Servisne mjere za pogođene VW dizelske motore EA 189 (1.6 TDI i 2.0 TDI)
Razjašnjenje i rješavanje problema u vezi s dizelskim motorima napreduju. Volkswagen koncern je Njemačkom uredu za motorna vozila (KBA) predstavio konkretne servisne mjere za pogođene EA 189 motore s obujmom od 1,6 i 2,0 litre. Na taj način su za većinu pogođenih vozila utvrđene korektivne mjere. Prilikom razvoja mjera u prvom planu su bila rješenja koja su najpovoljnija za kupce. Nakon provedbe servisnih mjera vozila će ispunjavati sve važeće norme ispušnih plinova. Konačno tehničko rješenje za 1,2 l dizelski motor predstavit će se Njemačkom uredu za motorna vozila (KBA) krajem mjeseca, a ono će vjerojatno obuhvaćati aktualizaciju softvera.
Njemačkom uredu za motorna vozila predstavljene su servisne mjere za pogođene dizelske motore EA 189. Ove mjere KBA je odobrio nakon intenzivnog ispitivanja i razmatranja. Time je za većinu zahvaćenih vozila razjašnjena situacija glede uklanjanja nepravilnosti.
– Kod 1.6 motora EA 189 će se neposredno ispred mjerača mase zraka pričvrstiti takozvani transformator strujanja. Riječ je o rešetkastoj mreži, koja će umiriti vrtloženje struje zraka ispred mjerača mase zraka i na taj način uvelike poboljšati njegovu točnost mjerenja. Mjerač mase zraka utvrđuje trenutni protok mase zraka, koji predstavlja vrlo važan parametar za upravljanje motorom kada je u pitanju optimalan postupak izgaranja.
Na ovom motoru će se osim toga provesti i aktualizacija softvera. Očekuje se da će za samu provedbu servisne mjere biti potrebno manje od sat vremena.
– 2.0 motori dobivaju aktualizaciju softvera. Za provođenje ove mjere bit će potrebno tek pola sata.
Zahvaljujući napretku u razvoju motora i poboljšanom strujanju unutar složenih usisnih sustava, bilo je moguće u kombinaciji s prilagođenom optimizacijom softvera razviti jednostavnu servisnu mjeru koja je optimirana za kupce.
Cilj razvoja servisnih mjera ostaje postizanje zadanih važećih vrijednosti po pitanju emisije ispušnih plinova, bez utjecaja na snagu motora, potrošnju i performanse. No, s obzirom da se najprije mora provesti mjerenje kod svih modela, u ovom trenutku još nije moguće konačno potvrditi postizanje zadanog cilja.
Na temelju ovih servisnih mjera, koje je prihvatio Njemački ured za motorna vozila (KBA), trenutno se izrađuju potrebni servisni koncepti za EU28 tržišta. Cilj je da se od siječnja 2016. godine u prva vozila implementiraju nužne servisne mjere. Prema aktualnoj procjeni, servisne mjere za sve modele motora produžiti će se na cijelu 2016. kalendarsku godinu. Volkswagen će nastojati da vrijeme potrebno za provođenje servisnih mjera bude što kraće.
Osim toga Volkswagen će sa svakim kupcem stupiti u kontakt i potruditi se da se u obzir uzmu individualne potrebe kupaca u okviru provođenja servisnih mjera kako bi se izbjegle eventualni nepogodnosti za kupce, kao primjerice moguća ograničenja mobilnosti. Tako marka Volkswagen jamči da će svakom kupcu ponuditi prikladnu besplatnu zamjensku mobilnost.
Svi kupci marke Volkswagen imaju primjerice od početka listopada mogućnost da sami provjere je li njihovo vozilo zahvaćeno tematikom u vezi s dizelskim motorima. Na VW stranici svaki kupac putem ovoga linka i pomoću svog broja šasije može dobiti transparentnu informaciju.
S predmetnim definiranim mjerama sada su na raspolaganju servisna rješenja za većinu pogođenih modela koncerna s EA 189 motorom u Europi. Krajem ovog mjeseca Njemačkom uredu za motorna vozila predstavit će se odgovarajuće mjere i za 1,2l 3-cilindarski dizelski motor.
Temeljem procesa marke Volkswagen, ostale marke koncerna – Audi, SEAT, ŠKODA i Volkswagen gospodarska vozila – također planiraju odgovarajuće mjere za pogođena vozila.
Osim toga Volkswagen AG se do 31. prosinca 2016. godine izričito odriče prava na podnošenje prigovora na temelju zastare u pogledu eventualnih prava na ostvarivanje jamstva / garancije zbog softvera ugrađenog u vozilima s tipom motora EA 189 ako ova prava već nisu zastarjela. Stoga kupci marke Volkswagen neće pretrpjeti nikakve gubitke. Sigurno je sljedeće: vozila su i dalje tehnički sigurna i spremna za vožnju te se stoga mogu bez ikakvih ograničenja koristiti u cestovnom prometu.