DS 3 OPERA PureTech 130 S&S
Tekst: Goran Vrhovec

Kad smo prije više od deset godina vozili prve DS-e, tada se još govorilo o Citroënu i njihovom premium brendu pod tim imenom. U međuvremenu je DS postao zasebna marka kako bi se napravila još veća distinkcija između „konfekcijskih“ modela i onih namijenjenih zahtjevnim kupcima koji svakim svojim odabirom, od modnih detalja pa sve do automobila žele pokazati svoj istančani ukus i profinjenost.
Auto s kojim počinjemo našu priču o DS-u je početni model u njihovoj ponudi – DS3. Iako se mehanički oslanja na C3 Aircross, DS-ovi dizajneri dali su si truda da naprave auto koji će već na prvi pogled pokazati da ima neku svoju viziju te da pripada u Haute couture automobilske industrije.
Da bi se to postiglo, prva stvar kod svakog premium brenda i onih koji to žele postati je individualnost i prepoznatljivost na prvi pogled. Kod DS obitelji to se najbolje prepoznaje po dizajnerskim elementima poput rombova koji podsjećaju na dijamante. A zna se čiji su dijamanti najbolji prijatelji. Stoga ne bi trebala čuditi niti činjenica da je svečana premijera ove redizajnirane verzije DS3 održana prošle jeseni u Parizu, na Pariškom Tjednu mode, vjerojatno najjačem modnom događaju u svijetu.
Već i ta činjenica zorno prikazuje tko je ciljana publika za DS3, a većinom su to žene ili djevojke kojima moda igra veliku ulogu u životu pa onda i kod odabira auta imaju prohtjeve koje malo koji brend može ispuniti. Koliko su u DS-u pazili na svaki detalj, govori i činjenica da je boja lansiranja nazvana Diva crvena (doplata od 1200 eura u kombinaciji s crnim krovom) koju vidite i na našem testnom modelu dobivena tek iz 40. Pokušaja. Ako ga vidite na cesti, čisto da znate koliko je truda uloženo samo u boju kojom će se DS3 istaknuti iz mase.
Eksterijer izgleda otmjeno s kromiranim detaljima i ukusnim provlačenjem dijamantnog uzorka te pokojim detaljem poput okvira prozora na stražnjim vratima te kvakama koje izlaze iz vrata u stilu Aston Martinovih modela. Iako se radi o kompaktu gradskih dimenzija, dvobojna karoserija i atraktivni kotači uz karakteristična svjetla svakako ga dižu prema konkurentima iz Minija, Audija i sličnih brendova.
Da ne bi pomislili da se otmjenost i premium dizajn vide samo izvana, u kabini čeka još iznenađenja. Opera paket opreme i u seriji nudi Nappa kožu na sjedalima boje Art basalte. Stariji među našim čitateljima sjetit će se da je davnih dana najskuplja doplata na BMW-ima serije 7 bila upravo Nappa koža…
Uzorak dijamanata dominira i kokpitom, pa i sjedalima. Na središnjoj konzoli sve tipke su upravo tog oblika kao i otvori ventilacije. Ispred vozača je 7“ ekran za instrumente, a iznad je i head-up displej.
Središnji ekran infotainmenta je dijagonale 10.3“ kroz kojeg možete pristupiti svim postavkama auta. Opet moramo pohvaliti softversko rješenje da svaki vozač može napraviti svoje prečace u postavkama. One funkcije koje vas eventualno iritiraju od vozačkih asistencija (Lane Keep Assist, Front Collision Warning i Start&Stop) možete lagano i brzo isključiti prije nego krenete na vožnju.
Kad smo već spomenuli vožnju, recimo da je za pogon našeg DS3 bio zadužen već dobro nam znani trocilindrični 1,2-litreni PureTech turbo benzinski motor. Uparen je kako i pristoji malom, ekskluzivnom automobilu s osambrzinskim automatskim mjenjačem. Idealno rješenje za grad, jer omogućava opuštenu vožnju gradskim gužvama, a povišena karoserija olakšava i penjanje na rubnjake te bolju preglednost , što cijene posebno vozačice.
I dok se neko vrijeme francuski koncern gubio po pitanju ovjesa, sa zadnjim generacijama opet su se vratili na ono što ih je karakteriziralo desetljećima, a to je udobnost u vožnji. Mekan ovjes odlično guta neravnine i udarne rupe i osigurava ugodnu vožnju kojoj pomaže i Focalov audio sustav.
Ako želite malo temperamentniju vožnju, njegovih 130 KS omogućit će i solidne performanse. Do 100 km/h stići ćete za vrlo dobrih 9,2 sekunde. Ukaže li se prilika da ga potjerate do krajnjih granica, razvit će i više od 200 km/h.
Ono što nam se posebno dopalo jest tipka M na polugi automatskog mjenjača kojom „zaključavate“ mjenjač u ručnom modu i preuzimate potpunu kontrolu nad izmjenama uz pomoć poluga iza volana. Ponašanje u vožnji je dobroćudno i predvidivo, no ako baš jurite zavojima karoserija će se naginjati nešto više nego što je to uobičajeno danas. Još je upečatljivije poniranje ili „propinjanje“ kod kočenja ili naglijeg ubrzanja. Vidi se da DS nije zamišljen kao jurilica, već kao elegantan gradski auto za ljude koji se voze sa stilom i ne trebaju se dokazivati utrkama od semafora do semafora.
Sve u svemu možemo reći da je s DS3 odrađen dobar posao. Jasno je pozicioniranje na tržištu i sve na njemu vodi u tom smjeru elegancije i ekskluzivnosti u malom pakiranju. S cijenom od 42.398 eura za testirani primjerak, jasno je da neće biti auto tipične obitelji u našoj zemlji, već prije odabir samostalnih dama ili kao drugi ili treći auto u nekom dobrostojećem domaćinstvu. Recimo i vrlo važnu činjenicu da dolazi sa šest godina jamstva te besplatnom registracijom, čime pokazuje svoje premium pretenzije, ali i brigu za svoje kupce i na drugim poljima.
Za: dizajn, bogata oprema, solidne performanse, odličan mjenjač
Protiv: dizajnerski vjerojatno neće svakoga oduševiti, cijena