Predstavljena nova C-klasa

Foto: Mercedes-Benz

Od 1982. i predstavljanja modela 190 kojim je Mercedes-Benz zakoračio na tržište kompaktnih limuzina, pa preko svih dosadašnjih C-klasa koje su naslijedile „mini“ Mercedes, više od 10.5 milijuna kupaca odlučilo se upravo za ovaj model.

Stoga i ne čudi da je i dalje upravo C-klasa najprodavaniji model u portfelju štutgartskog proizvođača. Od početka proizvodnje modela na odlasku koji je stigao 2014. godine, čak 2.5 milijuna limuzina i karavana našlo je put do svojih kupaca. Od 2016. najjače tržište za C-klasu je Kina, a najjača tržišta osim dalekog istoka su SAD, Ujedinjeno Kraljevstvo i Njemačka. Zanimljivo je spomenuti da su u Njemačkoj čak dvije trećine prodanih C-klasa karavanske izvedbe.

Zbog svega navedenog C-klasa je jedan od onih core modela bez kojih Mercedes ne može i zato ne iznenađuje pažnja i posvećenost kojom su inženjeri prionuli poslu prilikom dizajniranja novog modela.

Nova C-klasa već na prvi pogled i u mirovanju izgleda kao da se kreće. To je postignuto kratkim prevjesima sprijeda i straga te dugim međuosovinskim razmakom. Poklopac motora naglašava sportske ambicije zahvaljujući svojim ispupčenjima, a poseban dojam ostavlja nagnut vjetrobran i kompletna kabina koja je pomaknuta unazad kako bi se dobio još dinamičniji izgled te klasične proporcije tzv. cab backward dizajna.

Zahvaljujući umjerenom povećanju vanjskih dimenzija profitirali su putnici sprijeda i straga. Za laktove sada ima 22 mm više prostora na prednjim sjedalima, a 15 mm više na stražnjima. Ti isti putnici straga sada imaju i 35 mm više mjesta za koljena. Naravno, u skladu s Mercedesovim imidžom, dosegnut je potpuno novi nivo digitalizacije i kvalitete izvedbe i materijala. Displej i upravljački koncept preuzeti su s nove S-klase, što dovoljno govori samo za sebe. Zahvaljujući MBUX sustavu od sada je moguće i upravljanje kućanskim uređajima putem Hey Mercedes zvukovne asistentice.

Svako digitalno prednje svjetlo ima 1.3 milijuna minijaturnih zrcala koja mogu usmjeravati svjetlosni snop ovisno o brojnim uvjetima u kojima se vozilo nalazi, što ukupno čini brojku od 2.6 milijuna piksela koji se brinu da u danim uvjetima imate najbolje moguće osvjetljenje ceste.

Zahvaljujući upravljivoj stražnjoj osovini (2.5 stupnja zakretanja), krug okretanja je smanjen za 40 mm, što će posebno dobro doći u gradskim gužvama i prilikom parkiranja.

U kratkom intervjuu novu C-klasu predstavio je Christian Früh, glavni inženjer za C-klasu:

Što su za vas glavni noviteti koje donosi nova C-klasa?

Po meni je to svakako doseg na struju od 100 koji je sada moguć po WLTP protokolima, vrlo agilan handling u vožnji te vrlo praktičan prtljažnik. Zakretna stražnja osovina nudi potpuno nove nivoe okretnosti, ali i užitka u vožnji zavojima.

Na što ste se najviše koncentrirali prilikom izrade nove C-klase?

Potrošnja goriva i održivost su glavni naglasci prilikom projektiranja današnjih automobila. Dizajn i proporcije nove C-klase pokazuju dinamiku jednako kao i same performanse.

Novi plug-in hibridi su veliki korak naprijed po pitanju održivosti?

Da, jer s novim dosegom od 100 km to je dvostruko više nego što je bio slučaj do sada. Izlazna snaga baterije je 95 kW, a do 100% kapaciteta može se napuniti za 30 minuta. Samim time za većinu svakodnevnih vožnji vozači neće uopće trebati koristiti motor s unutarnjim izgaranjem. A valja napomenuti da bez obzira na visok nominalni kapacitet baterije od 25.4 kWh prtljažnik nudi više prostora od prošlog modela.