Land Rover Discovery Sport 180 A/T R-Dynamic SE
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Prije nešto više od godinu dana testirali smo Discovery Sport. Tadašnja je verzija, osim što je nudila sve one dobre karakteristike koje vežemo uz taj brend i zbog akcijske cijene bila pristupačnija širem broju kupaca nego što je to inače slučaj.
Stoga smo poziv za testiranje novog Discovery Sporta, koji je vizualno potpuno novi auto izvana i iznutra, prihvatili bez puno razmišljanja. Novi Disco temeljito je obnovljen, tako da će sada i najveći laik lako prepoznati obiteljsku pripadnost elitnom klubu Range Rovera, a možda ga i zamijeniti s recimo Velarom ili čak Range-om, ako nije baš hard-core poznavatelj materije.
Neosporno je da je novi Disco puno ljepši, otmjeniji i prestižniji od staroga. Prednji dio gotovo je identičan onima u skuplje braće i kada ga vidite u retrovizoru morat ćete imati oko sokolovo da bi bili sigurni o kojem je modelu riječ. To što Disco Sport košta upola od prethodno navedenih, zapravo predstavlja odličan argument za njega jer susjedi sigurno neće znati jeste li za novi auto izdvojili 400 ili 700 tisuća kuna. Uz neprijeporno lijepe i elegantne linije, posebnost testiranog modela bila je i R-Dynamic izvedba koja još dodatno „podiže“ cijelu priču na višu razinu. Tu je i posebna crvena boja lansiranja kojom Disco Sport odskače od standardne vizije SUV-ova drugih proizvođača i daje dozu elegancije koju i očekujemo od nečega sa značkom Land Rovera na nosu.
Da ne bi bilo „izvana gladac, iznutra jadac“ i kabina je temeljito obnovljena. Sve odiše vrhunskim materijalima i dizajnerskim rješenjima viđenim u najskupljim modelima ovog brenda. U povijest je otišao onaj zastarjeli grafički prikaz na središnjoj konzoli koji smo znali još iz Fordovih starijih modela. Sada su sve preuzela dva velika ekrana, jedan za ploču s instrumentima, a drugi za središnji infotainment sustav preko kojeg se regulira uglavnom sve što se tiče opsluživanja, osim klima uređaja koji je na sreću odvojen i nalazi se niže na istoj konzoli.
U povijest je (nažalost) otišao okretni automatski mjenjač. Elegantno rješenje koje se podizalo iz konzole kada je auto upaljen i odabir PRND okretanjem kromiranog okruglog mjenjača davalo je poseban osjećaj luksuza, što i ne čudi kada znamo da je došlo iz Jaguarovih modela. Klasičn(ij)a ručica koja sada služi svrsi svakako je uobičajeniji izbor i vjerojatno lakši za nenavikle, ali mi ipak malo žalimo za starim rješenjem.
I sam upravljač zaslužuje da ga spomenemo, jer je izazvao oprečna mišljenja u redakciji, od onih koji su bili oduševljeni, do onih koji misle da je uvjerljivo najružniji dio auta. No, činjenica je da je specifičan i da isti takav koriste svi skuplji modeli u ponudi. Traži malo navikavanja na raspored tipaka za sve funkcije, ali privikavanje ide zaista brzo.
Ono što se nikada ne mijenja kod nijednog Land Rovera jest pogon na sve kotače i off-road mogućnosti koje malo koji drugi auto nudi. Za pogon testnog modela služio je dobro poznati dvolitreni dizelaš od 180 KS koji je solidan odabir za Disco Sport. S njime uz automatski mjenjač razvija preko 200 km/h, a do 100 km/h stiže za manje od 10 sekundi.
Nisu to performanse kojima ćete posramiti neki Porsche Macan ili nekog sličnog sportaša u ruhu SUV-a, ali potpuno su adekvatne za ovakav auto. Ono što nas je malo iznenadilo jest potrošnja. Uz sva nastojanja nije bilo šanse da gradsku potrošnju spustimo ispod 10 litara, već se u većini slučajeva ona kretala bliže brojci 11. Ne znamo razlog, ali očekivali smo barem litru manje od toga. Naravno, ako ste iskrcali oko pola milijuna kuna za auto (testni model je 484.000 kn bez dodataka), sigurno vam to nije problem, posebno uz sadašnje cijene dizela. Ipak, ako trolitarski šestak s četiri turbo punjača u BMW-u X5 M50d s 400 KS, većom karoserijom i još puno širim gumama može trošiti isto po gradu, onda smatramo da je ovo malo previše.
Vožnja u Discu je vrlo ugodna. Pozicija je sama po sebi visoka i ostavlja dojam moći, mjesta je više nego dovoljno za putnike sprijeda i straga. Valja spomenuti da se Disco može dobiti s pet i sedam sjedala. Motor je dobro zvučno izoliran i brundanje dizelskog četverocilindraša gotovo da se i ne osjeti. Iako tih 180 KS može ponuditi temperament ako treba, najviše mu odgovara lagani cruising.
Kontrola naginjanja je dobra i ne morate brinuti da bi vas mogla mučiti morska bolest. Na autocesti šum vjetra je zanemariv, što samo dokazuje dobru aerodinamiku, dok na lokalnim cestama možete prebaciti i u ručni mod izmjena stupnjeva i malo pojuriti. To ipak preporučamo ako ste sami u vozilu. Težina od dvije tone s vozačem ne može se sakriti, no ako ga pravovremeno namjestite u zavoj i ne očekujete agilnost jednog Lotusa, može se njime lijepo voziti i zavojitim cestama. Ipak, pošto se radi o jednom Land Roveru, off-road se mora isprobati.
Pritiskom na tipku kraj kontrole klime desni gumb klime pretvara se u birač moda za off-road, nešto slično viđeno na starijim Range Roverima. Odabir terena po kojem vozite napravit će sve potrebno po pitanju prijenosa snage između osovina, ABS-a i ESP-a koji će omogućiti određena proklizavanja, a sve u svrhu maksimalnog iskorištavanja mogućnosti izvan asfalta.
Iako puno elegantniji od prethodnika, novi Discovery Sport ostao je pravi terenac i prava je šteta što vjerojatno 99% njih nikada neće isprobati ništa teže od penjanja na rubnjak u centru grada. Naravno, kotači od 19 inča, kao i gume na njima nisu najbolji odabir za istraživanje kamenitih staza Velebita ili primorja, ali činjenica je da nigdje nismo zapeli.
Kao zaključak možemo reći da je novi Discovery Sport sada i izgledom pravi mali Range Rover, iako mu to ne piše u imenu. Ali prestiž koji nosi sa sobom, kao i neosporne kvalitete izvan uređenih puteva čine ga idealnim autom za sve prilike. Odlazak u kazalište odradit će sjajno i svi će vas gledati s laganom zavisti, a opet moći ćete otići duboko u prirodu i tamo uživati u omiljenim aktivnostima, koje god one bile…
Za: vanjski dizajn, uređenje interijera, dojam prestiža, atraktivnost, prostranost i praktičnost
Protiv: potrošnja nešto iznad očekivanja, izgled upravljača