka kako višestruko iskoristiti središnju konzolu bez previše natrpanih gumbića i prekidača. Tu su i dodatni portovi za punjenje mobitela i tableta, podrška za Android Auto i Apple CarPlay i sve ostalo što se danas očekuje od ovakvog auta. Minus je piano lak na konzoli koji je magnet za mrlje pa ako želite uvijek imati onaj dobar osjećaj kvalitete i skupoće, morate imati u  kabini i neku krpicu kojom ćete ju brisati.

Pogon

Ono najzanimljivije kod testiranog modela je svakako pogon koji se sastoji od benzinskog trocilindričnog (!) motora te elektromotora koji pogoni stražnju osovinu. Ukupna snaga je 309 KS i time je ovaj Disco Sport zapravo najjača verzija tog modela koju možete kupiti. Ukoliko imate priliku puniti ga strujom svaki dan, vozit ćete se uz minimalne troškove. Mi smo imali sreću što je u neposrednoj blizini otvorena besplatna punionica i uz malo truda cijeli radni tjedan vozili smo se samo na struju. U takvim uvjetima na električni pogon možete prijeći maksimalno 48 km, što je za odlazak na posao i s posla čisto dovoljno u većini slučajeva. Ono što svakako treba pohvaliti i naglasiti je sljedeće: Disco Sport je prvi PHEV koji smo vozili, a da ima i mogućnost prikapčanja na brzi punjač pa ste za već za malo više od sat vremena spremni za novi dan.

Vožnja

Masa od 2.1 tone osjeća se prilikom kretanja, no odlično je napravljena sinergija između dva pogona. U 95% slučajeva nismo uopće trebali benzinski motor, a automatski mjenjač savršeno se uklapa u zapravo limuzinski karakter Disca Sporta. Iako nema šminkerski zračni ovjes poput veće braće, testirani model idealan je kao putna krstarica. Sve dok ne prijeđete zdravorazumsku granicu po veličini kotača (sve iznad naših 20“) možete očekivati izuzetno udobnu vožnju.

Bez obzira što mu do 100 km/h treba svega 6.6 sekundi, najbolje se snalazi u ugodnom „cruisingu“. Visoka karoserija nije namijenjena za jurnjavu zavojima, ali kad se naviknete na njegove predvidive reakcije na promjene smjera, njime se može zapravo vrlo lijepo voziti i po zahtjevnijim dionicama. Ručne izmjene moguće su polugama iza upravljača i funkcioniraju odlično, kako prilikom ubrzanja kod pretjecanja tako i pri usporavanju prije zavoja kada trebate kočiti motorom. No, dok imate struje u bateriji, ništa od ovoga vam neće trebati jer bešumna i mirna vožnja najbolje odgovara njegovom karakteru.

Ovisno o dostupnoj struji varira i potrošnja. Kao što smo rekli, u pet radnih dana uopće nismo koristili benzinski motor, tek kada smo se za vikend zaputili prema sjeveru po autocesti upalio se benzinski motor. Odlično je zvučno izoliran, a i kada ga čujete to nije onaj neugodni zvuk vrištanja u prazno kakav čujete kod hibrida koji imaju CVT mjenjače. Najviše smo uspjeli potrošiti devet litara benzina, što je odličan rezultat za auto ovih dimenzija i težine.

Naravno, baterija nikad nije skroz prazna pa kod lagane vožnje, čak i kad nazivno nema više struje kretanje se obavlja na električni pogon i motor se gasi prilikom oduzimanja gasa tako da i dalje uz malo pažnje možete dobar dio puta prijeći bez paljenja benzinskog motora. Prosjek toga dana na više od 200 prijeđenih kilometara bio nam je 4,4 litre bez nadopunjavanja struje, što je stvarno odličan rezultat.

Ukoliko se nekim čudom odlučite isprobati ga izvan asfalta, vrlo laganim odabirom podloge po kojoj se vozite Disco će sve napraviti sam – odabrati idealan pogon, olabaviti ESP sustav i omogućiti vam bezbrižnu avanturu čak i ako na putu naiđete na rijeku duboku 600 mm koju će Disco Sport uvjerljivo pregaziti bez posljedica za sebe ili putnike.

Kao zaključak našeg sedmodnevnog druženja možemo reći da nas je P300e više nego ugodno iznenadio. Nismo ljubitelji električnih vozila, no ovakve PHEV varijante koje su iskoristive, posebno kada imaju i mogućnost brzog punjenja poput ovog Disca, stvarno su odlična alternativa klasično pogonjenim SUV-ovima. Pa ako tražite vozilo toga ranga, nemojte zaboraviti isprobati i njega.

Za: izgled, prostranost, performanse, doseg na struju, mjenjač, brzi punjač
Protiv: poneki plastični dijelovi kabine, sklonost mrljama središnje konzole