Predstavljena nova Ford Fiesta

2017. godina bit će bogata premijerama novih modela svih brendova, no jedna od najvažnijih bit će svakako ona nove Ford Fieste.

Jedan od najpopularnijih i najprodavanijih automobila zadnja četiri desetljeća profilirao se do sada kao iznimno privlačan i solidan auto. No, ono što ga razlikuje od konkurenata je Fordovo inzistiranje na dobrim voznim svojstvima, zbog kojih Fiesta iznimno dobro kotira među auto novinarima, ali i kupcima koji vole voziti. Odlično držanje ceste, uz dobro upijanje neravnina, agilnost i odlično odmjerene komande poput pedala i volana činili su je našim favoritom ispred Škode Fabie ili Hyundaia i20, iako je po pitanju kvalitete interijera i praktičnosti Fiesta zaostajala za navedenim modelima.

Evolucija, a ne revolucija u izgledu

S novom Fiestom Ford se potrudio približiti Fiestu vodećim modelima ove kategorije, a da bi uspio u tome, postala je tehnološki najnapredniji auto svoje klase. Promjene nisu toliko vidljive na prvi pogled jer je dizajn ostao vrlo sličan prošlom modelu. Evolucija umjesto revolucije ima i svoje razloge. Kako kaže Ernst Reim, jedan od dizajnera, na stolu su bili neki vrlo radikalni prijedlozi po pitanju izgleda nove Fieste, no odlučeno je da se ide s umjerenim izgledom upravo zbog popularnosti prošlog modela i logičnog evoluiranja modela. Tako je nova Fiesta i dalje vrlo prepoznatljiva na prvi pogled, iako ima širu masku i nešto tanja svjetla, dok su straga svjetlosni sklopovi vodoravni, a ne okomiti. U svakom slučaju novi model djeluje šire i otmjenije.

nova_ford_fiesta_titanium_2017_interijer

Po praktičnosti, Fiesta i dalje neće biti u samom vrhu jer se stražnja sjedala ne preklapaju u ravninu s prtljažnikom niti je u ponudi varijabilna podnica prtljažnika koja bi to izravnala. Iz tog razloga za utovar duljih stvari imamo „stepenicu“ koja smeta, no zato je Ford ostao vjeran svojoj politici i dalje će nuditi dvije karoserijske izvedbe – sportskiju s tri i onu s pet vrata koja je više obitelji naklonjena. Većina konkurenata napustila je tu politiku radi smanjenja troškova proizvodnje.

nova_ford_fiesta_titanium_2017_sync3

Kabina izgleda bitno modernije, smanjen je broj gumbića zahvaljujući ekranu osjetljivom na dodir koji se nalazi na vrhu središnje konzole. U osnovnoj je izvedbi veličine 6.5“ visoke rezolucije, dok je od Titanium razine opreme veličine 8“, također HD rezolucije. Veći ekran poput tableta ili smartphonea prepoznaje komande kao što su listanje (sweep) te „štipanja“ (pinch) s dva prsta.

Motori

Ponuda će se sastojati od ekonomičnih jedinica uključujući i poznati, ali unaprijeđeni jednolitreni EcoBoost te poptuno novi benzinac zapremine 1.1 litre snage 70 odnosno 85 KS. U svojoj najčišćoj izvedbi navedeni motor trebao bi ispuštati svega 98 g/km CO2, no najčišći će ipak biti 1,5-litreni dizel s emisijom od oko 82 g/km. Svi oni koji žele performanse jurilice morat će se strpiti do 2018. godine kada bi trebala stići ST izvedba. Do tada će vrh ponude biti EcoBoost od više nego dovoljnih 140 KS, dok je kod dizela vrh rezerviran za 1.5 TDCi od 120 KS. Svakako treba spomenuti i nove šeststupanjske mjenjače koji će, poznavajući Ford, biti pravi užitak za korištenje.

nova_ford_fiesta_2017_2

Paketi opreme

Ono što će se moći kupiti u startu dok ne stigne pravi ST jest ST-Line paket opreme koji će Fiesti davati puno agresivniji i sportski izgled, zajedno sa sportskim sjedalima, spuštenom karoserijom i sportskim ovjesom te „odrezanim“ kolom upravljača. Kao top model (ako isključimo ST-Line) nudit će se luksuzna oprema Vignale (aktualni model nudi samo do Titanium razine). U skladu s dosadašnjim Vignale izvedbama koje smo vidjeli kod Mondea, S-Maxa, Edge-a i Kuge, Ford ovime i kod Fieste nudi prestižan doživljaj svojeg najvišeg ranga opreme i usluge. Izvana će Vignale biti prepoznatljiva po posebnim karoserijskim detaljima, jedinstvenim 18 inčnim kotačima i bojama rezerviranim samo za tu top izvedbu.

nova_ford_fiesta_2017_range

U unutrašnjosti će ju krasiti posebna kožna sjedala s prošivima kakvih se ne bi posramili ni u Bentleyu. Novost je svakako Active varijanta koja bi trebala nuditi osobine malog crossovera, barem po izgledu uz zadržavanje Fiestine dinamike i praktičnosti u gradu.

nova_ford_fiesta_vignale_2017_interijer

Neka posebno jeftina verzija vjerojatno neće biti u ponudi, jer Ford želi ostaviti mjesta za Ka+ koji je tek nedavno zaživio. Očekuje se cijena koja je skuplja od VW Pola i Opel Corse, no zauzvrat Ford garantira puno više opreme i mogućnosti personalizacije, a o očekivanim boljim voznim svojstvima da i ne govorimo.
U serijskoj opremi očekuju se alu kotači, klima uređaj, Bluetooth, Sync 3 sustav povezivosti te autonomno kočenje koje ne samo da će spriječiti nalijetanje na vozilo ispred vas, već će i prepoznati pješake na ili pored ceste (na 130 m), kako po danu tako i po noći. U opcijama će se nuditi adaptivni tempomat, sustav za autonomno parkiranje i Cross Traffic Alert koji upozorava vozača prilazi li mu neki auto dok izlazi unazad, što je novost u ovom segmentu automobila.
nova_ford_fiesta_2017_cross_traffic_alert
Daljnje značajke koje po prvi put nalazimo u Fiesti su i panoramski stakleni krov, prepoznavanje prometnih znakova te učinkovitija automatska duga svijetla. Često se desi da zaštitna ograda koja dijeli suprotne kolnike zaklanja svijetla pa ova nova funkcija prepoznaje primjerice kamion u suprotnom smjeru (vozač kamiona ili autobusa se nalazi na višoj poziciji od vas).

nova_ford_fiesta_2017_bang_olufsen_2
Još jedna takva novost, ali i kod Forda općenito, je renomirani danski audio sustav vrhunskog dizajna i zvuka marke Bang&Olufsen. I to je već dokaz da se sa novom Fiestom Ford zaista ne zamara najjeftinijim konkurentima, već da će svoje kupce tražiti među bolje stojećim pojedincima ili kao drugi, odnosno treći auto kod dobrostojećih obitelji.