Škoda Fabia 1.2 TSI 110 Style
Treća generacija Fabie hoda utabanim stazama koje su utrle prošle dvije generacije ove male Škode. Iako uvijek u sjeni Pola iz bratskog koncerna, s novom Fabijom Škoda se odlučila malo jače profilirati na tržištu.
I tako je nastala nova Fabija, osjetno odraslija i zrelija nego prije. Iako dizajnerski, po starom običaju VW koncerna nije revolucija već evolucija, lako je uočljiva obiteljska pripadnost marki Škoda, no osim toga, Fabija je prvi puta i kvalitativno vrlo slična skupljoj braći. Materijali u interijeru i dalje su prilično tamni, za razliku od mnogih konkurenata koji nude mladenačkije i razigrane kabine, ali kvaliteti izrade i trajnosti sigurno se neće moći prigovoriti. I dok neki osvajaju šarmom, Fabija nudi praktične kvalitete. Prostranost kabine svakako je jedna od velikih prednosti kojom se izdvaja od konkurenata. Iako se po vanjskim gabaritima uklapa u klasu od 4 metra, Fabija će dobro poslužiti i kao jedini auto u obitelji s kojim će mnogi osim svakodnevnih prometovanja gradom bez problema se odlučiti i na dulji put na more.
Za to će im svakako dobro doći 1.2 TSI motor od 110 KS kakav je pokretao testirani model, a koji predstavlja vrh ponude u Fabiji. Pravi mali GTI moglo bi se reći. Taj motor osvojio nas je još u Polu kada je razvijao 105 KS, i jedan je od najsvjetlijih primjera uspješnog downsizinga. Sa 110 KS u najnovijoj inkarnaciji opasno se približio brojci od 100 KS po litri, što je hvale vrijedan rezultat posebno u automobilu namijenjenom obiteljskom prometovanju. No, kada tata ostavi klince u vrtiću, a suprugu na radnom mjestu, moći će više nego solidno pojuriti do svoje sljedeće destinacije. Osim živahnog motora testiranu Fabiju krasili su i alu naplatci od 17 inča koji s odličnim niskoprofilnim gumama osiguravaju vrlo sigurne prolaske kroz zavoje. Iako feedback s ceste nije najbolji, precizan upravljač, solidne kočnice i XDS elektronski diferencijal koji se brine za sigurno prenošenje snage na podlogu svakako će omogućiti brzu, ali istovremeno i vrlo sigurnu vožnju. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva radi u skldu s ugledom koncerna, lagano i precizno, iako malo kraći hodovi ne bi bili naodmet.
Fabija je prvenstveno gradski auto, i kao takvoj dobro će doći prilično četvrtasti oblik karoserije koji je izuzetno pregledan i lagan za parkiranje. Servo upravljač vrlo je lagan pri manevriranjima, dok se pri višim brzinama sve više ukrućuje i omogućava dobru i sigurnu vožnju autocestom ili nekom zavojitom magistralom prema moru. Malo više povratnih informacija s prednje osovine ne bi bilo naodmet, no očito je da su trendovi takvi da to više nije nikome važno, a u usporedbi s brojnim konkurentima kod Fabije je taj dio još odličan. Ovjes je kao i obično kod njemačkih proizvođača odlično pogođen, nudi dovoljnu udobnost na neravnim cestama, a opet se karoserija ne naginje previše dok kotači sigurno slijede zadane putanje. Jedino što je zna izbaciti iz ravnoteže su udarne rupe na cestama, no to obzirom na velike kotače i niskoprofilne gume ne treba nikoga čuditi. Kompromis koji je postignut vjerojatno je najbolje što se moglo postići u zadanim okvirima, posebno računajući cijene u koje su Fabija morala uklopiti.
Kada smo već kod cijene, recimo da za ovako motoriziranu i opremljenu Fabiu (crni krov, zatamnjena stakla, LED dnevna svijetla…) morate izdvojiti 130.528 kn. To je dosta novaca obzirom na konkurente, no predvidljivo dobro držanje vrijednosti i kvaliteta Škode koja se svake godine vidi i po JD Power istraživanju zadovoljstva kupaca u Velikoj Britaniji čine početnu investiciju isplativom kroz godine korištenje, malih troškova i ostatka vrijednosti. Cijena osnovnog modela (Active 1.0 60 KS) kreće od 79.898 kn.
Koliko je Škoda bila uspješna u svojim nastojanjima da s Fabijom ozbiljno ugrozi sve u ovoj iznimno konkurentnoj klasi najbolje govori i to da je ovjenčana What Car Car of the Year titulom automobila godine 2015. Pa ako su i razmaženi britanski novinari odabrali upravo Fabiju u konkurenciji bezbrojnih sjajnih automobila, i to govori nešto. Iako će se kod nas vjerojatno veliki dio prodaje odnositi na TSI motor od 90 KS, svatko tko u sebi skriva makar zrnce ambicije za pojuriti tu i tamo kada se ukaže prilika, taj će doći na svoje upravo s najjačom verzijom od 110 KS.
Za Fabia nudi pregršt prostora, živahan i štedljiv motor, odličnu preglednost, kvalitetnu izradu i maksimalnu sigurnosnu opremu
Protiv Vožnja po neravninama nije joj najjača strana, neki konkurenti imaju ljepše uređenu unutrašnjost