Hyundai i20 1.2 Style
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Kao što je to običaj, nakon malo više od pola životnog vijeka većina proizvođača odlučuje se za redizajn postojećih modela. Osim zatezanja bora, po pitanju vanjskog izgleda redizajni se uglavnom koriste za uvođenje novih motorizacija, dotjerivanje interijera nekim boljim materijalom, dizajnom, novim infotanimentom i sličnim detaljima.
Hyundai i20 još uvijek je djelovao svježe, no vrijeme ne čeka nikoga, posebno ne u tako kompetitivnim kategorijama kao što je njegova. Konkurencija ne spava, auti izgledaju sve bolje, oprema je sve bogatija, a sigurnosni sustavi napreduju iz dana u dan. Upravo se po tome i po infotainmentu vidi koliko je neki auto „star“ u današnje doba kada i prošlogodišnji model već po nekim stvarima izgleda zastarjelo.
Ipak, u Hyundaiu su krenuli u kompletnu obnovu. Tako su na prvi pogled vidljivi novi branici koji sada više nalikuju ostalim pripadnicima Hyundai obitelji. Jednako tako je i sa svjetlima. LED dnevna svjetla izdižu cijelu priču sprijeda, dok je straga vidljiva razlika u odnosu na staru verziju po smještaju tablice. Sada se ona nalazi na petim vratima, a ne više u odbojniku, čime je dojam i ozbiljnost cijele priče dignuta na potpuno novu razinu.
Priču izvana zaokružuju novi naplatci od 16 inča koji su doduše nadoplata, no zato upadljivu Tomato Red boju dobivate besplatno. Ako želite još više atraktivnosti, i20 se može dobiti i s dvobojnom karoserijom, odnosno krov može biti crn pa taj kontrast s primjerice navedenom crvenom zaista djeluje ekskluzivno. „Caka“ je u tome što se ta, 3400 kn skupa opcija može dobiti samo uz Premium ili Premium Navi pakete opreme.
Unutra je sve više-manje dobro poznato. Mjesta u kabini ima kao i u prethodnom modelu, a ista je stvar i s prtljažnikom. Za ovu veličinu auta, 326 litara je više nego solidna vrijednost pa stoga ako odete i na more nećete oskudijevati sa stvarima. Kao što smo rekli, infotainment je jedna od prvih stvari koje upadaju u oko i najbrže zastarijevaju. Ekran je veličine sedam inča i preko njega upravljate zabavom.
Što se tiče motora, testni model pokretao je četverocilindrični atmosferac od 84 KS. U ponudi je još 1.0 T-GDI turbak od 100, KS dok je dizelaš „izvisio“. Za prijenos snage na kotače koristi se poznati nam petstupanjski mjenjač solidne brzine i preciznosti u umjerenoj vožnji kakvoj je ovaj i20 i namijenjen. Motor, usprkos solidnoj nazivnoj snazi djeluje pospano na kretanju i dok ne dođe u kakve-takve okretaje, djeluje tromo. Svakako bismo preporučili turbaka jer je osjetno življi, a i trošarina na njega je osjetno manja zbog manjeg CO2 te modernije arhitekture i svega tri cilindra. No, ovaj četverocilindraš je klasik i kod nas je vrlo popularan. Za pretpostaviti je da je njegova jednostavnost i pouzdanost jedan od razloga zašto je upravo on najprodavaniji agregat u i20.
U vožnji i20 djeluje zrelo i odraslo. Iako je riječ o malom autu, nudi dozu ozbiljnosti i kvalitete. Osjećaj na volanu je pomalo umjetan, no u gradu mu nećete naći zamjerke. Okretnost i male dimenzije olakšavaju parkiranje i na našim preuskim parkirališnim mjestima, a kada „pročitate“ motor i njegov karakter, moći ćete se i malo temperamentnije provozati. Nemojte biti prebrzi s ručicom mjenjača i sve će ići glatko. Iako, ako volite malo bržu vožnju, svakako preporučamo T-GDI motor.
Ako vam je budžet za novi auto ispod 100.000 kn, onda i20 svakako nećete zaobići. Testni primjerak je zbog doplata premašio tu cifru, no i20 sa Style paketom opreme možete dobiti već za 95.990 kn. Standardno trostruko petogodišnje jamstvo kakvo znamo od svih Hyundaia i tu je prisutno, što je garancija mirnog sna i dobrog držanja vrijednosti. S ovim dotjerivanjem i20 opet se izdigao u gornji dom malih automobila koje svakako trebate probati ako birate u toj kategoriji.
Za: atraktivan izgled, solidnost izrade, dugo tvorničko jamstvo
Protiv: motoru fali temperamenta, po nekim detaljima interijera vidi se da nije više u cvijetu mladosti