Jeep Compass 2.0 Mjet 4×4 Limited
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Od predstavljanja Compassa u novom izdanju prošlo je godinu i pol, a potražnja za njim ne jenjava. Koliko je prošli model bio neuspješan, zahvaljujući nespretnom dizajnerskom pokušaju da izgleda kao pravi Jeep, ali bez pravog karaktera, toliko je novi model privlačan na način kako to samo Talijani znaju izvesti.
Riječ je o prokušanom receptu da se dizajnerske odlike većih i skupljih modela prenesu na one niže rangirane u svom portfelju. Tako je i Compass naslijedio glavne linije Grand Cherokeeja čime je odmah iskočio po prestižu, ali i percepciji svih koji ga vide na cesti. Karakteristična svjetla podsjećaju na velikog brata, a po ponudi prostora nadmašuje inače jednako dobro prihvaćen Renegade. Pa ako tražite jedini auto za obitelj, a želite Jeep, vrlo vjerojatno vam je Compass upravo ono što vam treba.
Već smo imali razne verzije na testu, a sada je red stigao i na varijantu 4×4 s ručnim mjenjačem i dvolitrenim motorom od 140 KS. Zapravo je to izvedba koju bi mnogi čistunci i pravi zaljubljenici u Jeep poželjeli. S bogatom Limited opremom malo će koja želja ostati neispunjenom, a kabina u prepoznatljivom kvadratnom oblikovanju nesumnjivo će vas podsjećati svaki dan da sjedite u jednom Jeepu.
Ako ste to na trenutak i zaboravili, okretni birač podloge po kojoj se vozite sigurno će vas podsjetiti da se nalazite u terencu kojim se, za razliku od većine sličnih, zaista možete zaputiti i izvan ceste. Za sve one kojima to nije toliko bitno, recimo da središnjom konzolom dominira veliki ekran u boji od 8.4“ osjetljiv na dodir kojim upravljate infotanimentom, ali i ostalim sustavima u automobilu.
I dok smo navikli da većina novijih terenaca, posebno u svojim skupljim izdanjima i boljim motorizacijama obavezno dolaze u automatik izvedbama, ljubitelji klasike kod Compassa mogu birati i izabrati odličan automatik s devet brzina ili pak šest stupanjski ručni mjenjač. Motor je stari poznanik i nudi se u dvije snage, sa 140 KS kao naš testirani ili pak u vrhunskoj, 170 KS snažnoj izvedbi. Realno, ovo je sweetspot Compass game ako želite pravi 4×4, jedino o vašim preferencijama ovisi koji mjenjač bi izabrali.
Bogata Limited oprema s kožnatim sjedalima s ovim motorom košta 305.245 kn, dok za automatik treba nadoplatiti još 26.000 kn više zahvaljujući našem jedinstvenom načinu obračuna trošarina na nove aute. Da ne idemo sad u daljnje analize, jasno je da su nam davanja enormna, ali to je za neku drugu priču. Mi smo tu da vam prenesemo doživljaje s Compassom.
Iako imenom, ali i karakterom terenac, Compass sa 140 KS odlično se snalazi i na asfaltu. Dosta tvrd ovjes dobro kontrolira naginjanje karoserije u zavojima pa neće biti problema ako se malo zanesete s 350 Nm okretnog momenta. „Mesnati“ upravljač dobro sjedi u rukama, a mjenjač je dosta kratkih hodova i precizan. To je dobro znati posebno ako se imate namjeru temperamentnije voziti nekom lokalnom cestom, jer ćete tada često posezati za njime.
Motor daje najbolje od sebe već malo ispod 2000 okretaja i to je jedino na što morate paziti ako želite da uvijek na raspolaganju imate trenutno ubrzanje. Relativno tvrd ovjes protrest će vas kad pogodite neku udarnu rupu, ali to je kompromis koji se mora prihvatiti za dobre vozne karakteristike na asfaltu. Izvan njega brzine ionako nisu prioritet već sposobnost savladavanja raznih prepreka, prvenstveno različitih podloga.
Zbog toga imamo kotačić kojim birate podlogu po kojoj se vozite da bi auto odabrao idealan program ESP-a za takvu vožnju. Radilo se o klizavoj podlozi zbog snijega ili pak blatu, odnosno kamenom terenu, s Jeepom nema problema jer je spreman za sve. Naravno, ako često mislite lutati prirodom i istraživati manje ili više prohodne puteve, onda bi svakako preporučili i neke naglašenije terenske gume, jer ove cestovne odlično funkcioniraju na asfaltu, no u blatu ili na vlažnim, skliskijim podlogama poput mokre trave ne možete od njih očekivati čuda. No, budimo realni, 99% terenaca odnosno SUV vozila, pa i onih Jeep-ovih nikada neće ni primirisati nekom off-roadu (na žalost) pa njihove vlasnike sigurno neće zamarati takve brige.
Puno je važnije spomenuti da je Compass okretan i u gradu zahvaljujući svojim nevelikim gabaritima, a robustan ovjes i odmak karoserije od tla svakako će dobro doći za penjanje rubnjacima prilikom parkiranja.
Kada se podvuče crta, ovo je zapravo pravi ulaz u Jeep obitelj s pogonom na sve kotače. Oprema Limited doduše nosi sa sobom i dosta visoku cijenu, ali ako volite Jeep-ove i tražite sposoban auto za sve uvjete, onda smo sigurni da cijena neće biti prepreka. Tim više što slični modeli drugih proizvođača, s ni blizu takvim terenskim sposobnostima koštaju jednako ili više, a ne nude ni imidž ni svojstva kao ovaj Compass. Kada se u to još ubroji i petogodišnje jamstvo ili 120.000 km, entuzijasti će biti oduševljeni, a oni koji to nisu, lako će postati nakon probne vožnje.
Za: dizajn, bogata oprema, snažan i štedljiv motor, vozne karakteristike na i izvan asfalta
Protiv: relativno visoka cijena