Fiat 500 Hybrid Star
Tekst: Goran Vrhovec
Prije nekoliko dana izvijestili smo vas o prezentaciji novog modela Fiat 500. Radi se o prvom hibridu torinskog diva i to u modelu koji je okosnica Fiatove prodaje diljem svijeta. Iznimno popularan mališan uskoro će napuniti petnaest godina, no to uopće ne umanjuje njegovu svježinu niti potražnju, bez obzira o kojem kontinentu pričamo.
Minimalne estetske promjene bez zadiranja u osnovni oblik recept su za uspjeh. „Ne popravljaj ako nije pokvareno“ filozofija je koje se Fiat očito dobro zna držati kada treba pa tako ako stavimo model iz 2007. pored ovog tek pristiglog, zaista će mali detalji otkriti koji je noviji. To je dobro i za vlasnike starijih 500-ki jer i dalje djeluju svježe, ne zastarijevaju, a samim time drže svoju vrijednost.
Ipak, Talijani ne bi bili Talijani da ne ušminkaju ionako privlačnog mališana. Promjene su veće iznutra gdje je infotaniment sada najnoviji Uconnect s Apple CarPlayem i Android Autom s Mirroringom vašeg telefona na 7“ ekran (odlično ako koristite Waze ) te novim varijantama boja iznutra usuglašenih naravno s vanjštinom. Moguće su brojne kombinacije jer 500 i je toliko popularan posebno među mladima upravo zbog bezbrojnih mogućnosti individualizacije.
Sjedala su u našem testiranom modelu dvobojna, kožna, kao i volan. Ako prvi put sjedate u 500 onda će vam možda biti malo čudna pozicija sjedenja koja je dosta visoka, a upravljač se može podešavati samo po visini. Ovaj put razlog za višu poziciju je opravdan, jer se ispod vozačkog sjedala nalazi baterija kapaciteta 11 kW.
Ona se puni isključivo u vožnji, kada oduzmete gas ili kada počnete kočiti. Nju puni i prazni BSG elektromotor koji je s motorom povezan remenom. Elektromotor razvija svega 2 kW snage, ali isporučuje i 23 Nm okretnog momenta kada se za time ukaže potreba. To je odličan rezultat jer sam motor, također novi FireFly trocilindraš s 1.0 zapremine razvija 93 Nm. U toj kombinaciji se po snazi može mjeriti sa svojim prethodnikom, što je bilo važno da bi se zadržale ipak prihvatljive performanse. 13.8 sekundi do stotke te 165 km/h dovoljni su i za dulja putovanja, a ne samo za gradske manevre.
Glavni novitet otkriva već samo ime nove 500-tke. Kao što smo naveli ranije, izuzetno pouzdan i provjeren 1,2-litreni motor koji je svoju penziju zaslužio radeći u svim mali autima torinskog koncerna iz upotrebe su istisnuli sve stroži standardi za emisije ispušnih plinova. Stoga su se u Fiatu odlučili krenuti u hibridne vode, ali na način da to nitko od postojećih i budućih vozača 500-tke gotovo ni ne primijeti.
Naime, radi se o tzv. mild hybridu, ili blagom hibridnom pogonu, gdje nema nikakvog punjenja strujom koje bi vozač trebao odrađivati, kao ni nikakvih posebnih, a kamoli električnih modova vožnje. Procedura je kao i kod svakog klasičnog auta. Upalite motor i krenete. Ono što nas veseli je da je mjenjač također klasičan, ručni sa šest stupnjeva prijenosa. Baterija se puni isključivo u vožnji, kada oduzmete gas ili počnete kočiti. Treba spomenuti da se motor može ugasiti ne samo kada stanete na semaforu, već i čim brzina padne ispod 30 km/h.
Testirani model bio je potpuno nov, jer smo prva redakcija koja ga je dobila na test pa je još primjetno da motor nije „prodisao“ punim plućima. Ono što možemo reći je da se karakter 500-tke nije nimalo promijenio zbog promjene ispod prednjeg poklopca. I dalje je to zabavan mali autić, koji sada uz karakteristične zvuke trocilindričnog motora izvlači osmijeh na lice putnika i svih drugih sudionika u prometu. Upravljač je solidno težak, za razliku od nekih konkurenata koji su otišli u krajnost sa svojim prejakim servo-ojačanjima.
Kao i svi Fiati, već dulji niz godina i ovaj 500 ima City tipku ako pri parkiranju mislite da vam je volan pretežak pri parkiranju. Nikada ju nismo koristili pa nismo ni sada. Malen motor znači da pri kretanju ipak treba biti malo pažljiviji s pedalom kvačila ako želite da vožnja krene glatko. No, kada se naviknete uvidjet ćete da zahvaljujući dobro proračunatom mjenjaču s 500 Hybridom možete i lijepo jurcati gradom. Nećete uvijek biti prvi na semaforu, ali za prestrojavanja i uključivanja uvijek ćete biti dovoljno brzi. Iza svakog prijeđenog kilometra imat ćete onaj dobar osjećaj da sjedite u solidnom autu, bez obzira na male dimenzije. Garancija koju kod nas Fiat nudi na sve svoje modele je 5 godina ili 120.000 km, što svakako pridonosi općem dojmu kvalitete.
Inače su hibridi osjetno skuplji od svoje klasične braće, no kod Fiata to nije slučaj. 500 Hybrid nudi se u opremi Lounge za manje od 100.000 kn, a u najpopularnijoj i osjetno bogatijoj verziji Dolce može biti vaš već za 102.900 kn, što je obzirom na sve što nudi, pravi best buy. Naš testni model sa Star opremom košta 106.190 kn, a čak je i najskuplji RockStar još uvijek vrlo prihvatljivih 110.750 kn
Za: dizajn izvana i iznutra, dojam kvalitete, hibridni sklop koji funkcionira kao klasični motor, povoljna cijena
Protiv: pozicija sjedenja je malo previsoka