Stigli prvi Jeep plug-in modeli!
Foto: Jeep
Novi Renegade 4xe i Compass 4xe su prvi elektrificirani modeli marke Jeep u EMEA regiji.
Elektrifikacija je osnovni korak u razvoju marke Jeep i pokazuje koliko marka predano radi na tome da postane vodeći proizvođač sofisticiranih, ekološki podobnih tehnologija, a istovremeno zadrži svoje ključne vrijednosti u vidu avanture, autentičnosti, slobode i strasti. Novi modeli 4xe donose bolje performanse i voznu dinamiku od bilo kojeg modela Renegade ili Compass do sada.
Doslovno su sposobni „ići bilo kamo i činiti bilo što” – da citiramo dobro poznatu krilaticu marke „Go anywhere, do anything”. Istodobno su savršeni automobil za svakodnevnu vožnju po gradu zahvaljujući plug-in hibridnoj tehnologiji koja kupcima omogućuje kretanje uz nula štetnih emisija i prosječni doseg od 50 km u potpuno električnom načinu rada.
Za upravljačem modela Jeep Renegade i Jeep Compass 4xe zabava postaje učinkovita, dok legendarne off-road sposobnosti modela Jeep jasno odražavaju savršen sklad između užitka pri vožnji i poštivanja okoliša.
Jeep Renegade i Jeep Compass 4xe PHEV: „zelena” snaga i velik doseg
Modeli Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe PHEV predstavljaju beskompromisno hibridno rješenje u savršenom spoju s tehničkim značajkama bez premca karakterističnim za sva SUV vozila marke Jeep, što razinu sposobnosti automobila vodi na novu razinu.
Sve to postiže se zahvaljujući najnaprednijoj tehnologiji u kombinaciji s većim performansama (do 167 kW (240 KS)), većom sigurnošću (pogon na sva četiri kotača uvijek je dostupan) i manje štetnim utjecajem po okoliš (s emisijama CO2 nižim od 50 g/km u hibridnom načinu rada).
Oba modela uparena su s 1,3-litrenim turbo benzinskim motorom s električnim motorom smještenim između stražnjih kotača kojeg pogoni baterija od 11,4 kWh koja se može puniti tijekom vožnje ili upotrebom vanjske strujne utičnice: kod kuće uz kućni priključak rabeći ekskluzivni sustav easyWallbox ili napredniji Connected Wallbox, a izvan kuće na za to predviđenim postajama za punjenje.
Sam 1,3-litreni turbo benzinski motor iznimno je učinkovit i ima izlaznu snagu od 95 kW (130 KS) ili 132 kW (180 KS), plus dodatnih 44 kW (60 KS) koje proizvodi električni motor, što dovodi do ukupne brojke od 139 kW (190 KS) (verzija Limited) ili 176 kW (240 KS) (verzije Trailhawk i S).
Što se tiče momenta, električni motor proizvodi moment od 250 Nm, dok motor s unutarnjim izgaranjem proizvodi 270 Nm. Kombinacija motora s unutarnjim izgaranjem i električne jedinice jamči visoke performanse i izniman užitak pri vožnji: ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže se za otprilike 7,5 sekundi uz razvijanje maksimalne brzine od 130 km/h u samo električnom načinu rada te 200 km/h u hibridnom načinu rada. Brz odaziv i glatki prijenos snage jamče maksimalan užitak pri vožnji čemu pridonosi i novi automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa.
Oba modela Jeep 4xe imaju tri načina vožnje, što je rezultat sinergije između električnog i klasičnog motora – „Electric”, „Hybrid” i „E-Save”. Električni način rada idealan je za gradska središta, hibridni donosi optimalnu učinkovitost sustava, a način rada E-save štedi ili puni bateriju.
Dodatne značajke uključuju posebne funkcije za vožnju na električni pogon, primjerice način rada Sport koji djeluje na snagu motora, kalibraciju upravljanja i papučicu gasa te prilagođava upravljivost automobila ne bi li se postigle još bolje sportske performanse. E-Coaching je sustav koji nadzire stil vožnje kako bi se osiguralo još učinkovitije upravljanje energijom, a Smart Charging omogućuje upravljanje punjenjem s Uconnect radija ili s pametnog telefona vozača.
Što se opreme tiče, modeli imaju novi 7” TFT zaslon u boji koji vozaču pruža specifične informacije o vožnji na električni pogon kao što su razina napunjenosti baterije, doseg u električnom načinu rada, s motorom s unutarnjim izgaranjem ili kombinirano, postotak snage i razine punjenja.
8,4″ zaslon u boji sustava Uconnect, nadograđen s novim karticama za prikaz protoka snage i povijesti vožnje, postavljenih vremena punjenja te za upravljanje načinom rada eSave i raznim postavkama punjenja.
Punjenje novih modela Renegade i Compass 4xe PHEV jednostavno je i intuitivno: oba modela jamče glatku integraciju između pametnog telefona vozača i 8,4“ dodirnog zaslona sustava Uconnect za upravljanje punjenjem prema zahtjevima i potrebama vozača. Električnu jedinicu na stražnjoj osovini pogoni baterija koja se može puniti u vožnji (u načinu rada E-coasting, pri čemu se baterija puni preko negativnog momenta koji proizvodi kočenje motorom) ili putem vanjske strujne utičnice: kod kuće uz kućni priključak, a izvan kuće na za to predviđenim postajama za punjenje pri čemu se rabi poseban kabel dostupan u osnovnoj ili dodatnoj opremi (ovisno o verziji).
Za optimizaciju vremena punjenja te kako bi se osigurala dodatna, sigurna i pouzdana rješenja za punjenje kod kuće, kupci mogu odabrati ekskluzivni sustav easyWallbox tvrtke FCA koji omogućuje punjenje vozila priključivanjem u običnu strujnu utičnicu kod kuće, a koji jamči brzo punjenje, daljinsko upravljanje i upravljanje putem posebne aplikacije, ili napredni sustav Connected Wallbox s dodatnim uslugama za povezivanje i daljinskim upravljanjem.
Cijene za Renegade 4xe počinju od 297.516 kn za „osnovnu“, ali vrlo bogato opremljenu Limited verziju od 190 KS, dok su Trailhawk i S modeli dostupni s jačim pogonskim sklopom od 240 KS i koštaju 307.681 kn, odnosno 318.002 kn. Veći Compass 4xe isto tako se nudi u te tri verzije, Limited od 190 KS košta 330.428 kn, Trailhawk od 240 KS je 349.067 kn, a vrh ponude je S za koji treba izdvojiti 355.280 kn. Vozila se nalaze u salonima i svakako preporučamo da ih se pogleda i provoza jer ovo su vjesnici potpuno novog doba, ali i načina vožnje Jeepovih vozila