Subaru Forester e-BOXER

Tekst: Goran Vrhovec

U prelijepim krajolicima Vicenze, Padove i Venecije imali smo prilike upoznati se s prvim Subaruovim hibridom – novim Foresterom.

Veliki je to iskorak za ovu specifičnu marku kada znamo da oni teško odstupaju od svojih klasičnih i općeprihvaćenih vrijednosti. Ipak, sve ono po čemu je Subaru poznat zadržano je i kod novog Forestera. I dalje u njemu kuca bokser srce koje pokreće sva četiri kotača, zahvaljujući dobro nam znanom Symetrical All Wheel Drive sustavu.

Novost je da 80% dijelova benzinskog motora sada koristi direktno ubrizgavanje, a potpuni novitet je elektromotor ugrađen u Lineartronic mjenjač snage 12.6 kW (16 KS) koji pomaže benzincu i njegovim 150 KS. Zahvaljujući nevelikoj bateriji smještenoj ispod prtljažnika, doseg na samo električni pogon je oko kilometar i pol, no on je tu više za pomoć benzinskom motoru nego za natjecanje s plug-in hibridima.

Ipak, da krenemo od početka. Novi Forester je treći auto na tzv. Subaruovoj globalnoj platformi. To znači da je sama proizvodnja pojednostavljena, ali i da novi model ima 40% otporniju karoseriju na uvijanje. Svaki put nas posebno impresionira takav podatak, tim više što svatko tko vozi Subaru zna da se po tome nijedan drugi auto ne može mjeriti s tom markom. Minimalne vizualne preinake u odnosu na prošli model primijetit ćete samo ako pored novoga imate i stari model, no ispod lima kriju se prave novosti.

Glavna je naravno pogonski sklop, ali tu su i noviteti poput Driver Monitoring sustava koji kontrolira budnost vozača ne samo po pitanju spavanja, već prati luta li vam pogled okolo ili pratite cestu.

Ovaj sistem se koristi i za prepoznavanje do pet vozača pa čim netko od njih zauzme položaj, auto automatski iz memorije podešava sjedalo, retrovizore i klimu, ali i omiljene postavke infotainmenta. Uz to postoje i dvije standardne memorije na vozačkim vratima pa tako ukupno sedam vozača može koristiti Forester s njihovim vlastitim postavkama.

Ekran infotainmenta je 8“ osjetljiv na dodir, a koristi i Apple Carplay i AndroidAuto. EyeSight sustav i dalje je u uporabi pa dvije sprijeda smještene kamere prate sva zbivanja na cesti pomažući brojnim sigurnosnim sustavima da vas čuvaju od nepredviđenih situacija.

Ono na što smo navikli kod Subarua je pogon na sve kotače. U novom Foresteru unaprijeđen je X-mod i sada njegovom aktivacijom možemo odabrati lakši Snow/Dirt ili teži Deep Snow/Mud mod u kojem sustavi kontrole trakcije i ESP-a omogućavaju puno bolje vozne karakteristike u teškim uvjetima.

Koliko to dobro radi uvjerili smo se na nekoliko zaista teških off-road dionica na našim testnim rutama gdje se Subarov pogon opet pokazao u najboljem svjetlu, iako su na našim vozilima bile montirane samo obične zimske gume.

Novi Forester e-BOXER dolazi u tri paketa opreme (Free, Style i Premium), a cijene se kreću od 315.345 kn pa sve do 372.864 kn.