Renault Clio R.S.16

Foto: Renault / François Baudin

U moru obljetnica koje se obilježavaju ove godine, jedna je zasad prošla „ispod“ radara, no kada se sjetimo koji su sve auti stigli iz te tvornice, vidimo da itekako zaslužuje spomen.

Riječ je o Renaultovom posebnom Sport odjelu, gdje su nastali neki legendarni modeli poput Renaulta 5 Turbo, 5 GT Turbo, Clia Williams, Clia V6, Renault Sport Spidera, Clia R.S. 172, 184, 200, 201, Meganéa R.S.,  R26-R, Trophy, a o motorima za Formulu 1 i Renualtovim formulama 2.0 i 3.5 da ne govorimo.

Za obljetnicu takvog odjela bilo je jasno da će odabrani tim napraviti zaista nešto posebno. I nisu razočarali. U svega 5 mjeseci stvoren je koncept Clio R.S. 16 i to na sljedeći način: u Clio R.S. „ugurali“ su dvolitreni motor iz Meganéa R.S. Trophy, s punih 275 KS i 360 Nm okretnog momenta. Da bi takva zvijer ostala na cesti poduzete su mnoge mjere. Neki su dijelovi preuzeti s Meganéa R.S., poput mjenjača koji je ručni, opruga amortizera, kočnica i slično, dok su drugi preuzeti s Kangooa (!) i Espacea.

Stražnji ovjes preuzet je s trkaćih verzija Clia R3T, dok su kotači od 19 cola zahtijevali proširenje karoserije inače predviđene za najviše 18 colne kotače. Previše bi vremena trebalo za navesti sve detalje i poboljšanja koja su napravljena na Cliu R.S. 16 da bi se omogućila ugradnja dvolitrenog monstruma ispod malog Cliovog poklopca motora. Službene brojke o ubrzanjima i najvećoj brzini nisu objavljene, no po svemu sudeći namjera Renault Sporta da napravi najbrži i najekstremniji automobil s Renaultovom značkom sigurno je uspjela.

Prva vožnja odrađena je 1. travnja, a datum službenog predstavljanja Clia R.S. 16 određen je za ovaj vikend u Monacu, za vrijeme utrke Formule 1. Na taj način Renault Sport obilježava i svoj povratak u Formulu 1 kao konstruktor pa je stoga za boju Clia R.S. 16 odabrana upravo Sirius žuta koja krasi i Renualtove bolide na stazi.  Nakon Monaca sljedeća prilika da ga publika vidi uživo bit će na Goodwood Festival of Speed 23.-26.06. ove godine.