Citroën C3 Puretech 110 S&S Shine

Tekst: Goran Vrhovec

Iako se to ne bi reklo, od pojave ove generacije Citooënovog mališana prošlo je četiri godine. To je naravno znak da treba doživjeti standardni facelifting u vidu redizajna. Ono što je dobro je da postojeći vlasnici neće biti jako pogođeni dolaskom obnovljene varijante, jer su razlike zaista minimalne.

Karakterističan izgled je zadržan i svatko će i s daljine jasno prepoznati da se radi o Citroënu. Može vam se sviđati ili ne, ali pohvalno je da je i dalje prepoznatljiv u dobu generički dizajniranih automobila koji sve više sliče jedan na drugoga.

Naš testirani model predstavlja vrh ponude jer ga pogoni najjači motor u ponudi, 1,2-litreni Puretech od 130 KS, a oprema Shine s LED svjetlima, dvobojnom karoserijom automatskim klima uređajem i parking senzorima brine za vozača i putnike. Posebna Elixir perla troslojna crvena je nadoplata, kao i naljepnica na krovu i zatamnjena stakla, ali kada ga vidite uživo bit će vam jasno zašto je tako.

Vozač će brzo naći idealnu poziciju za volanom jer je njegovo sjedalo podesivo u svim smjerovima pa i visini. Suvozač već neće biti toliko sretan, posebno ako je 1.80 m ili viši, jer je sjedalo samo po sebi dosta visoko pa postoji mogućnost da zapnete glavom prilikom ulaska. Straga situacija nije loša i četiri osobe će putovati u prihvatljivoj komociji.

Kada smo kod komocije, recimo i to da je ovjes i dalje dosta mekan i s dosta hoda amortizera. Podsjeća to na stare „spačeke“ ili Diane u dobrom, ali i onom manje dobrom smislu. Prilikom kretanja cijela karoserija se propne, prednji kraj se digne kao kod čamca, dok pri kočenju pak ponire poput premekano ovješenog bicikla ili motora. U današnje vrijeme odvikli smo se od takvih karakteristika i stvarno je čudan osjećaj dok se ne naviknete.

Ono što svakako treba pohvaliti jest motor. Sa snagom od 110 KS pruža odlične karakteristike po pitanju ubrzanja i zaista možemo reći da je odlično pogođen. Ubrzanje od 0-100 savladava za skoro sportskih 9.4 sekunde i međuubrzanja su više nego solidna. No, kada se zanesete i malo ga potjerate, u stvarnost vas odmah vrati premekan ovjes koji ne drži baš karoseriju pa se C3 dosta naginje. Još jedna stvar koja će vas smiriti su sjedala koja ne pružaju puno bočnog oslonca pa će se vozač morati dobro držati za volan, dok će ostalima biti manje ugodno, što smo i mi iskusili na našem testu. (Pre)lagan volan također ne ulijeva previše povjerenja i vidi se da je podešen prvenstveno za parkiranje, a manje za vožnju.

Uz motor, pohvale zaslužuje i mjenjač. Ovo je stvarno rijetkost da kažemo za neki model iz PSA koncerna, ali što jest, jest. Šeststupanjski mjenjač ima relativno kratke hodove i pruža dobar feedback vozaču. Ne treba pretjerivati s brzinom izmjena, ali čak i sportski nastrojeni vozači bit će zadovoljni njegovom funkcijom, za razliku od bezbrojnih modela koje smo kritizirali posljednjih dva desetljeća. Ako se prvenstveno vozite po gradskim gužvama, potrošnja će se kretati oko 7.5 litara, no ako ga izvedete na neku otvorenu cestu poput stare prema Varaždinu, bez previše problema ćete skinuti čak tri litre od gradske potrošnje.

Šest stupnjeva i mali turbo motor stvarno su dobra kombinacija i po tom pitanju nemamo prigovora. Ono što bi vas u vožnji moglo smetati je da i dalje u C3 za svaku promjenu temperature ili  ventilacije opet morate ulaziti u izbornik središnje smještenog ekrana infotainmenta i tamo podesiti sve što treba. Ako ste sami u autu to znači neminovno skretanje pogleda s ceste i automatski smanjenu sigurnost u prometu.

Dopalo nam se da Android auto radi bez greške kada je mobilni telefon spojen putem žice na USB, ali nedostatak drugog USB ulaza znači da u tom slučaju možete slušati samo radio, ili eventualno nešto s vašeg telefona, ali vaša zadnja kompilacija koju nosite sa sobom će i dalje ostati u torbici.

C3 koji vidite do registracije košta 129.110 kn. Time još uvijek spada u prihvatljive okvire svoje klase. Neki detalji su nam se stvarno dopali, neki malo manje, ali prepoznatljivost i karakteristična svojstva kakve nudi samo Citroën očito imaju svoju publiku o čemu svjedoči 850.000 prodanih primjeraka do sada. Recimo još da je u tu cijenu uračunato i petogodišnje jamstvo.

Za: prepoznatljiv izgled, odličan motor, performanse, potrošnja, mjenjač
Protiv: naginjanje karoserije kod kretanja i kočenja, visoko sjedalo suvozača, kontrole klime skrivene u  infotanimentu