Subaru VIZIV Performance STI Concept
Tekst: Goran Vrhovec

Pisali smo nedavno o odlasku WRX STi modela u povijest, barem što se tiče britanskog tržišta. No, ni na drugim europskim ova relijaška legenda više ne može držati korak s nadobudnim kompaktima iste ili još veće snage.
2,5-litreni turbo motor s 305 KS i vrlo visokom emisijom CO2 polako odlazi u povijest, no čini se da će svi ljubitelji roza STi oznake kratko očajavati. Prošle godine predstavljen je koncept Viziv koji je trebao pokazati bazne karakteristike nasljednika četverovratne limuzine nekad znane kao Impreza, dok je noćas predstavljeni Viziv Performance STi Concept pokazao da ipak u Subaruu nisu zaboravili na vojsku sljedbenika Colina McRaea, Richarda Burnsa i Petera Solberga.
Izrazito agresivan izgled ovog koncepta u skladu je s kretanjima japanskih jurilica novog doba (Type R recimo). Time se nedvojbeno pokazuje da majstori iz Fuji Heavy Industries nisu zaboravili raditi prave aute za kojima će sliniti nove generacije klinaca, kao što smo mi nekada čeznuli za Imprezom GT i njenim bezbrojnim izvedbama poput 22B, RB5 i sličnih. Kasnije je taj teret na sebe preuzela Impreza STi, da bi priča završila s WRX STi-jem.
Iako nema nikakvih podataka o motoru koji bi trebao pokretati novi auto, jasno je da bi snaga trebala biti barem 320 KS (ako ne i više), uz zadržavanje standardnog koncepta bokser motora i stalnog pogona na sve kotače. Vrlo vjerojatno se može očekivati neka vrsta hibridne tehnologije, ali ne u lošem smislu te riječi, već kao ispomoć u snižavanju CO2 i istovremenom povećanju snage.
Sve navedeno, kao i nova platforma na kojoj se Viziv bazira bit će upotrebljena za sve buduće Subaru modele. A da ovo nije jedna lasta koja čini proljeće pokazuju i STi izvedbe modela BRZ i Levorg, koji su svoju premijeru također doživjeli danas na Tokijskom auto salonu. Čini se da ne treba brinuti za budućnost Subarua, barem što se tiče sportski orijentiranih modela, na zadovoljstvo brojnih fanova diljem svijeta.