Alfa Romeo Giulietta Sprint 2.0 M-Jet 175 TCT
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Kada su Alfe u pitanju, u posljednje se vrijeme govori isključivo o sjajnoj Giuliji i nevjerojatno uspješnom Stelviu, ali ne treba zaboraviti da je za sve koji nemaju 300 i više tisuća kuna za novi auto u ponudi još uvijek Giulietta.
Prava ulaznica u svijet Alfa Romea model je koji je već dugo na tržištu, no koji sa svakom godinom doživljava male promjene na bolje. Zato je kupnja takvog vozila pametan potez, jer su sve „dječje bolesti“ koje su neminovne kod potpuno novih modela odavno ispravljene, a oprema je sve bogatija.
Od nedavno je u ponudi Autocommercea, uvoznika za FCA grupaciju u Hrvatskoj u ponudi i posebna verzija Sprint koja kombinira najjači dizelski motor od 175 KS s odličnim TCT automatikom s dvije spojke. Upravo ono što smo rekli, svake godine se nešto dotjeruje pa je tako ovaj TCT bitno bolji od prvih modela, slično kao što je to slučaj i s Alfinim DNA sustavom za postavke volana, gasa i ostalih parametara zaduženih za ekonomičnu, normalnu ili sportsku vožnju.
Paket Sprint naziv vuče iz prebogate povijesti Alfa Romea, posebno tamo iz 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća. Da ne nabrajamo sve što nudi ova posebna edicija (koja nije limitirana proizvodnim brojkama i moći će se nabaviti sigurno još ove i sljedeće godine), OVDJE pročitajte detaljan spisak stvarno bogate opreme.
Ono glavno su 18“ tamni naplatci, interijer u boji tamnog aluminija, zatamnjena stakla i prednja svjetla, alcantara na sjedalima, crveni prošivi na kožnom volanu, dvije kromirane ispušne cijevi, difuzor, sportska sjedala s integriranim naslonom za glavu, infotainment Uconnect® MP3, navigacijski sustav s 6,5“ ekranom osjetljivim na dodir, Bluetooth®, USB i AUX ulazima + DAB radio itd.
Za sve ljubitelje marke recimo da dobro znani dvolitreni dizelaš razvija 175 KS i 350 Nm. Možda na prvu i ne djeluje impresivno, no prvi put kad stisnete gas uvjerit ćete se da podaci o 7.7 sekundi do stotke nisu nimalo pretjerani. Pri kretanju čak i u N modu treba bit nježan s gasom, jer okretaji narastu u trenu i kada automatski mjenjač nakon desetinke razmišljanja „uhvati“, prednji kotači često se zavrte u prazno. Temperament je u „defaultnom“ N modu više nego dovoljan, što je dokaz stalnog unapređivanja modela, jer su prve Giuliette bili prilično pospane u N modu, a o manjem MiTu da i ne govorimo.
Zaliha momenta je dovoljna za sve potrebe pa bez problema možete kliziti gradom u šestom stupnju prijenosa uz minimalnu potrošnju. Naš prosjek u gradu bio je 6,7 litara, što je za ovakve performanse i dojam vožnje zaista malo. Na otvorenom je situacija još bolja i tamo će se Giulietta zadovoljiti s pet litara. Iako, vjerujemo da oni koji kupuju ovakve aute nemaju na pameti samo uštede pokojeg decilitra goriva, već dojam u vožnji. A tu je Giulietta u svom elementu.
Niskoprofilne gume lijepe se za asfalt pa kada se nađete na nekoj sporednoj cesti prepunoj zavoja, prebacite u D mod i vidjet ćete što ste zapravo kupili. Nećemo reći da je ovakva Giulietta prava jurilica, jer za to ipak postoji benzinska verzija s 240 KS, ali ovo je definitivno druga najbolja (i sigurno najrazumnija opcija za prave alfiste). Dobro profilirani volan odlično sjedi u rukama, a polugice u takvoj vožnji najviše dolaze do izražaja.
U zavojima je karoserija dobro kontrolirana s tek naznakom naginjanja. Vozač koji zna postaviti auto prije zavoja bit će s Giuliettom izuzetno brz. Ovjes je dobar kompromis, jer bez obzira na dobra vozna svojstva ne izbija bubrege kao što to čine neki drugi, prvenstveno francuski modeli sličnih karakteristika.
Kada vas popusti adrenalin, vratite se u automatski mod TCT-a te mirno i opušteno štedite gorivo ako ste na putu, bez prigovora punice sa stražnjeg sjedala. To je i način na koji treba voziti u gradu, bez stresa oko kretanja, kvačila i ostalih stvari na koje treba paziti u stani-kreni prometu.
Na kraju možemo dodati da ovaj akcijski model za cijenu od 206.000 kuna nudi izgled, performanse, luksuz, mjenjač s dvije spojke te dozu prestiža kakvu ne bi očekivali za taj novac. Kada na to dodate i petogodišnje jamstvo koje dolazi uz sve Alfe, onda je teško naći ijednu zamjerku Giulietti Sprint.
Za: izgled, bogata oprema, snažan i štedljiv motor, ponašanje u vožnji, TCT mjenjač, povoljna cijena
Protiv: nedostatak odlagališta za mobitele i ostale sitnice