Geely Atlas Pro T-GDI 48 EMS Flagship
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Kineska auto ofenziva EU se nastavlja. Geely je brend koji je između ostalog i vlasnik Volva, što svakako podiže ljestvicu očekivanja na najzahtjevnijem tržištu svijeta.
Atlas Pro prvi je model koji je stigao u prodaju kod nas i obzirom na naša iskustva tijekom sedam dana testa, nemojte nimalo sumnjati da ćete ih uskoro viđati na svakom koraku. Kao što je to trend, radi se o srednjem SUV-u kakav sanja većina obitelji u našoj zemlji, no malo koja si može priuštiti nešto slično. Osim dimenzija te uvjerljivog izgleda, posebno u ozbiljnoj crnoj boji Atlas Pro nudi i 177 KS (190 uz malu pomoć struje), sedambrzinski automatski mjenjač s dvije spojke, pogon na sve kotače i 48V mild-hibridni sustav koji pomaže smanjenju potrošnje i povećanju snage kada to zatreba.
Uz to nudi i vrhunska LED svjetla, adaptivni tempomat, kabinu u koži, grijanja prednja i stražnja sjedala, ambient light te prostora za pet odraslih osoba. Jesmo li spomenuli da je sve to Volvo tehnologija? Sada recite koliko mislite da Atlas Pro košta obzirom na sve navedeno?
Prije nego otkrijemo cijenu, recimo da je uvijek najbolje kada nemate velika očekivanja, jer se onda teško možete razočarati. No kada ne očekujete puno, onda je vrlo ugodno kada se iznenadite i shvatite da ste možda ipak imali neke predrasude koje su se bazirale na nekim prijašnjim vremenima. Nekad su nas kineski proizvođači doslovno vukli za rukav na raznim salonima i nagovarali da sjednemo u njihove modele i kažemo im dojmove. I dok su neki od njih izvana bili zaista nevjerojatno ružni ili kičasti, neki su izgledali dobro, no kada bi se sjeli u njih, evidentne su bile razne manjkavosti, od samog dizajna, preko materijala koji su bili razočaravajući pa do nekih rješenja koja su nam bila potpuno strana.
Ne znamo je li ovdje stvar sakupljenih iskustava ili pak pristup Volvo know-how-u, no kod Geelyja tih problema nema. Sve odaje kvalitetu i masivnost, izolacija buke je vrhunski odrađena a dojam u kabini kao kod bilo kojeg premium proizvođača (pritom mislimo na prave premium proizvođače, ne one koji već 20 godina misle da rade premium vozila samo zato jer su se cijenom približili tom, za njih još uvijek imaginarnom pojmu.
Kod Geelyja očito to nije bio slučaj, već su se iskustva skupljena upravo po salonima, ali i gledanjem u Volvo vrlo vjerno preslikala u Atlas Pro, ipak uz neke razlike. Neke su dobre, neke malo manje, ali sve u svemu radi se o iznimno zanimljivoj ponudi za naše tržište.
Atlas Pro je top model u ponudi. Kada malo detaljnije uđemo u one tehničke podatke razaznat ćemo da ga pokreće 1,5-litreni turbo beninski motor. No to nikada ne bi pogodili po zvuku motora koji više podsjeća na petcilindrične Volvo i Alfa dizelaše iz nekih prošlih vremena. Sličan je osjećaj i kada dodate gas, jer se u leđima odmah osjeti ugodan osjećaj snage. Hibridni sustav omogućava mu dodatnih 50 Nm i to se itekako osjeća već i kod laganijeg pritiska na pedalu gasa, jer lakoća kojoj ne baš lagani Atlas Pro (1.7 tona prazan) krene u pretjecanje oduševljava.
Mjenjač odlično radi u gradu i na otvorenoj cesti, jedino ga ponekad zna zakočiti start-stop sustav, no to smo viđali i kod puno skupljih i prestižnijih modela. Zato jednostavno povučete tri prsta preko središnjeg ekrana, uđete u menu gdje isključite start-stop i problema više neće biti. Ovdje trebamo pohvaliti da usprkos Volvu, kod Geelyja ne morate prilikom svakom pokretanja gasiti razne sigurnosne sustave koji više nerviraju vozače nego što donose koristi pa tako Lane Keep Assist, upozorenja na ograničenja brzine i slične iritacije kod Geelyja ne postoje, što je veliki plus u našim očima. OK, nisu sve stvari savršene, jer da biste koristili Android Auto morate skinuti zasebnu aplikaciju na vaš mobilni uređaj. Isto tako nas je iznenadio nedostatak DAB radija, ali i to mu se može oprostiti kada znamo koliko bi nas Atlas Pro koštao…
U vožnji je iznimno udoban i pravi je gutač kilometara. Osim dobre zvučne izolacije i vrlo dobrog audio sustava, iznenađuje agilnost kojom se možete voziti ako to poželite. Iako je sve u njemu podređeno ugodnoj vožnji, ako želite pojuriti možete odabrati Sport način vožnje. Tada motor i hibridni sustav daju svoj maksimum pa će reakcije na pedalu gasa i izmjene brzina biti prilagođene takvoj vožnji. Jedino što nedostaje u tom slučaju su polugice iza volana kojima bi se ručno mijenjali stupnjevi prijenosa. To bi bio dodatni izdatak od par stotina eura, no neki od vozača bi se radovali toj opciji. No i bez toga mjenjač zaslužuje sve pohvale jer se može po uglađenosti i brzini mjeriti s najboljom konkurencijom, a mnoge i nadmašuje.
Kao što smo rekli, svaka obitelj poželjela bi auto ove veličine, no rijetke si mogu priuštiti nešto slično. Uz sve pohvale koje smo do sada izrekli moramo spomenuti i jedan manji nedostatak, a to je relativno skroman prtljažnik od 378 litara. Drugim riječima, ako mislite s djecom ići na more ili skijanje, morat ćete dobro planirati što ponijeti, a što ostaviti kod kuće. Ali opet, ostalih 50 tjedana u godini imat ćete udobnu krstaricu koja do stotke dolazi za manje od 10 sekundi i juri (tamo gdje smije) punih 200 km/h. I sve to uz potrošnju manju od 9 litara u gradu…
I sada, kad ste već došli do kraja, recimo da sve ovo što vidite na slikama košta svega 31.990 Eura s četiri godine garancije (100.000 km). Stoga ovih par nedostataka brzo pada u drugi ili treći plan, jer nam se stvarno teško sjetiti nekog automobila na našem tržištu koji nudi sve što smo opisali za takvu cijenu. Stoga budite spremni da iskoračite iz svoje zone komfora i ako tražite obiteljski SUV, a ne želite dati 50 ili više tisuća eura za slično vozilo – dajte priliku Atlasu Pro.
Za: izgled, kvalitetna izrada, prostrana kabina, materijali, performanse, ponašanje u vožnji, cijena
Protiv: Android Auto radi uz dodatnu aplikaciju, nema DAB radio, relativno mali prtljažnik