Prvi Nissan GT-R upravljan putem PlayStationa

Foto: Nissan

Nissan GB i Sony Interactive Entertainment Europe zajedničkim su snagama osmislili ultimativni daljinski upravljan automobil za gamere – Nissan GT-R/C.

U okviru predstavljanja videoigre Gran Turismo Sport, koja će na police trgovina diljem Europe stići 18. listopada te obilježavanja 20. obljetnice Nissanove suradnje sa serijalom Gran Turismo, unikatni je automobil temeljito prerađen kako bi se njime moglo upravljati pomoću kontrolera PlayStation DualShock 4. Daljinski upravljan automobil, kojem je za ove potrebe uklonjena blokada brzine, može postići brzinu od 313 km/h, bez vozača za upravljačem.

nissan-gt-r_playstation_04

Automobilom GT-R/C oko legendarne staze Silverstone upravljao je vozač momčadi NISMO Jann Mardenborough zbog njegova nenadmašnog talenta za vožnju u igri Gran Turismo i u stvarnim utrkama. Jann je automobilom GT-R/C upravljao iz kokpita helikoptera Robinson R44 Raven II kojem je za tu priliku izdana posebna dozvola za let pri niskim visinama.

nissan-gt-r_playstation_01

Nissan GT-R/C konstruirao je proizvođač JLB Design Ltd. iz Velike Britanije na temelju serijskog modela R35 pokretanog V6 motorom snage 542 KS iz 2011., iste godine kad je Jann Mardenborough pobijedio u natjecanju GT akademije. Mardenborough je u najbržem krugu (1:17:47) ostvario prosječnu brzinu od 122 km/h i najveću brzinu od 210 km/h. Prosječna brzina koju na 2,6 km dugoj stazi ostvaruju automobili s vozačem za upravljačem iznosi 134 km/h.

nissan-gt-r_playstation_05

GT-R/C ima četiri robota koji su zaduženi za upravljanje, mijenjanje stupnjeva prijenosa, kočenje i ubrzavanje. Šest računala ugrađenih u prtljažnik prenose upute automobilu do 100 puta u sekundi. Položaj upravljača mjeri se u omjeru od 1:65.000.

nissan-gt-r_playstation_08

Obični je kontroler PS4 DualShock 4 spojen s mikroračunalom koje prihvaća signale joysticka i tipki te ih prenosi u sustave ugrađene u GT-R/C. Bežično upravljanje radi na udaljenosti do jednog kilometra. Kako bi Mardenborough mogao procijeniti brzinu vozila u zavojima, u automobil je ugrađen senzor Racelogic VBOX Motorsport koji podatke prenosi na LCD zaslon u kokpitu helikoptera.
GT-R/C je opremljen i dvama neovisnim sigurnosnim sustavima koji funkcioniraju na različitim frekvencijama. Oni omogućuju dvojici dodatnih inženjera potpuno zaustavljanje automobila i gašenje motora u slučaju da glavni vozač izgubi nadzor nad vozilom.

nissan-gt-r_playstation_06

James Brighton iz JLB Designa izjavio je: GT-R/C je pred nas stavio jedinstvene izazove kojima smo morali doskočiti inovativnim rješenjima. Morali smo osigurati učinkovit rad robotiziranih sustava tijekom snažnih ubrzanja/kočenja te u zavojima u kojima djeluju snažne g-sile; realistično i sigurno upravljanje automobilom pri svim brzinama te neprekinutu vezu između automobila i kontrolera Playstation DualShock 4 uz minimalno kašnjenje u vremenu reakcije, neovisno o udaljenosti. S ponosom mogu reći da smo svladali sve te izazove, ali i pohvaliti Jannove jedinstvene vještine koje su mu omogućile da ovlada vozilom u vrlo kratkom razdoblju i pritom ostvari zaista impresivna vremena krugova.

nissan-gt-r_playstation_02

Jann Mardenborough na to je dodao: Ovo je bio jedinstven, legendaran pothvat. GT-R/C je spojio oba moja svijeta – virtualni gamerski i ovaj stvarni u kojem vozim automobilističke utrke – na način na koji nikad nisam mislio da je to moguće. Odziv automobila na komande kontrolera DualShock 4 bio je mnogo bolji nego što sam očekivao. JLB Design je odradio fantastičan posao kako bi osigurao da svi sustavi odgovaraju na upute kontrolera.
Upravljanje, ubrzanje i kočenje odlično su podešeni, što mi je omogućilo preciznu kontrolu za bolji osjećaj u zavojima i stabilniju vožnju na brzim ravninama. Vožnja daljinski upravljanog Nissana GT-R pune veličine brzinom od 210 km/h na Silverstoneu iz helikoptera bila je zaista nezaboravno iskustvo. E, to su inovacije koje uzbuđuju!

nissan-gt-r_playstation_07

GT-R/C će 2018. biti na turneji osnovnim i srednjim školama diljem Velike Britanije kako bi potaknuo zanimanje učenika za predmete iz tzv. STEM područja (znanost, tehnologija, inženjering i matematika).