Honda Jazz 1.5 Dynamic

Tekst: Goran Vrhovec

Jazz spada u one automobile koji neće na prvi pogled osvojiti mnoštvo obožavatelja. Ipak, vojska vjernih kupaca, koje ne dira ni visoka cijena ni specifičan izgled koji će malo tko okarakterizirati lijepim, smatra Jazz najboljim autom na svijetu. I nije da su daleko od istine…

Od prve generacije, Honda je s Jazzom hrabro predstavila mali monovolumen izuzetne praktičnosti i nevjerojatne pouzdanosti. Prostrana kabina, fenomenalno riješena sjedala i kombinacije koje se mogu stvarati u kabini, zauvijek su zarobili srca mnogih vozač.

Kada uz sve to nadodamo i fantastičnu Hondinu mehaniku i ručni mjenjač kojega se ne bi postidio niti Porsche, jasno je da Jazz ima puno toga za ponuditi, bez obzira tražite li praktičnost ili užitak u vožnji. Doduše, ovo zadnje je uvijek bilo limitirano malim i ne baš jakim motorima kojima je prvenstven zadatak bila niska potrošnja. Bez obzira na to, u okretaje su rado išli, baš kao i „prave“ Honde, a mjenjač vas je mamio da posegnete za njim i kada nije bilo razloga za tim.

Zato smo jedva dočekali i jednu „topliju“ verziju Jazza, pokretanu motorom koji nas je oduševio još u HR-V-u, 1,5-litrenim i-VTEC benzincem od 130 KS. Osim motora, ali i sportskijeg ovjesa tu su i vizualni dodaci koji su inače kutijastu monovolumensku karoseriju mrvicu „prizemljili“. Decentno naglašeni podsjećaju malo na „vrućeg“ brata Civic Type R. No, dok će si njega malo tko priuštiti, Jazz čak i ovoj najskupljoj verziji košta 166.023 kn. To je još uvijek dosta ako gledamo klasu kojoj pripada, no Jazz je uvijek bio među najskupljim mališanima i to ga nije (na većini bogatih tržišta) sprečavalo da bilježi odlične prodajne rezultate.

Oni koji su vozili Jazz znaju sve o njemu, oni koji nisu morali bi probati. Prvo što je malo neobično je prostranost i osjećaj u kabini. Drugo je odlična vozačka pozicija, a sada je tu i zvrk od motora koji konačno daje fenomenalnom mjenjaču priliku da se iskaže. Prijenosi su složeni tako da imate osjećaj da se nalazite na nekom „brzincu“, a ne u vožnji gradom. Okretaji pri mijenjanju naviše padaju vrlo malo i jednom kad ste u idealnoj turaži čini vam se u da u svakom stupnju prijenosa Jazz puca od snage.

Kao i svaka prava Honda, tako i ovaj Jazz voli okretaje i jedino što vas u tome sputava je velika buka u kabini. Stvarno je šteta da ovako dobro zamišljen i izveden auto, fantastične mehanike, ali i poprilične cijene nije malo uglađeniji. Za pretpostaviti je da vlasnik Jazza ima sigurno bar još jedan, ako ne i dva vozila u obitelji, što znači i dosta velika očekivanja od gradskog auta. Sve te potrebe Jazz će ispuniti lakoćom, ali malo više tišine zaista ne bi bilo naodmet.

Kada smo to apsolvirali, recimo da bez obzira što 1.5 motor zaista mami na „gaženje“ i temperamentnu vožnju, u gradu  nismo uspjeli potrošiti više od 7 litara benzina! Da, ne znamo što i kako su stručnjaci u Hondi „smućkali“ ovaj agregat, ali ono što daje na cestu u odnosu na ono što potroši je pravo čudo. Svi ostali proizvođači  pribjegavaju produljivanju prijenosnih odnosa do karikaturalnih vrijednosti pa u gradu rijetko stignete do petog, a kamoli šestog stupnja, no s Jazzom ćete u šestoj biti od jednog do drugog semafora na aveniji Dubrovnik.

Možete se zaletjeti i na neko brdo, Sljeme ili slično i dati si gušta. Kao i u svakoj Hondi, tako i u Jazzu nema grubosti, potreban je „feeling“ za brze izmjene stupnjeva, odlučna ruka na mjenjaču te osjećaj za to što se događa s prednjim kotačima. Volan je lagan i vrlo precizan, ali ne daje baš puno informacija. No, kada se naviknete moći ćete perfektno usmjeravati Jazz u smjer koji želite, a ako znate, u tome će vam pomoći i stražnji kraj.

Sve u svemu, ako trebate praktičan i mali, ali pravi obiteljski auto s kojim ćete rado otići i na neko putovanje, Jazz je idealan izbor. Tim više što će u ovoj verziji ambiciozniji vozač jedva dočekati da se riješi putnika pa da i-VTEC dođe do izražaja. Šteta je što će kod nas rijetki imati prilike svoju obitelj voziti u ovom autu, jer za navedeni novac se može birati između velikog broja odličnih i za broj većih kompakata. No, onaj tko traži Jazz zna zašto ga traži, a statistike vjernosti kupaca kao i pouzdanosti jasno govore zašto su u pravu.

Za: prostrana kabina, izuzetna praktičnost, sjajan temperamentni, a štedljiv motor, izuzetan ručni  mjenjač
Protiv: buka motora u kabini, dostupan samo s ručnim klima uređajem, visoka cijena