Range Rover Evoque

Foto: LR/kojiauto.hr

Pionir luksuznih gradskih SUV modela – Range Rover Evoque, svojim je pojavljivanjem prije nešto više od osam godina otvorio novi segment. Specifičnog izgleda i pun posebnosti (poput dizajnerice interijera, Victorie Beckham) jasno je naznačio kakvoj se klijenteli nada.

I čini se da su u svojim namjerama u JLR itekako uspjeli, jer je do danas prodano 800.000 primjeraka, što je za ovakav auto izuzetan uspjeh. Uz to, prvi je Evoque osvojio preko 225 različitih nagrada, uglavnom za dizajn. Stoga pred novom generacijom stoji ne baš lagan zadatak nastaviti u tom stilu, zadržavajući sve dobro i usput poboljšavajući sve što se poboljšati, ili bolje reći, modernizirati dalo.

Dizajnom je novi Evoque i dalje prepoznatljiv Range Rover. Ovaj put vanjskim izgledom nije toliko jedinstven kao prije, već se vidi naginjanje prema većoj i skupljoj braći poput prelijepog Velara i sposobnog i praktičnog Discoveryja. Karoserija se po dimenzijama nije previše mijenjala (dulja je 1 mm), ali ono što je bitno je da je međuosovinski razmak osjetno veći, čime je Evoque puno komotniji, posebno za putnike straga.

Coupeovska linija krova odiše elegancijom, ali i sportskim karakterom u isto vrijeme, dok visoke bočne linije odaju obiteljsku pripadnost Range Rover obitelji. Robusni blatobrani i kotači od 21“ uz dozu elegancije pokazuju i genetske predispozicije za terensku vožnju, nezaobilazne karakteristike svakog Range Rovera. Kao završni detalj imamo LED matrix svjetla koja osim što odlično izgledaju, pružaju istinsku funkcionalnost i poboljšavaju sigurnost.

I dok izvana možda slabije upućeni neće primijetiti velike razlike, u kabini to sigurno neće biti slučaj. Interijer je sada najsličniji Velarovom i time je stavljen na sam vrh po pitanju dizajna, ali i funkcionalnosti kakvu se očekuje od premium terenaca danas. Upravo je to onaj dio koji danas najbrže zastarijeva kod svih automobila pa već jedna godina razlike u izlasku zna biti vidljiva razlika u brzini rada infotainmenta, grafika i ostalih detalja koji danas sve više znače prilikom odabira novog vozila. Dva velika ekrana na središnjoj konzoli (Touch Pro Duo) odišu luksuzom, a sveukupan dojam je elegantan i minimalistički. U ponudi su tehničke tkanine od reciklirane plastike kao kvalitetna alternativa koži, poput mješavine vune Kvadrat i antilop Miko, kao i opcije Eucalyptus i Ultrafabrics. Kabina je dizajnirana kao umirujući prostor koji osigurava da svim putnicima bude udobno, podešavanjem sjedala na 20 načina i ionizacijom zraka u kabini, koje nadopunjuju proširene dimenzije unutrašnjosti. Prtljažnik je 10% veći pa sada u njega stane 591 litra potrepština, no ono što je vrlo bitno za kupce, stanu i palice za golf što do sada nije bio slučaj.

Iako šminker, u duši je Evoque i dalje pravi terenac. Active Driveline koji je uveden na novi Evoque predstavlja elektronički sustav upravljanja okretnim momentom koji neprestano balansira raspodjelu okretnog momenta motora između prednje i stražnje osovine. Funkcija Driveline Disconnect potpuno isključuje pogon stražnjih kotača u vožnji kako bi se smanjili gubitci uslijed trenja, a time i potrošnja goriva, prije nego što ga ponovno uključi u djeliću sekunde kada uvjeti zahtijevaju da se ne dogodi nikakav gubitak pogona.

Udaljenost od tla iznosi 212 mm, dok prilazni kut iznosi 25 stupnjeva, a odlazni kut 30.6 stupnjeva, dok mu voda dubine 60 cm neće biti problem, što je 10 cm više nego kod prošlog modela. Sustav Terrain Response 2 prvi je puta dostupan u seriji na novom Range Roveru Evoque s pogonom na sva četiri kotača i automatskim mjenjačem. Uz to što će ovaj sustav vozačima omogućiti odabir između četiri načina vožnje (Comfort, Sand, Grass-Gravel-Snow i Mud & Ruts), novi način vožnje Auto omogućit će i odabir najprikladnijeg načina vožnje u skladu s uvjetima.

Novi Evoque u ponudi ima mnoštvo 4×4 tehnologija poput pomoći pri vožnji nizbrdo, kontrole otpuštanja kočnice na nizbrdici i nadzora terenske vožnje. Zahvaljujući značajkama poput dosad neviđenog sustava ClearSight Ground View (ostvarenje koncepta prozirnog podvozja) koji pruža veću vidljivost podloge ispod vozila na neravnom terenu, novi Evoque ima sve što mu je potrebno da ide „above and beyond“. Motori u ponudi su dvolitreni Ingenium četverocilindrični dizelaši, zasad u mild hybrid izvedbama pa se tako motor automatski gasi kada brzina padne ispod 17 km/h čime je postignuta emisija CO2 od 149 g/km i to po WLTP mjerilima. Kasnije će stići i Plug-in hibrid te trocilindrični benzinski motori.

Cijena novog Evoque kreće od 343.780 kn za osnovni model pokretan 150 KS snažnim dizelskim motorom, ručnim mjenjačem i prednjim pogonom.