Proizvedena milijunta 911-ica!
Foto: Porsche
Istinska ikona sportskih automobila – Porsche 911, postoji 54 godine i upravo toliko je trebalo da se proizvede milijun primjeraka kroz sedam generacija ovog rasnog sportaša.
Kroz generacije neumorno poboljšavana i usavršavana, 911-ica u svojoj najnovijoj inkarnaciji još uvijek nudi velika uzbuđenja u vožnji i s originalom dijeli skoro sve osnove: šesterocilindrični bokser motor smješten iza stražnje osovine, supersportske performanse i jedinstvenu svakodnevnu upotrebljivost koju njeni vlasnici toliko obožavaju. Ona je pojam serijskog sportskog vozila za svakodnevnu vožnju, stilska ikona, nezamjenjivo lice i srce marke Porsche.
Danas je u Zuffenhausenu milijunti primjerak napustio proizvodnu traku – Carrera S u individualnoj irskozelenoj boji te s brojnom ekskluzivnom dodatnom opremom po uzoru na prve originalne Jedanaestice iz 1963. g. Ovaj automobil s dvoja vrata i dalje je strateški najvažniji model u paleti proizvoda te daje znatan doprinos položaju Porschea kao jednom od najprofitabilnijih proizvođača automobila u svijetu.
Dr. Wolfgang Porsche, predsjednik nadzornog odbora tvrtke Porsche AG, prati razvoj 911-ice još od prvog dana: Prije 54 godine imao sam priliku sa svojim ocem odvoziti prve vožnje na visokogorskoj alpskoj cesti Großglockner. U tom osjećaju koji imate u 911-ici uživam i danas kao i nekada. Naime, ključne vrijednosti naše marke danas su zahvaljujući 911-ici toliko vizionarske kao što je to bilo i s prvim proizvedenim Porscheom 356 iz 1948. godine.
Porsche 911 utemeljio je novu kategoriju i ostaje nepromijenjeno u samom vrhu premium segmenta sportskih vozila. Samo u 2016. godini isporučeno je 32.365 vozila u cijelom svijetu. No, svejedno je svih ovih desetljeća sačuvao ekskluzivnost i postao tražen predmet kolekcionara. Kvaliteta koju 911 nudi je legendarna. Više od 70 posto svih 911-ica koje su ikada proizvedene i danas su spremne za vožnju. Uz to je i stalni pobjednik na rang listama kvalitete kao što je „Initial Quality Study“ sjevernoameričkog instituta za istraživanje tržišta J.D. Power.
Njegovom mitu doprinijeli su i nebrojeni uspjesi u moto sportu. Pogodnost za cestu i trkaću stazu – nijedno drugo sportsko vozilo ne utjelovljuje ovu formulu za uspjeh tako dobro kao 911-ica. Više od polovice svih 30.000 trkaćih pobjeda Porsche može zahvaliti njoj. Oduševljava entuzijaste moto sporta širom svijeta koji sudjeluju u raznim trkaćim serijama. Jedinstveno je i to da Porsche nikada nije napustio temeljni koncept originalne 911-ice. No, ipak, neprestano smo radili na znatnom tehnološkom unapređenju, sofisticiranju i usavršavanju vozila, kaže Oliver Blume, predsjednik izvršnog odbora tvrtke Porsche AG, i na taj je način 911-ica uvijek bila u korak s najsuvremenijim dostignućima i ostala tehnički inovativna. Uspjeli smo, također, vrlo uspješno proširiti seriju modela kroz derivate.
Jedan od važnih čimbenika za uspjeh je proizvodna lokacija kod glavnog sjedišta u Zuffenhausenu gdje se proizvode sve 911-ice. Zahvaljujući vrlo sofisticiranom principu proizvodnje danas je moguće sastavljanje svih modela s dvoja vrata – 911, 718 Boxster i 718 Cayman – uključujući njihovih raznolikih derivata na jednoj proizvodnoj liniji.
Montažni stručnjaci u svom radu koriste do 200 različitih pokreta ruku te svojom strašću i ekspertizom osiguravaju tipičnu kvalitetu Porschea. Uwe Hück, predsjednik glavnog zaposleničkog vijeća tvrtke Porsche AG, naglašava: Priča o uspjehu 911-ice bila bi nezamisliva bez naših neponovljivih Porsche zaposlenika. Danas smo došli do milijunte Jedanaestice. Dobra stvar je što naši kolege to još uvijek čine iz ljubavi, kao i kod prvog vozila. Konstruiranjem modela Mission E na lokaciji u Zuffenhausenu nagovještavamo novu eru u Porscheu. Jasno nam je da je jedini put do uspjeha u ovoj priči također moguć samo s našim izvanredno kvalificiranim i visoko motiviranim zaposlenicama i zaposlenicima. Oni se brinu o tome da Mission E postane emocionalni doživljaj kao što je to naša 911-ica bila i kao što će uvijek biti.
Milijunta 911-ica ostat će u vlasništvu Porsche AG-a. Prije nego obogati zbirku Porsche muzeja, otići će na put oko svijeta te će, između ostalog, odvoziti ture u Škotskom visočju, oko Nürburgringa, po SAD-u ili Kini.