Tajne dinamike vožnje Alfa Romea

Foto: FCA

Alfa Romeo oduvijek je bio na glasu kao auto sa srcem kojeg obožavaju entuzijasti, ali i svi ljubitelji odličnih voznih karakteristika. Upravo u tom segmentu Alfa Romeo oduvijek je bila mjera za sve, bez obzira gledali svijet kroz oči jednog alfista ili „samo“ kao vozač kojem auto ne predstavlja nužno zlo, već i zadovoljstvo u svakodnevnom životu.

Po prvi puta Alfa Romeo organizirao je na svom testnom centru u Baloccu jedinstveno događanje, gdje su kroz četiri različite tehnološke radionice i specifične vozačke zadatke objašnjene tajne jedinstvene dinamike vožnje modela Giulie i Stelvia.

Naglasak je bio na pogonu na sve kotače Q4 i integriranom kočionom sustavu koji omogućava bitno skraćeni zaustavni put na svim podlogama. Dodirnuli su se i tema poput Torque Vectoringa za nenadmašnu kontrolu trakcije, kao i ekskluzivne tehnologije AlfaLink ovjesa za nenadmašni handling, dodatno naglašen savršenom raspodjelom težine i optimalnim odnosom snage/težine.

Sve navedene tehnologije i sofisticirani sustavi po prvi put su zaživjeli u top modelima Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio, da bi zatim svoj put našli i do ostalih modela u ponudi. Taj „od-vrha-prema-dolje“ pristup jedinstven je u auto industriji i predstavlja samu srž duha Alfa Romea.

Ova globalno jedinstvena filozofija kombinira pravi omjer talijanskog dizajna, vrhunskih motora, besprijekornog rasporeda težine, jedinstvenih tehničkih rješenja i odnosa snage i težine u svakoj od svojih mehaničkih kreacija. Sve navedeno napravljeno je samo sa jednom svrhom, da i kod najiskusnijih i najvještijih vozača izazovu ugodno iznenađenje voznom dinamikom koja oduzima dah.

Kroz četiri radionice otkrivene su tajne Q4 pogona koji je stvoren da bi kontrolirao trakciju vozila reaktivno i s predviđanjem, pružajući najviši mogući nivo performansi, efikasnosti i sigurnosti. Da maksimalno pojednostavimo, Q4 pogon pruža sve pogodnosti pogona na sve kotače uz dobru ekonomičnost i vozačka zadovoljstva znana iz auta sa stražnjim pogonom.

Q4 izvedbe mogu biti opremljene i s Q2 samoblokirajućim diferencijalom koji se može dobiti i u verzijama samo sa stražnjim pogonom. Samoblokirajući diferencijal još dodatno naglašava agilnost i sportsku prirodu novih Alfi osiguravajući savršenu trakciju i nezaboravno vozačko iskustvo.

Sljedeća tema je integralni kočioni sustav, odnosno IBS elektromehanički sustav koji kombinira kontrolu stabilnosti s tradicionalnim servo kočionim sustavom pružajući trenutačni odziv. Na taj način skraćuje put kočenja, istovremeno bitno pomažući optimizaciji težine. Ovaj sustav dostupan je i s karbokeramičkim diskovima koji se mogu dobiti u Quadrifoglio izvedbama Giulie i Stelvia.

Poseban interes pobuđuje patentirani Alfa Torque Vectoring sustav, vrhunsko tehnološko rješenje stvoreno za maksimiziranje sportskih performansi vozila. Pojednostavljeno, dvije spojke u stražnjem diferencijalu omogućavaju odvojenu, pojedinačnu kontrolu okretnog momenta koji ide na svaki kotač. Snaga se na taj način prebacuje na podlogu na efikasniji način, čak i kada se vozi na samoj dinamičkoj granici vozila.

To čini Alfe zabavnim i sigurnim u vožnji bez neželjenih uplitanja elektronskih sustava stabilnosti koji bi smanjivali doživljaj vožnje svojim intervencijama prilikom agresivnije vožnje. Kao i svi ostali sustavi, tako je i Alfa Torque Vectoring nadziran od „vrhovnog“ Chassis Domain Control sustava koji nadzire sve parametre vožnje. Taj sustav je kreiran i programiran s posebnim algoritmima kako bi nadziaro u stvarnom vremenu sve sustave da rade u maksimalnoj harmoniji jedan s drugim.

Posljednja radionica koncentrirala se na sofisticirani ovjes koji koriste nove Alfe. Riječ je o najnaprednijem sustavu u klasi nazvanim AlfaLink. Na prednjim kotačima radi se o sustavu s dvostrukim poprečnim ramenima i polu-virtualnoj upravljačkoj osovini (ekskluzivno samo na Alfa Romeu), što optimizira efekt filtriranja i omogućava izuzetno brzo i precizno upravljanje.

Na stražnjem dijelu koristi se multi-link s četiri i pol „ruku“, što je također Alfin patent, a osigurava poboljšani handling uz odličnu udobnost vožnje. Ovakva shema ovjesa omogućava izuzetno čvrsto držanje kotača, odnosno gume u idealnoj poziciji u odnosu na podlogu u vožnji zavojima, a opet omogućava izuzetnu fleksibilnost u kretanju gore-dolje.

Nadalje, na zahtjev je dostupan i Alfa Suspension elektronski kontroliran sustav ovjesa koji se konstantno i trenutno prilagođava uvjetima vožnje, omogućavajući svom vozaču da izabere preferira li udobniju i ležerniju vožnju ili agresivniju s naglašenim performansama.

Još jedan čimbenik koji svakako utječe pozitivno na opći dojam vožnje je besprijekoran raspored težine između dvije osovine, kao i odličan odnos snage/težine postignut uporabom ultra laganih materijala poput karbona korištenog za izradu kardanskog vratila kod svih modela.