Jeep Renegade 1.4 TMAir Limited FWD
Tekst: Goran Vrhovec /Foto: Zrinka Maček
Jeep je oduvijek imao svoju vjernu klijentelu, bez obzira radilo se o hard-core izvedbama poput Wranglera ili onim luksuznijim poput Grand Cherokeeja. No, za sve one kojima treba neki manji SUV za vožnje gradom, a da ipak imaju „šmek“ da voze Jeepa, prethodni pokušaji poput Compassa i Patriota nisu baš prošli. Otkad je FIAT preuzeo Jeep, dogodile su se brojne promjene, a glavna od njih koju možemo vidjeti na svim novim Jeep modelima svakako je osjetno bolja izrada i puno europeiziraniji izgled kabine. Pritom mislimo na novi i moderan dizajn instrumentne ploče i središnje konzole, a o poboljšanju materijala da i ne govorimo. I dok Grand Cherokee i Cherokee utabanom stazom hodaju, za sve one kojima treba manji SUV a žele Jeep-ov proizvod, FIAT je odlučio napraviti Jeep klasičnog izgleda, a opet moderan po shvaćanju današnjih potreba. I tako je nastao novi Renegade.
U stvari, nastao je na bazi modela 500x, ali je došao kao prethodnica FIAT-ovom modelu. Malen, ili bolje reći, kompaktnih dimenzija, Renegade je pogodio srž zaljubljenika u Jeep, a troškove je sveo u okvire prihvatljive širokom krugu kupaca (ovo shvatiti uvjetno, recimo da se to odnosi prvenstveno na Europu). Na našim putovanjima osvjedočili smo se da, posebno u Italiji gdje su SUV-ovi raznih klasa u samom vrhu po popularnosti, Renegadea imate na svakom koraku. Atraktivna kockasta karoserija, karakterističnih sedam rebara na nosu koja se stilizirano provlače i u interijeru, očito su bili pravi recept za sve one kojima treba vozilo za gradske džungle, a ne za safari.
Na test smo dobili pomalo neuobičajenu verziju, pokretanu benzinskim 1,4-litrenim turbakom od 140 KS. Iako će se većina kupaca po inerciji odlučiti za 1,6-litreni dizel od 120 KS, zapravo je dobro pogledati i drugu stranu medalje. Osim što prednost dizela u smislu cijene goriva više ne postoji, ima dosta kupaca koji jednostavno ne vole slušati zvuk dizela, posebno ujutro dok je hladan. Osim toga, benzinski motori su i lakši pa su i vozna svojstva bolja zbog manje mase u nosu. Nakon ovih osnova fizike recimo i to da je testirani Renegade imao prednji pogon i ručni mjenjač.
U kabini nas je dočekao luksuz sa šarmom starih Jeep modela i možemo samo još jednom skinuti kapu Talijanima, jer znaju od ovog netipičnog svog proizvoda napraviti idealan miš-maš američkog naslijeđa s europskim ukusima prilagođenim materijalima i izgledom. Kvadratni oblici prevladavaju, ali na šarmantan način za koji su svi zainteresirani koji su htjeli pogledati Renegade, a bilo ih je dosta, rekli da im se jako sviđa.
Mi smo se odmah nakon preuzimanja testnog modela zaputili njime ni manje ni više nego u Milano. Nenavikli na takve ture u benzincima malo smo se pribojavali potrošnje i dosega s punim spremnikom. Gorivo je u Italiji izuzetno skupo i nismo htjeli nabijati previše troškova, no naše su se zebnje pokazale neosnovanim. Šeststupanjski mjenjač, uz putnu brzinu, bez obzira na kutijast oblik karoserije koji je očito aerodinamičniji nego što to izgleda, pridonio je potrošnji manjoj od 8 litara. S tankiranjem na zadnjoj benzinskoj u Sloveniji bez problema smo stigli u Milano i još se vozili po Italiji. Obzirom da spremnik od 48 litara nije bog zna kako velik, ovo je odličan rezultat. „Mesnati“ upravljač je užitak za držanje, a i ručica mjenjača djeluje solidno i privlačno. Njeni su hodovi dosta kratki, a izmjene su dobro definirane. Jedino što pri bržim promjenama ponekad zna zapeti, no to i nije vožnja kakva priliči jednom Jeepu. Zato smo se njime odlučili otići i u brda, na zavojite cestice iznad Lago di Garde. Iako su na toj istoj cesti snimane jurnjave Aston Martina najpoznatijeg tajnog agenta i nekolicine Alfi 159 Carabiniera, mi smo se držali pristojnijeg tempa. Ovjes se pokazao vrlo dobrim, karoserija se drži pod kontrolom, a kotači smješteni u same kutove karoserije omogućavaju dobro praćenje zavoja. Malo više feedbacka preko upravljača ne bi bilo naodmet, no sad možda tražimo dlaku u jajetu. S 351 litrom zapremine prtljažnika Renegade je progutao svu našu prtljagu plus dva laptopa i fotoopremu, no veće obitelji koje bi išle na putovanje neće moći baš utrpati sve što bi možda željele ponijeti.
Uzevši u obzir cijenu od 205.770 kuna za ovako opremljeni Renegade, kao i konkurenciju koja se nudi, od japanske preko njemačke i francuske, odabir nije nimalo lak. No, sigurno je da nijedan od tih konkurenata ne može ponuditi tako bogato naslijeđe u terenskom obliku. Kao što će svatko prepoznati Porsche 911, tako će i svatko znati da je Renegade pravi Jeep.
Za Kompaktne dimenzije, robustan izgled, ugodan interijer s karakterom Jeep-a
Protiv Male dimenzije znače i stiješnjenost na stražnjoj klupi, a ni prtljažnik nije prevelik
Mišljenje Renegade je Jeep-ov vrlo uspješan odgovor na sve oštriju borbu malih crossovera