Prvi Bentley dizel!
Foto: Bentley
Da, i to se dogodilo. Po prvi put u skoro stogodišnjoj povijesti ove luksuzne marke, jedan model pokretat će dizelski motor.
Brend poznat po svojim pobjedama u Le Mansu i ultimativnom luksuzu do sada je uspješno izbjegavao skrenuti sa svog kursa moćnih V8 i W12 turbo benzinskih motora. No, kako je u gamu dospio i prvi SUV Bentayga, tako su se u Bentleyu odlučili i na ugradnju motora koji karakterom najviše odgovara skoro 2.5 tone teškom trenutno najluksuznijem serijskom terencu na svijetu.
Ipak, da bi performanse ostale u skladu s naslijeđem Bentleya, motor ugrađen u Bentaygu diesel opet je nešto posebno. Riječ je o V8 motoru od četiri litre zapremine i trostrukim(!) prednabijanjem. U Audiju taj motor ima dva turba, no da bi se karakter vožnje Bentleya zadržao, pridodan je i treći kompresor pokretan strujom koji se brine da maksimalni okretni moment od teško pojmljivih 900 Nm(!) bude dostupan od najnižih okretaja (maksimum se dostiže već kod 1000 o/min.).
Zato Bentayga do stotke stiže za 4.8 sekundi, a razvija punih 270 km/h pa ako ste navikli voziti se u nekom Bentleyu, sigurno se nećete moći požaliti na ove performanse.
Iako kupci Bentayge nakon što iskrcaju 140.000 ili više GBP vjerojatno ne razbijaju glavu oko potrošnje, lijepo je znati da s jednim spremnikom sada imate doseg od 1000 km, ili kako kažu iz Bentleya, nećete morati stajati od Londona do Škotskog visočja, Bordeauxa ili Verbiera.
Isto tako, vrijedno je spomenuti da ovako motorizirana Bentayga s 210 g/km ima uvjerljivo najnižu emisiju CO2 od svih modela u ponudi. Sve ostalo, od vrhunskog luksuza pa do majstorstva izrade u interijeru ostalo je kao što smo navikli. I dok su Bentaygu do sada najviše kupovali na Bliskom istoku i u Rusiji, s dizelskom verzijom vjerojatno će i Europa s većom naklonošću gledati na najluksuzniji SUV na svijetu.