Subaru Levorg 1.6 GT-S Sport Unlimited
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček
Subaru Levorg nasljednik je dobro nam znanog i voljenog Legacyja. Iako već neko vrijeme prisutan i na našem tržištu, potrajalo je dok smo ga se konačno dočepali i isprobali ga onako kako smo to zamišljali na prezentaciji.
Levorg kao oznaka modela možda zvuči neobično, no to je skraćenica od Legacy Evolution Touring. Za razliku od prijašnjih Legacyja, ali i svih ostalih modela iz Subaruovog portfelja, Levorg se nudi samo u jednoj kombinaciji motora i mjenjača. Pogon ne moramo ni spominjati, jer to se podrazumijeva i Levorg naravno ima stalni Subaruov Symetrical AWD sustav pogona na sve kotače.
Dizajnerski je Levorg prepoznatljiv kao Subaru, a ako i niste bili sigurni, karakteristična grba na prednjem poklopcu koja vuče porijeklo iz relijaških dana i WRX STi-ja, ali i nekih „civilnih“ modela našla je svoje mjesto i ovdje. Osim toga, Levorg je karakterističan Subaruov karavan, što znači da je praktičan, ali ovaj put moramo to reći – i atraktivan. I to nije prazna floskula, jer nam se dogodilo nekoliko puta za vrijeme testa da opazimo poglede odobravanja sudionika u prometu. Da si to ne umišljamo potvrdilo nam se na izlazu s jedne naše autoceste kada nas je djelatnica kojoj smo plaćali cestarinu pozdravila širokim osmjehom i prelijepim „Ciao“, vjerojatno zbog talijanskih tablica koje smo imali na njemu. Niska silueta, LED pozicije, agresivan izgled, široki trag kotača te dvostruke ispušne cijevi odostraga svakome će dati do znanja da se ovdje radi o ozbiljnom autu.
Ni iznutra situacija nije drugačija. Luksuzni interijer prepun je kože, no dominira sportski multifunkcijski volan „odrezan“ s donje strane. Prostora ima za pet putnika (s time da će srednji biti manji zbog pregiba u sredini gdje prolazi kardan prema zadnjem diferencijalu) i 522 litara prtljage. Sjedi se dosta nisko u dobro profiliranim sjedalima, što volimo jer nam to omogućava najbolji mogući dojam o ponašanju auta na cesti. Poznavatelji marke brzo će se snaći u njegovoj kabini, dok bi oni neinicirani mogli imati poteškoća na početku, posebno s putnim računalom. Ali kad sjednete za volan ionako ćete jedva dočekati da krenete na vožnju, jer vas sve mami na to.
Kao što smo na početku spomenuli, motor je samo jedan u ponudi i on je najnoviji u Subaru paleti pogonskih agregata. Radi se o 1,6-litrenom benzincu s turbo punjačem (čim smo to čuli, ponadali smo se ponovnom Subaruovom angažmanu u WRC-u, no zasada nema riječi o tome) koji razvija 170 KS i 250 Nm okretnog momenta. Relativno mala zapremina za auto koji teži 1550 kg, no brojke nas uvjeravaju u suprotno. Deklarirano je 8.9 sekundi za ubrzanje do stotke i 210 km/h najviše brzine. To bi svakome trebalo biti dovoljno ako ne spadate u STi klan. I dok smo motor jedva dočekali, za mjenjač baš i nismo dijelili jednako oduševljenje. Naime, Subaru kao i većina japanskih proizvođača automatske mjenjače poistovjećuje s CVT-om, što u bilježnici svakog oktanoglavca znači znak za uzbunu.
Da, vidi se napredak u svakom autu koji vozimo, ali princip rada s kontinuiranim prijenosom jednostavno je nespojiv s bilo čime što bi trebalo u sebi sadržavati pojam sportske vožnje i užitka u vožnji. Čak ni polugice iza upravljača kojima se možete poigrati ako vas „primi“ da bi malo jurcali i mijenjali gore-dolje kroz predprogramirane „stupnjeve“ prijenosa ne pomažu mnogo. Najviše koristi ima od njih ako kočite motorom pa s lijevom polugom spuštate jednu ili dvije niže prilazeći nekom oštrijem zavoju.
Ali da ne bi ispalo da Levorg nije vozački auto, recimo da je ovjes uglavnom preuzet upravo s WRX STi-ja što znači da možete jurcati zavojima brzinama koje bolje da ne spominjemo, bez da se auto pomakne milimetra od zadane putanje. Savršeno izbalansiran s preciznim volanom pravi je mamac za vozača i prava je šteta što CVT ubija taj dojam. Ipak, možda je Subaru ovakvom kombinacijom želio stvoriti pravi obiteljski lifestyle auto u kojem će uživati cijela obitelj, a ne samo glava familije. Bez obzira kakve vremenske neprilike vas čekale na vašem putu s, Levorgom možete biti sigurni da ćete sigurno i opušteno stići na cilj.
Upravo u opuštenoj vožnji daje najbolje od sebe, jer tada plovite na valu okretnog momenta koji CVT uvijek balansira između onoga što mu govori vaša desna noga i onoga što je najbolje za potrošnju. Kad smo kod potrošnje, ne treba biti atomski fizičar da se iz jednadžbe turbo-benzinac+CVT automatika+pogon na sve kotače izvuče zaključak da s Levorgom nećete obarati rekorde ekonomičnosti. Istina, ako ste već odabrali ovaj Subaru i platili 313.780 kn za najskuplju verziju koju vidite, pretpostavka je da vam koja litra gore ili dolje ne znači neku bitnu razliku. Ipak, spomenimo da sa Subaru Intelligent Drive sustavom možete birati modove rada motora i mjenjača pa u Inteligentnom modu u gradskoj vožnji možete proći s nešto manje od 11 litara. Stvar je bitno bolja na otvorenoj cesti gdje uz neki normalan tempo do Rijeke starom cestom možete proći s manje od 6 litara.
Subaru je s Levorgom po svom dobrom starom običaju iskoračio iz ustaljenih kretanja i ponudio jedan stvarno zanimljiv auto koji spaja neke od glavnih karakteristika Subaru vozila na novi način. Mi osobno bi naravno izbacili CVT mjenjač iz te kombinacije, ali američko i japansko tržište kojem je Levorg prvenstveno namijenjen ionako nemaju sluha za rijetke pojedince koji bi cijedili maksimum iz ovako dobro skrojenog karavana. Pa ako ste u mlađim danima vozili WRX STi, a došlo je vrijeme za obitelj, jedini logičan slijed je da isprobate Levorg. Ljepša polovica i djeca sigurno će to cijeniti.
Za: vrlo atraktivan izgled, fantastično ponašanje u vožnji, aktivna i pasivna sigurnost
Protiv: CVT mjenjač ima smisla za lagano krstarenje, ali ne i za sportsku vožnju, cijena