Predstavljen novi Volvo V90

Foto: Volvo

Zamjena za V70 koji je već u poznim godinama stigla je iz Švedske. Zove se V90 i predstavlja odgovor na BMW Serije 5 Touring, Audi A6 Avant i Mercedesovu E klasu T

O čemu je riječ?

Volvo V90 je treći auto s oznakom 90 u Volvo gami. Nakon vrlo uspješnog i prestižnog XC90, došla je limuzina S90, da bi sada u dobroj skandinavskoj tradiciji red došao i na karavansku izvedbu. Jasno je da je ovdje riječ o vrhunskom automobilu za obitelji koje njeguju sportski lifestyle i kojima ovakvo vozilo treba zbog prijevoza snowboarda, bicikala, zmajeva i sličnih potrepština za zabavan boravak u prirodi ili pak za odlazak na odmor s obitelji, a nikako za navažanja cementa i miješalica za beton.

To se vidi i po interijeru koji je gotovo identičan onome u XC90, krcat najmodernijom tehnologijom, ali i materijalima kakve bi poželjeli u vlastitom dnevnom boravku. Izvana se pripadnost najnovijoj generaciji Volvo obitelji prepoznaje po dnevnim svjetlima oblikovanim poput Thorovog čekića.

Motori

U ponudi će biti samo četverocilindrični motori, benzinski i dizelski, s više različitih nivoa snage. Za bestseller u ponudi se predviđa model s D4 motorom od 189 KS koji bi trebao emitirati svega 119 g/km CO2. Početni benzinski motor bit će dvolitraš također potpomognut turbom i 250 KS i emisijom od 154 g/km. U ponudi će biti i jače izvedbe, D5 i T6 od kojih će ovaj posljednji imati turbo punjač, ali i kompresor te će dvolitraš razvijati 315 KS, no smatra se da će biti vrlo rijetko tražen. Za ljubitelje snažnih dizela u ponudi će biti D5 od 234 KS i svega 129 g/km. Na vrh će zasjesti motor nazvan T8 iz XC90, koji je zapravo hibrid s kombiniranom snagom od 405 KS i emisijom od svega 47 g/km.

Što ima od opreme?

Ako je suditi po njegovim prethodnicima XC90 i S90, onda ni V90 neće loše proći. Osim standardno najveće moguće sigurnosti, kako aktivne tako i pasivne, V90 nudit će i posljednju generaciju poluautonomne vožnje Pilot Assist II, adaptivni tempomat, kameru koja prati udaljenost od vozila ispred vas itd. U seriji dolaze i upozorenja za prelazak iz trake u traku, sustav koji prati budnost vozača, limitator brzine povezan sa sustavom prepoznavanja znakova, pa čak i sustav koji prati položaj vozila na cesti i ako primijeti da bi moglo doći do izlijetanja sam preuzima okretanje upravljača u pravom smjeru. Autonomni sustav kočenja također je već u osnovnoj opremi, i on prati vozila, pješake, bicikliste i životinje koje bi mogle krenuti na cestu, i u tom slučaju zateže pojaseve putnika, upozorava svjetlosnim signalima i na koncu sam i koči ako za time ima potrebe. Uz doplatu bit će dostupni i IntelliSafe sustav koji prati zbivanja u mrtvom kutu, predviđa nalijetanja drugih vozila na stražnji dio vašeg Volva i upozorava na promet iza vas kada se uključujete u promet vozeći unatrag (s parkinga primjerice). Tu će još biti u ponudi i kamere s pogledom od 360 stupnjeva oko auta te Park Assist Pilot sustav samoparkiranja.

Kakva mu je konkurencija?

Jaka i vrlo dobra. Volvo se ne smatra konkurencijom njemačkom trojcu već njihovom alternativom, no činjenica je da će se Volvo morati uhvatiti s njima ukoštac. Ovisno o cijeni, mogao bi biti sjajan izbor za svakog tko ne želi njemačku „konfekciju“ već želi drugačiji imidž sebe u javnosti i kod prijatelja.