Prvi Bentley dizel!

Foto: Bentley

Da, i to se dogodilo. Po prvi put u skoro stogodišnjoj povijesti ove luksuzne marke, jedan model pokretat će dizelski motor.

Brend poznat po svojim pobjedama u Le Mansu i ultimativnom luksuzu do sada je uspješno izbjegavao skrenuti sa svog kursa moćnih V8 i W12 turbo benzinskih motora. No, kako je u gamu dospio i prvi SUV Bentayga, tako su se u Bentleyu odlučili i na ugradnju motora koji karakterom najviše odgovara skoro 2.5 tone teškom trenutno najluksuznijem serijskom terencu na svijetu.

bentley_bentayga_diesel_1

Ipak, da bi performanse ostale u skladu s naslijeđem Bentleya, motor ugrađen u Bentaygu diesel opet je nešto posebno. Riječ je o V8 motoru od četiri litre zapremine i trostrukim(!) prednabijanjem. U Audiju taj motor ima dva turba, no da bi se karakter vožnje Bentleya zadržao, pridodan je i treći kompresor pokretan strujom koji se brine da maksimalni okretni moment od teško pojmljivih 900 Nm(!) bude dostupan od najnižih okretaja (maksimum se dostiže već kod 1000 o/min.).

bentley_bentayga_diesel_2

Zato Bentayga do stotke stiže za 4.8 sekundi, a razvija punih 270 km/h pa ako ste navikli voziti se u nekom Bentleyu, sigurno se nećete moći požaliti na ove performanse.
Iako kupci Bentayge nakon što iskrcaju 140.000 ili više GBP vjerojatno ne razbijaju glavu oko potrošnje, lijepo je znati da s jednim spremnikom sada imate doseg od 1000 km, ili kako kažu iz Bentleya, nećete morati stajati od Londona do Škotskog visočja, Bordeauxa ili Verbiera.

bentley_bentayga_diesel_4

Isto tako, vrijedno je spomenuti da ovako motorizirana Bentayga s 210 g/km ima uvjerljivo najnižu emisiju CO2 od svih modela u ponudi. Sve ostalo, od vrhunskog luksuza pa do majstorstva izrade u interijeru ostalo je kao što smo navikli. I dok su Bentaygu do sada najviše kupovali na Bliskom istoku i u Rusiji, s dizelskom verzijom vjerojatno će i Europa s većom naklonošću gledati na najluksuzniji SUV na svijetu.