KIA Sorento 2.2. CRDi EX Limited Panorama
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Kada se pojavio prvi Sorento, Rafael Nadal bio je mladi i nadobudni tenisač kojem su proricali sjajnu budućnost i zato se KIA odlučila stati uz njega sa svojim novim modelom Sorento. Puno godina kasnije Rafa je u teniskoj penziji s 22 osvojena Grand Slama, od kojih čak 14 na pariškoj zemlji Roland Garrosa.
Ovakav neobičan početak testa novog, redizajniranog Sorenta četvrte generacije odabrali smo da pokažemo koliko su se stvari promijenile otkada je KIA odlučila ući u borbu s velikim igračima u tada tek sramežljivo prisutnom SUV segmentu.
Danas bez SUV-ova nijedna marka koja drži do sebe ne može opstati, jer osim nekadašnje popularnosti „preko bare“, SUV je vruća roba i na Starom Kontinentu. Kao top model KIA portfelja kod nas, Sorento se mora boriti s uglednim konkurentima, uglavnom germanskog ili japanskog porijekla. Drugim riječima – mora se uhvatiti u koštac s najboljima.
Ako je suditi samo po izgledu, KIA ne mora brinuti, jer novi Sorento izgleda zaista impresivno. Što zbog smjelog, ali moćnog dizajna tako i zbog pozamašnih dimenzija koje kod okoline izazivaju popriličnu nevjericu gdje god se pojavili. 482 cm duljine uspješno je skriveno dinamičnim linijama i plohama koje djeluju mišićavo, gotovo sportski. Time je „razbijena“ monotonija kakva bi se mogla očekivati kod 170 cm visokog SUV-a. O kakvim se dimenzijama auta radi najbolje se može vidjeti po 20“ kotačima koji ne djeluju nimalo veliko na Sorentovoj karoseriji.
Ono što se očekuje kod auta ovih gabarita je prostranost u kabini, no vjerujemo da ni najoptimističniji ne očekuju raskoš koja vas čeka kada se ubacite u neko od sjedala u Sorentu. Iako redizajn donosi prepoznatljive detalje, poput rastegnutog ekrana koji se proteže od vozačkih instrumenata sve do infotainmenta iznad središnje konzole, sve tipke i mogućnosti koje Sorento nudi zahtijevat će kod manje praksiranih vozača jedan podulji tečaj upoznavanja i iskorištavanja svih mogućnosti koje vrhunska KIA nudi.
Kako se radi o top verziji top modela jasno je da od opreme ima sve što možete zamisliti i neke stvari za koje niste ni mislili da postoje. Recimo samo da su grijana i hlađena sjedala presvučena Nappa kožom, a grijani upravljač se namješta električnim putem. Postoje tri reda sjedala od kojih se zadnji skriva kada za njime nema potrebe (što je bio slučaj na našem testu), a tada u prtljažnik stane nevjerojatnih 705 litara vaših potrepština.
Ono što nam se posebno dopalo jest da je testni Sorento pokretao stari znanac, 2,2-litreni dizelaš od 193 KS. U ponudu će doći i hibridna izvedba s 1.6 T-GDi benzincem, ali po nama dizelaš je za ovakve aute „must-have“. Iako Sorento na vagu donosi mrvicu ispod dvije tone, 440 Nm koje na sve kotače raspoređuje odličan osambrzinski automatik s dvije spojke pokrenut će ga do stotke za nešto više od devet sekundi. Ako ustrajete na gasu, dosegnut ćete i više od 200 km/h najviše brzine.
No to i nije toliko bitno, jer je najvažnije kako novi Sorento vozi i kako se vi za to vrijeme osjećate. Kada krenete na put poput nas, nakon pola sata iznenadit će vas micanje u sjedalu ispod vas. To se Sorento brine za vašu pažnji i ugodu masažom leđa brinući se za cirkulaciju, ali i budnost vozača. Još ako je vani 37 stupnjeva, idealno će poslužiti hlađenje sjedala da se izbjegne znojenje.
Obzirom na gužve po autocestama mi smo se odlučili za put po D1 kako bi Sorento upoznali što bolje u realnim uvjetima. Postoje tri moda vožnje kad ste na asfaltu, ali i tri moda za off road (gravel, mud, snow). Ako se prepustite automatici i vozite u skladu s prometom, uz pretjecanja kada se za to ukaže prilika, Sorento će vas šokirati potrošnjom, ali ne u lošem smislu.
Prosječna potrošnja od Zagreba do Šibenika uz vožnju autocestom do Karlovca iznosila je svega 6,5 l/100 km! E sad, ovdje se svakako treba zapitati koji je smisao hibrida, elektrifikacije i sličnih trendova kada grdosija od dvije tone i čeonom projekcijom dvokatne kuće može trošiti tako malo? Možda bi ovakve testove trebali čitati i u Bruxellesu pa bi onda imali više zdravog razuma u odlukama Europske komisije i planovima za budućnost auto industrije u Europi…
No da se maknemo od politike i nekih neshvatljivih trendova, vratimo se Sorentu… Prilikom odlaska na neke divlje plaže imali smo prilike isprobati i kako rade off road programi. Pa tako recimo gravel drži zaključan prvi stupanj prijenosa uzbrdo i nizbrdo uz isključivanje ESP-a koji mu omogućava kretanje po neravninama bez nepotrebnih intervencija elektronike, koja zna više štetiti nego koristiti u takvih situacijama.
Tjedan dana druženja završili smo povratkom u Zagreb, istim putem, samo što smo ovaj put vozili još brže i imali nekoliko kratkih zaustavljanja. Pretjecali smo druge aute i kamione uz korištenje maksimalne snage motora i kada smo stigli u Zagreb prosjek potrošnje nam je pao na 6,3 litre na 100 km. Jednostavno smo ostali bez teksta.
Ako vas je sve ovo zainteresiralo recimo još jednu vrlo važnu stvar, a to je cijena. Najskuplji Sorento je ovaj koji vidite i košta 76.799 Eura. To svakako nije malo novaca, ali uz svu tehniku, pogon, mjenjač, opremu i garanciju od sedam godina ne čini se kao pretjeran iznos. Glavni konkurenti sličnih karakteristika iz Njemačke s ovakvom opremom koštaju barem 100.000 Eura, dok glavni konkurent iz Japana – Toyotin Land Cruiser košta otprilike jednako. Što odabrati? Land Cruiser je vrhunski auto, no ipak je više prilagođen off road vožnji od Sorenta. Ako se vaša vožnja prvenstveno svodi na asfalt i putovanja uređenim prometnicama, onda je Sorento bolji izbor zbog uglađenije vožnje i boljih performansi te osjetno niže potrošnje.
Za: prostranost, udobnost, bogata oprema, vozna svojstva, izuzetno niska potrošnja
Protiv: dizajn koji dijeli mišljenja, cijena