Seat Leon 1.6 TDI Style Comfort
Tekst: Goran Vrhovec / Foto: Zrinka Maček

Od svog lansiranja 2012. godine Seat Leon je bio nešto drugačija alternativa svom poznatijem bratu VW Golfu. Pamtimo ga po brojnim uspjesima u WTCC-u i sličnim natjecanjima pa ne čudi da se sportski izgled i dinamična vožnja očekuju od Seatovog predstavnika među kompaktima.
Kako je pet godina u životu jednog auta doista puno, ne čudi što je Seat nedavno redizajnirao svog predstavnika u toj klasi. No, za primijetiti promjene trebat će vam povećalo ili original i redizajn parkiran jedan pored drugog. Dobitna ekipa se ne mijenja pa tako ni Seat nije imao potrebe za nekim radikalnim promjenama, što će svakako pozdraviti i vlasnici dosadašnjih verzija jer im auto neće izgledati zastarjelo. I dalje je Leon prepoznatljivih uglatih linija, a promijenjen branik i nova maska te novi dizajn kotača privlačit će nešto mlađu publiku od one koja gleda prema VW-ovom izdanku.
U interijeru se kao i prije radi o kvalitetnoj plastici i materijalima koji djeluju otmjeno, iako još ne u rangu skuplje braće iz VW-a ili Audija, no to se manifestira i u cijeni. Tako je Leon pristupačniji upravo mlađim kupcima i obiteljima koje žele prepoznatljivu kvalitetu, provjerenu tehnologiju motora i dobra vozna svojstva bez plaćanja premije zbog znaka na nosu. Plastika oko vas je solidna kao i ostali materijali, ali još je primjetna razlika u odnosu na prestižnije marke koncerna. No, sve to ima svoje zašto pa da pojasnimo malo…
Na test smo dobili vjerojatno najpoželjniju izvedbu, onu pokretanu 1,6-litrenim TDI motorom od 115 KS. S doplatama za prepoznatljivu Emocion crvenu boju te infotainment sustav Media System Plus sa zaslonom u boji od 8“, Bluetooth konekcijom, MP3 i WMA playerom, 2 USB priključka, glasovnim komandama i osam zvučnika cijena je iznosila stvarno prihvatljivih 157.216 kn. Time ulaz u kompaktni TDI svijet VW koncerna koji si mnogi hrvatski vozači sanjaju zaista nije više tako nemoguća misija. Motor je pravi primjer kako je danas nesmiljena konkurencija zaista dovela do toga da auti dobro idu, a uz to troše minimalne količine goriva. Jedini nedostatak u cijelom pogonskom sklopu koji smo zamijetili je nedostatak šestog stupnja prijenosa. Nije da je to greška preko koje se ne može prijeći, jer dostupan okretni moment dozvoljava ugodnu vožnju u gradu i na autocesti. No, ako u gradu ubacite u peti stupanj prijenosa, zbog njegove „dužine“ okretaji će pasti ispod upotrebljivih pa tako uobičajen način vožnje s kojim bi najviše štedjeli u gradu gotovo da i nije dostupan.
Druga je stvar na otvorenoj cesti, jer čim su okretaji blizu oznake od 2000 turbo punjač odrađuje svoj dio zadatka i Leonom možete krstariti lokalnim cestama gotovo bez posezanja za ručicom mjenjača. Tada je i potrošnja ispod pet litara, što svakako treba pohvaliti. A ako zatreba, ni pretjecanja nisu problem jer snage ima dovoljno. Da bi mogli održavati brzinu u petom stupnju potrebno se voziti barem 80 km/h, što zahvaljujući odlično pogođenom ovjesu nije nikakav problem. Leon uvijek prati sve inpute koje mu vozač daje i ima onaj idealan kompromis između udobnosti i kontrole naginjanja karoserije. Neće poskakivati na neravninama i rupama, a opet ni suputnicima neće biti loše ako vozač malo brže krene kroz zavoje. Volan je dobro odmjeren po težini, ali malo više povratnih informacija s prednjih kotača ne bi bilo naodmet.
Kada smo izašli na autocestu prema Dalmaciji potrošnja je bila 5,3 litre, što svakako treba zahvaliti motoru, ali i već spomenutom dugom prijenosu najviše brzine. Tako u gradu preporučamo prva četiri stupnja, a peti može služiti gotovo kao neki overdrive za štedljivu vožnju. Ipak, smatramo da je ostatak Leona predobar da bi ga s takvim sitnicama poput manjka jednog stupnja prijenosa trebalo opterećivati i da bi konačan rezultat i dojam bili još bolji sa šestbrzinskim mjenjačem.
Obzirom na obiteljsko stablo iz kojeg Leon potječe, kao i tehnologiju koja se nalazi i u Audiju i VW-u, jasno je da problema s povjerenjem u Seatov kompakt ne bi trebalo biti. Treba ga gledati kao mlađeg Golfovog brata do kojeg je lakše doći, a koji će kroz godine nuditi identično iskustvo kvalitete i pouzdanosti. Uz to, naravno, TDI oznaka jamac je i da kod daljnje prodaje sigurno nećete imati poteškoća, kao ni s držanjem vrijednosti. Uz sve nabrojane kvalitete, voznih svojstava, štedljivosti i prihvatljive cijene može mu se oprostiti nedostatak šestog stupnja kojim bi zaslužio još bolju ocjenu.
Za: privlačan mladenački izgled, sportski imidž, odlično ponašanje u vožnji, štedljiv i dovoljno snažan motor, prihvatljiva cijena
Protiv: plastike u kabini nisu na nivou braće iz koncerna, nedostatak šestog stupnja u mjenjaču