Dacia Dokker Techroad 1.3 TCe 130

Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Svima koji jednim vozilom moraju zadovoljiti više prohtjeva, izbor vozila nikad nije lak. Posebno se to odnosi ako u jednom autu morate spojiti potrebe obiteljskog prijevoza svaki dan i poslovnog. Pritom ne mislimo na odlaske na poslovne sastanke, već prijevoza raznih stvari ili materijala za rad.

U tom segmentu francuski su se proizvođači nekako iskristalizirali kao vodeći pa je mnogima prvi izbor Berlingo ili Kangoo. Stvar je u tome da s napretkom tehnologija koje se ugrađuju u sve klase vozila više ni oni ne spadaju baš u kategoriju jeftinih. Tu na scenu stupa Dacia sa svojim programom i svojim blizancem Kangua – Dokkerom. Njega smo već imali prilike upoznati, no sada je red došao na Techroad, trenutni top model u ponudi koji pokreće sjajan 1,3-litreni benzinac od 130 KS.

Povišena karoserija u stilu Stepwaya uvijek je dobrodošla, jer osim što je atraktivnija zbog estetskih dodataka, nudi i mogućnost vožnje lošijim (čitaj nepostojećim) cestama, odnosno zemljanim putevima gdje s običnim autom baš i ne bi bilo preporučljivo zalaziti. Da se radi o Techroadu vidi se po srebrnim detaljima na prednjem dijelu, lako uočljivim detaljima na masci i donjem spojleru te crvenom crtom na retrovizorima. Na stražnjem dijelu u istom stilu izgleda i lažni difuzor. Nosači na krovu upotpunjuju robustan izgled i čine Dokker oku ugodnijim.

Iznutra stvari nisu tako atraktivne jer prevladava dobro znana siva plastika, no šarena sjedala i pokoji srebrni detalj na konzoli su tu da malo razbiju atmosferu. Ono što svakako treba pohvaliti je pregršt spremišta za sitnice te u ovoj klasi gotovo nužno spremište ispod krova gdje možete držati sve dostavnice i ostale papire potrebne za rad. Veliki 7“ ekran osjetljiv je na dodir i on je u principu najbolji pokazatelj da je tako nešto danas neophodno u svim kategorijama vozila. Visok krov osigurava veliku prostranost i prozračnost kabine pa će tako putnici sprijeda i straga imati više nego dovoljno mjesta za dulja putovanja, bez straha od klaustrofobije zahvaljujući velikim staklenim površinama. Ako imate obitelj, svakako će vam se dopasti klizna bočna vrata jer omogućavaju lagan ulazak na stražnju klupu. Ako ćete Dokker koristiti za prijevoz robe, takva vrata osigurat će vam puno lakši pristup do nekih stvari nego što je to slučaj kroz zadnja vrata. Recimo i to da je prtljažnik zapremine čak 800 litara i to ispod pokrivala!

Glavni novitet u Dokkeru je novi motor iz Renault alijanse, 1,3-litreni benzinac s turbo punjačem. On svoju službu (s različitim verzijama maksimalne snage) odrađuje u brojnim modelima od kojih ćete neke uskoro upoznati i na ovim stranicama. Ono što je vrlo bitno i što smo uvijek zamjerali Dacijama je bio nedostatak šestog stupnja prijenosa. Peti stupanj je bio iznimno dug i gotovo neupotrebljiv u gradu, a sve zato da bi na autocesti okretaji bili što niži te samim time i potrošnja. Na sreću, od sada Dokker ima šest stupnjeva i uz ovu respektabilnu snagu motora nudi puno razloga za zadovoljstvo.

Prvi je razlog temperament, jer iako vam Dokker sigurno ne bi bio na pameti kada govorite o nekom velikom zadovoljstvu u vožnji, mali je motorčić iznimno potentan i ne baš malom vozilu daje odlične performanse. Do stotke treba tek treptaj iznad devet sekundi, što je za svaku pohvalu i nekako nam se čini da bi dostavljači mogli biti oduševljeni ako im vlasnik omogući svakodnevicu na asfaltu u ovakvom Dokkeru. Maksimalnih 190 km/h također je vrlo dobar rezultat obzirom pozamašnu karoseriju, no mi bi preporučili nekih 140 km/h kao optimum između tempa, buke i potrošnje jer tada šesti stupanj zaista ima svrhu.

Volan je dosta težak u usporedbi s modernim električnim servom ojačanim modelima, ali kada se naviknete neće vam smetati. Visoka karoserija ne naginje se previše, ovjes je dobar kompromis između udobnosti i kontrole, a kako su Dacie oduvijek bile namijenjene upravo tržištima koja nisu baš poznata po kvalitetnoj cestovnoj infrastrukturi, udobnost je zapravo iznad očekivanja.

Kada se naviknete na gabarite, s Dokkerom ćete se brzo provlačiti i kroz gradske gužve, a njegova startnost dobro će doći i kod prestrojavanja ili uključivanja u promet. Dobra preglednost također je plus kao i parking senzori te kamera za vožnju unazad. Sve u svemu, realno gledano malo što bi vam moglo nedostajati ukoliko Dokkerom morate pomiriti više zahtjeva odjednom. Stoga ni 133.050 kn koliko košta testirani model sa svim opcijama, zaista nije puno za to što se nudi.

Za: zanimljiv izgled, prostrana kabina, praktičnost, temperamentan motor, uloženo-dobiveno

Protiv: plastike u kabini su kvalitetne, no malo živosti ne bi bilo naodmet