Subaru Outback 2.0D CVT Unlimited
Najnoviji model Subaruovog Outbacka stigao je i do nas. Nakon brojnih vapaja američkih kupaca da Subaru ponudi automatski mjenjač, na kraju života prošlog Outbacka u ponudu je konačno stigao i CVT mjenjač.
Logično je da je i u potpuno novom modelu CVT također iznimno važan (ne samo za američke kupce) pa smo tako na test dobili najzanimljiviju varijantu pokretanu poznatim dizelskim motorom i navedenim prijenosom snage na sve kotače. U vanjskom izgledu novi Outback evolucija je prošlog modela, ali s osjetnom svježinom, a glavna je razlika nedostatak karakteristične rupe u poklopcu motora koja je bila zaštitni znak većine Subaruovih modela. Oštro oko primijetit će i dvije kamere smještene sa svake strane središnjeg ogledala, EyeSight sustav sigurnosti o kojem ćemo malo kasnije.
Većina promjena u dizajnu dogodila se unutar kabine. Bitno moderniji izgled i osjetno bolji materijali danak su koji je Subaru morao platiti da bi se ponovno dopao razmaženim europskim kupcima. Više nećete morati objašnjavati susjedu zašto ste platili više od 300.000 kn za auto koji iznutra izgleda gotovo jednako kao zadnja Vectra…
Naravno, kupci Subarua posebna su sorta i njih takve primjedbe vjerojatno nisu ni dirale. Oni znaju zašto su kupili japanske zvijezde na nosu, odnosno zbog iznimnog pogona, pouzdanosti i osjećaja u vožnji kakav se rijetko može iskusiti. Pritom ne mislimo na neke lude performanse, već na nevjerojatno krutu karoseriju (koja je navodno još 50% kruća od one u prošlom modelu, iako nam se to čini nemoguće) i sigurnost koju pruža permanentni pogon na sve kotače koji Subaru neumorno i nakon 40 godina dalje razvija. Uvijanje karoserije na neravninama ili u zavojima ne postoji, i nakon Subarua svaki drugi auto činit će vam se „mekan“ i fleksibilan. Krutost mu omogućava izuzetno preciznu vožnju jer ono što mora „raditi“, a to je ovjes, ovdje zaista odrađuje svoj posao potpuno neovisno od karoserije. Pri penjanju na rubnjake nema nikakvih neugodnih zvukova, u zavojima ide kao po šinama bez neželjenih korekcija. Ukratko, imate osjećaj da vozite auto izliven od jednog komada čelika. Zaista jedinstven osjećaj.
Motor je stari poznanik, dvolitreni, još uvijek jedini dizelski bokser motor na svijetu. Njegovih 150 KS i 350 Nm okretnog momenta dovoljni su za pokretanje pozamašnog Outbacka. U novom modelu motor je ponovno dorađen, a ugrađen mu je i manji turbo punjač zbog još bržeg i mekšeg odziva na gas. Ipak, ono glavno što će vas se dojmiti, bez obzira voljeli ili ne automatske mjenjače, je upravo CVT transmisija. Iako potpisniku ovog testa pada kosa s glave kada čuje za CVT, u Outbacku se čini da su Subaruovi inženjeri uspjeli izgladiti sve prijašnje nedostatke ovakvog mjenjača. Osim preddefiniranih 7 brzina koje možete koristiti u „sportskoj“ vožnji ako poželite juriti, CVT se pokazao iznimno dobrim suputnikom u gradu i na autocesti. U gradu omogućava ležernu vožnju uz minimalne inpute s pedalom gasa, a tura nikada neće prijeći 2500 okretaja. U takvoj vožnji, osim udobnosti, zbog tišine će i potrošnja biti minimalna, a vožnja bez stresa.
Na autocesti će pak na pristojnih 140 km/h okretaji opet biti na malo manje od 2500 pa ćete uz dobru aerodinamiku i nizak šum vjetra čuti samo skoro neprimjetno brundanje dizela u nosu. Na cilj ćete stići odmorni i mirni, a ako vozite iznimno duge ture svakako ćete cijeniti i adaptivni tempomat koji će dobro koristiti brzinu vozila ispred vas i omogućiti maksimalnu ležernost na takvim putovanjima. Možete varirati distancu do vozila koje slijedite, no i na najkraćoj ćete još uvijek imati više nego dovoljno vremena za reakciju ako se ukaže potreba za time. Osim tempomatu, kamere EyeSighta pomoći će i vama da ne udarite u auto ispred sebe u gradskim gužvama ili pješake koji mogu izletjeti pred vas ukoliko vi ne stignete reagirati. Pogledajte ovaj video ako želite saznati više o EyeSight tehnologiji.
Ukratko, iako košta 380.000 kuna, Outback je dobra vrijednost za uloženo. Osim neospornih kvaliteta koje smo navikli gledati u Subaruima ta marka svojem vozaču nosi i pozitivan imidž kakav bi u nas rado imale neke razvikane njemačke marke. Ako izdvojite toliku sumu, ne morate se brinut da će vas netko gledati poprijeko ili da će susjed umirati od zavisti. Subaru kupujete za sebe, a ne za izazivanje zazubica drugih pa ako tražite svestrano vozilo kojim ćete moći zaista sve, od odlaska u kazalište do izleta u prirodu ili poslovno putovanje, s Outbackom možete sve. A ako mislite da je skup, usporedite ga samo sa sličnim Audi A6 Allroadom koji će vas ovako opremljen koštati 310.000 kn VIŠE od Outbacka. Pa sad recite je li Outback skup za to što nudi…
Za Outback dolazi sa standardnim stalnim pogonom na sve kotače, moćnim dizelskim motorom i dugo iščekivanim CVT mjenjačem. Kabina nudi izuzetnu prostranost i vrlo bogatu opremljenost.
Protiv Skuplji od većine konkurenata, no opet i bitno jeftiniji od drugih. Dosta tvrd u vožnji što će nekima možda zasmetati, ali zato je stabilnost na visokom nivou. Iako poboljšan, interijer još uvijek u detaljima zaostaje za najboljima.
Mišljenje Praktičan, dobro opremljen, sa stalnim pogonom na sve kotače. Nekome će biti možda preskup u odnosu na jeftinije SUV-ove, ali oni koji znaju malo više neće se osvrtati na takve usporedbe