Jeep Compass 1.3 130 Limited M/T

Tekst: Goran Vrhovec

Od pojave Compassa na tržištu u njegov uspjeh nije trebalo sumnjati. Za razliku od recimo Cherokeeja (ne Grand Cherokeeja) koji je svojim problematičnim dizajnom gotovo pa nestao s cesta, Compass je od prvog dana okarakteriziran kao „mini Grand Cherokee“ i kupci nisu ostali imuni na tu činjenicu.

Odlične prodajne rezultate kod nas i u Europi nije umanjila ni činjenica da zbog proizvodnje koja je bila u Meksiku cijene nisu bile konkurentne kao kod nekih SUV-ova te klase koji se rade u EU. S redizajnom je proizvodnja preseljena u talijanski Melfi, što automatski smanjuje i logističke troškove transportai rokove isporuke. Tako se sada jedan pravi Jeep može zaozbiljno uhvatiti u koštac s konkurentima i po cijeni, a ne samo imidžu i kvaliteti.

Kao i kod svih Jeepova, karakteristične značajke su tu. Sedam proreza na rešetki uz prepoznatljiv izgled malog „Granda“ nepogrešivo ga svrstavaju u obitelj poznatu prvenstveno po pravim terencima, a tek onda SUV-ovima. Prilikom redizajna nije bilo potrebe za većim dizajnerskim zahvatima pa će malo tko primijetiti da se radi o obnovljenoj verziji.

Ni iznutra nema prevelike razlike u odnosu na prethodnika. Materijali su kvalitetni, a izrada na još višem nivou nego prije. Čim sjednete u njegovu kabinu imat ćete osjećaj sigurnosti i solidnosti. 8.4“ ekran infotainmenta je lagan za upotrebu, a korisničko sučelje jednostavno i brzo. Sada nudi i My Uconnect aplikaciju za naprednije povezivanje s vašim mobilnim telefonom. Mi smo najviše koristili Android Auto kako bismo mogli uvijek imati aktivan Waze.

Ne možemo se zakleti, ali imali smo dojam da je krutost karoserije još bolja nego prije, što se svakako osjetilo i u vožnji gdje Compass briljira. Dio zasluga za stvarno dobro ponašanje u vožnji otpada na svega 110 kg težak motor zapremine 1.3 litre koji je osnovna ponuda u benzinskoj gami.

Sa svojih 130 KS možda ne djeluje kao adekvatan pogonski stroj za 1.5 tona teško vozilo, ali prevarili biste se. U kombinaciji s odličnim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva ovaj motorčić daje Compassu više nego solidne performanse.

Ubrzanje 0-100 km/h traje okruglo 10 sekundi, no više od toga znače međuubrzanja koja su dovoljna i za agresivniju vožnju. Sa skoro 200 km/h najviše brzine nikada se nećete osjećati podređeno u prometu pa možemo reći da su performanse u skladu s prestižnim izgledom „mini Granda“. Nadalje, iako danas većina kupaca u ovakvim vozilima preferira automatske mjenjače, Jeep je opravdano zadržao i ručne u ponudi. Kratki i precizni hodovi te velika kugla koja dobro pristaje u ruku sigurno će se svidjeti ljubiteljima klasike. Uz to, ne treba zanemariti ni potrošnju.

Nedavno ste imali prilike čitati o Renegadeu s istim motorom, ali 180 KS, pogonom na sve kotače i automatskim mjenjačem. Njega je bilo vrlo teško u gradu „dobiti“ ispod 11 litara, dok je naš Compass s 9,2 litre bio skoro dvije litre štedljiviji. S time da se u temperamentu nisu bitnije razlikovali. Compass je po svemu „odrasliji“ model u ponudi, nudi više mjesta u kabini, ali i u vožnji djeluje ozbiljnije. Bez obzira vozili se sami pa si dali malo više oduška ili pak s obitelji, u Compassu ćete se uvijek dobro osjećati. Činjenica je da se radi o modelu koji ima samo prednji pogon, ali 95% njegovih kupaca ionako nikada neće sići s asfalta. Za onih preostalih 5% u Jeepu postoje druge izvedbe Compassa koje će zadovoljiti i te prohtjeve.

Iako smo ovaj Compass dobili na test prvenstveno kako bi upozorili kupce na novu, osjetno nižu cijenu koja je rezultat seljenja proizvodnje u Europu i novog motora s niskom emisijom CO2, moramo priznati da smo se teško odvojili od njega. Realno gledano, radi se o apsolutnom best buy modelu u Jeep portfelju. Osnovni Compass s opremom Sport i ovim motorom košta 179.669 kn. Usporedite li malo neke „konkurente“ koje ne bismo sad spominjali te što nude i po kojoj cijeni, možda je pravo vrijeme da posjetiti neki Jeepov salon. Čak ni ova bogato opremljena Limited varijanta koju vidite na slikama sa svojom cijenom od 210.981 kn ne djeluje skupo.

Za: izgled, kvaliteta izrade, prostrana kabina, odličan motor, ručni mjenjač, nova cijena
Protiv: nema grijanje sjedala