Ford Fiesta 1.1 70 Trend

Tekst: Goran Vrhovec

Jedan od najpopularnijih modela svoje klase, Fordova Fiesta traje već više od 40 godina. Kroz desetljeća je odgojila milijune vozača koji su nakon nje vrlo vjerojatno ostali vjerni Fordu. Razloga za to ima više, no jedan od najvažnijih je svakako nastojanje da kao i većina ostalih Fordova nudi zabavu u vožnji i odlično ponašanje na cesti.

Upravo su to karakteristike zbog kojih su nam Fordovi dragi pa kad se ukazala prilika da isprobamo novu Fiestu, nije nas dugo trebalo nagovarati. Iako je riječ o početnom modelu u ponudi, koji pokreće potpuno novi motor zapremine 1.1 litre sa svega 70 KS, htjeli smo vidjeti što je to Ford napravio da poboljša jedan od najprodavanijih automobila u Europi.

Stara pravila poput „ako nije pokvareno, ne popravljaj“ ili „pobjednički tim se ne mijenja“ u auto branši mogu trajati samo neko vrijeme. Iako je prošla generacija Fieste dizajnerski, ali i dinamički bila pravi Ford, došlo je vrijeme za novi model. Možda se na prvi pogled čini da je zapravo riječ o redizajnu, no radi se o potpuno novom automobilu u koji Ford polaže velika očekivanja.
Izvana, posebno sprijeda razlike su minimalne i samo će vrlo oštro oko primijetiti razliku između stare i nove.

To nije loše jer se vlasnici „starih“ Fiesti neće osjećati kao da voze zastarjeli model. Najviše su narasli odbojnici pa je Fiesta u duljinu narasla 71 mm. Međuosovinski razmak produljio se tek 4 mm pa su inženjeri u Kölnu pristupili domišljatosti kako bi dodatno povećali prostor u kabini. Stoga je straga zbog tanjih sjedala sada 16 mm više prostora za sjedenje. Glavna razlika u vanjskom izgledu vidi se na stražnjem dijelu gdje su potpuno nova svjetla koja su i drugačije postavljena. Sada Fiesta izgleda puno ozbiljnije, a je li i ljepša prepuštamo vama na volju.

I dok vani promjene i nisu tako drastične, novi model iznutra pokazuje koliko se zapravo napredovalo po pitanju tehnologije i sigurnosti u ovih zadnjih nekoliko godina. U skladu s trendovima, više nema bezbroj tipki za upravljanje infotainmentom, klimom i svim ostalim u kabini već se to reduciralo na pristojnu mjeru. I materijali su u skladu s vremenom i prohtjevima razmaženih europskih kupaca dignuti na višu razinu pa cijela kabina odiše znatno „skupljim“ dojmom, iako se u našem slučaju radilo o početnom modelu u ponudi. Bez obzira na to, svi sigurnosni dodaci koje očekujete u današnjim autima kompaktne ili čak srednje klase ugrađeni su i u novu Fiestu. Kamera koja prati promet i automatsko kočenje u slučaju naleta na pješaka ili vozilo ispred vas dolaze u standardnoj opremi. Sjedala su udobna i pružaju dosta bočne podrške za tijelo, mjenjač je klasično kratkih i preciznih hodova dok volan djeluje direktno. Sve to su stvari koje inače karakteriziraju Fordove modele i koje su razlog gotovo fanatičnog obožavanja Fieste i Focusa, posebice na britanskom tržištu.

Još jedna novost pristigla s novom Fiestom je i novi motor. Trocilindraš zapremine 1.1 litre nastao je iz manjeg, višestruko nagrađivanog EcoBoosta koji se ugrađivao od Fieste pa do Mondea u različito snažnim izvedbama. Sada mu je zapremina malo povećana, ali je maknut turbo punjač kako bi se dobila jeftinija bazna verzija. Dolazi u dvije različite snage, od 70 KS i 85 KS.

Kao što smo već rekli, nas je zapala najosnovnija verzija pa smo bili pomalo skeptični prema tome što i koliko ovaj motor može pružiti u Fiesti. Obzirom da je riječ o autu koji će dolaziti i u varijanti pravih jurilica, ali i osjetno jačim EcoBoost verzijama, jasno je da je ovjes i sve ostalo napravljeno u skladu s bitno većim snagama koje će Fiesta morati „trpjeti“. Vožnja je udobnija nego što smo to očekivali, za što zasluge sigurno idu poslovično dobrom kompromisu po pitanju ovjesa koji malo koji proizvođač zna tako dobro pogoditi.

Dio te udobnosti sigurno nose i nešto „deblje“ gume na čeličnim naplatcima. Stoga je ova verzija iznimno dobro pogođena za naše loše i razrovane ceste, a o uspornicima prometa da i ne govorimo. I konačno, snaga motora. Bili smo prvi koji su dobili ovu Fiestu tako da je motor imao prijeđenih 10-ak kilometara na brojčaniku pa će i dojam biti bolji kada se sve to malo razradi. Temperament je više nego zadovoljavajući. Ako ga ne „stiskate“ do kraja i ne cijedite svaki atom snage iz njega, momenta ima dovoljno i za nešto temperamentniju vožnju. Osobito nas je iznenadilo penjanje na zaobilaznicu uz minimalan pritisak gasa jer smo u petom stupnju prijenosa stigli do 140 km/h, a da nismo ni primijetili (niti očekivali) takvu brzinu.

Dobra zvučna izolacija drži pod kontrolom inače poznati trocilindrični zvuk pa se i time Fiesta odvaja od manjih modela kod kojih putovanja upravo zbog toga mogu biti zamorna. Po  pitanju ponašanja u vožnji zamjerki naravno nema. Teško je pretjerivati sa 70 KS, ali ako i probate Fiesta uporno drži zadanu putanju i samo neki nesmotreni potez ili namjerna provokacija mogli bi je malo destabilizirati. No, tu je naravno ESP koji brine za takve slučajeve, ali mi nismo došli do toga. Vidi se da rezerve ima puno i zato jedva čekamo kraj ljeta kada ćemo na test dobiti 50 KS jaču verziju s EcoBoost motorom, koja će ipak malo više upregnuti sve sustave nove Fieste.

Ako ste u potrazi za novim autom ove klase, a vožnja vam se prvenstveno svodi na grad, onda novi 1.1 motor ima itekako smisla. Nismo probali jaču verziju, no vjerujemo da razlike i nisu baš primjetne. S potrošnjom u gradu od 7,5 litara možemo biti zadovoljni, tim više što smo već rekli da je bila riječ o potpuno novom motoru koji će svoj optimum tek dosegnuti nakon par desetaka tisuća kilometara. A već nakon par tisuća može se očekivati da još bolje ide i troši još manje. Kad sve uzmete u obzir, plus činjenicu da ovaj mali Nijemac može biti vaš već za 94.900 kn, jasno je da Ford opet ima bestseller u svojoj ponudi.

Za: izgled, uglađenost, bitno jednostavnija za uporabu od prošle, sigurnosni sustavi, dinamička svojstva
Protiv: nešto manje „iskri“ u vožnji, dijelovi interijera još uvijek nisu na razini nekih konkurenata