Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi Zen

Tekst: Goran Vrhovec

Renault je kao i većina francuskih proizvođača poznat prvenstveno po legendarnim gradskim autima. Međutim, njihovi izleti u srednju klasu nikada se nisu mogli ocijeniti uspješnima, bez obzira koliko truda i novaca ulagali u svoje modele. Jednostavno, nekada njemački, a danas i japanski pa i korejski auti u tim kategorijama su popularniji, iako možda nemaju toliko šarma i karaktera kao njihovi francuski kolege.

Nakon nekoliko generacija Lagune, koja je i kod nas bilježila solidne rezultate još tamo od 1994. godine, ne čudi da ih se može još dosta sresti svakodnevno na našim cestama. No, Renault je odlučio promijeniti ploču i na tržište izbaciti potpuno novi model novog imena, kako bi se što više odmaknuo od starog naslijeđa. Tako je nastao Talisman. Dizajnerski se Talisman snažno nadovezuje na novi obiteljski dizajnerski potpis Renaulta, s novim LED elementima sprijeda i straga pa je nemoguće ne prepoznati koje je marke auto ispred ili iza vas, no razliku u odnosu na novi Megane zbog velike sličnosti bit će teže uočiti na taj način.

renault_talisman_grandtour_1.6_dci_1

Ono što je svakako uočljivo jest da je Talisman osjetno veći auto, posebno se to vidi u karavanskoj izvedbi već tradicionalno nazvanoj Grandtour. Upravo su karavani vrlo popularni u Europi, dok se kod nas u toj još uvijek bolje prodaju limuzine. No i to se polako mijenja, a ako odete do Italije, teško da ćete vidjeti neki auto srednje ili više srednje klase, a da nije karavan. Naravno, na bogatijim tržištima to su uglavnom Audijevi ili BMW-ovi modeli, dok se kod nas i na ostalim manje bogatim tržištima očekuje veća potražnja upravo ovakvih modela koji mogu odlično poslužiti kao poslovni auto ili pak vrlo prostrano i sposobno obiteljsko vozilo. Bogata oprema Zen, iznad koje je još samo Initiale Paris ispunjava sve želje koje biste mogli imati u ovoj kategoriji vozila.

renault_talisman_grandtour_1.6_dci_3

Naš testirani model pokretao je 1,6-litreni dCi motor snage 160 KS. Takva snaga iz tako male zapremine u dizelu je donedavno bila nezamisliva, no nove tehnologije i materijali omogućavaju i takve brojke. 100 KS po litri zapremine daju impresivne karakteristike, posebno kada se njegovih 380 Nm iskombinira s novim sedambrzinskim automatskim mjenjačem s dvije spojke nazvanim EDC. Kako i priliči vozilima ove kategorije, vožnja s automatikom je mirnija i ugodnija pa se čak i naši vrlo tradicionalno orijentirani kupci sve više odlučuju za njih. Naravno, sve to nude i drugi, ali ne i 4Control sustav upravljanja stražnjih kotača. On u kombinaciji s Multi Sense sustavom kojim birate  postavke vožnje (Sport, Comfort, Eco, Neutral i Perso) nudi različito reagiranje stražnjih kotača pri različitim brzinama. Na taj način dobiva se okretnije i dinamičnije vozilo koje usprkos popriličnim gabaritima nudi zavidnu okretnost u gradu i vrlo sigurnu vožnju zavojima pri većim brzinama, posebno na autocestama.

renault_talisman_grandtour_1.6_dci_2

To se događa pri različitim brzinama pa stražnji kotači idu u suprotnom od prednjih pri brzinama do 50 km/h ako vozite u Comfort modu, 60 km/h ako vozite u Neutralu i do 80 km/h ako ste u Sportu. Tada se stražnji kotači okreću do 3.5 stupnja u smjeru suprotnom od prednjih, čime se smanjuje krug okretanja i prividno skraćuje međuosovinski razmak. Pri višim brzinama, stražnji kotači se okreću u istom smjeru kao i prednji. Na taj način se dobiva više stabilnosti i dojam većeg međuosovinskog razmaka. Stvar zaista funkcionira posebno u kombinaciji s amortizerima koji 100 puta u sekundi prate događanja s ceste i reagiraju adekvatno tome. No, možda bi dojam bio još bolji na dobrim cestama kakve viđamo vani, jer kod nas se ponekad dogodi da se elektronski amortizeri ne snađu uvijek najbolje. Ipak, naginjanje karoserije je smanjeno, što opet doprinosi agilnosti. Osjećaj u vožnji je zaista kao da imate manji auto, dok se pri visokim putnim brzinama osjećate vrlo ugodno i sigurno pri promjenama smjera. A kako je ovo prvenstveno „gutač kilometara“, onda je logično da se najbolje snalazi upravo u takvoj sredini.

renault_talisman_grandtour_1.6_dci_4

Talisman se nudi s brojnim dizelskim, ali i benzinskim motorima, ručnim i automatskim mjenjačima, kao limuzina ili karavan te sa ili bez 4Control sustava. Raspon cijena kreće se od 171.900 kn pa do 300.000 kn, a ovaj koji smo vam danas opisali treba izdvojiti 287.000 kn. Time je konkurentan po cijeni i prostranosti primjerice Mazdi6 SW s 2,2-litrenim dizelom od 175 KS i automatskim mjenjačem. Naravno, kao i uvijek odabir će ovisiti o ukusu kupca kao i sklonosti prema porijeklu nekog auta. Mnogi vozači vole francuske aute zbog udobnosti, kreativnih rješenja i napredne tehnologije. Ako uz to volite imati i nešto što nitko nema, poput 4Control sustava, onda će Talisman sigurno zadovoljiti vaše potrebe.

Za: prostranost, udobnost, bogata oprema, snažan i štedljiv motor, automatski mjenjač s dvije spojke
Protiv: interijer bi mogao biti kvalitetniji, na našim cestama se aktivni amortizeri ne snalaze najbolje
renault_talisman_grandtour_1.6_dci_teh