Predstavljen novi Peugeot 3008
Foto: Peugeot
Veliki uspjeh posljednje generacije 3008 kojom je Peugeot 2016. iznenadio konkurenciju (potpuno novi oblik karoserije u odnosu na jednovolumenskog prethodnika), pokazao se u 800.000 prodanih primjeraka. Koliko je osvojio i stručnu publiku, jasno je dokazala titula Auta godine 2017. Da je novi izgled Peugeota 3008 bio pun pogodak, pokazalo se i na našem tržištu gdje je od svoje pojave u samom vrhu po prodaji u svom, vrlo zahtjevnom segmentu.
Ipak, godine ne štede nikoga i da bi se ostalo u konkurenciji nakon četiri godine dolazi nova, osvježena izvedba. Prednji dio je redizajniran u skladu s najnovijim trendovima Peugeotove obitelji pa tako prepoznatljivi očnjaci dominiraju branikom.
Straga je 3008 dobio nova Full LED svjetla nove boje i novu opciju Black Pack. Prednja svjetla su redizajnirana pa djeluju još agresivnije i uključuju LED tehnologiju od prve razine opremljenosti. Ovaj svjetlosni potpis je savršeno u skladu s trenutnim stilom marke Peugeot i prepoznatljiv je na prvi pogled.
Na GT / GT Pack opremama, Full LED svjetla nude još veću razinu tehnološke opremljenosti i prepoznatljiv izgled zahvaljujući proširenom svjetlosnom potpisu i funkciji osvjetljavanja zavoja (EVS) koji optimizira vidljivost pri brzinama većim od 90 km/h.
Straga, nova nadograđena svjetla uključuju Full LED tehnologiju (uključuju svjetla za vožnju unatrag), prikazujući 3D pandže za snažniji svjetlosni potpis. Svjetla su pokrivena prozirnim, zatamnjenim staklom, proširujući crni poklopac prtljažnika sa svake strane vozila, čime vizualno proširuju stražnji dio vozila. Posebno treba istaknuti funkciju “Foggy Mode” koja je zamijenila svjetla za maglu. Integrirana je u Full LED svjetla i uključuje kratka svjetla sa smanjenim intenzitetom kada su aktivirana stražnja svjetla za maglu.
U interijeru je sve osjetno modernije pa tako novi 3008 ima najnoviju verziju PEUGEOT i-Cockpit®-a: Digitalni zaslon od 12.3” visoke razlučivosti, u potpunosti je prilagodljiv i sadrži tehnologiju “Normally Black” za visokokvalitetno prikazivanje te za još bolju preglednost i kontraste. Novi dodirni zaslon od 10” koji je visoke rezolucije i dolazi u seriji sa sedam elegantnih piano tipki koje omogućavaju direktan i stalan pristup glavnim funkcijama za udobnost.
Plug-In izvedbe imaju specifičnu tipku koja omogućava pristup glavnim funkcijama izbornika. Svi motori s unutarnjim izgaranjem nude opciju s automatskim mjenjačem. Sada u serijskoj opremi imaju komandu za odabir načina vožnje koja omogućuje odabir između tri načina vožnje: Normal, Sport i Eco.
Kod izvedbi s Plug-In motorima, komanda odabir načina vožnje omogućava odabir između Electric (zadano pri pokretanju) / Hybrid / Sport / 4WD načina vožnje (samo HYBRID4 300). Kako bi se naglasila modernizacija i-Cockpita, uspon prema premium segmentu u unutrašnjosti vozila vidljiv je s novim presvlakama, koje pridonose profinjenosti i atraktivnosti kabine vozila.
Osim dizajnerskih promjena, u ponudi su i novi motori, odnosno pogonski sklopovi. Tako su svoju službu zadržali poznati benzinci PureTech od 1.2 litre i 130 KS i onaj od 1.6 litara i 180 KS, dizelaš od 1.5 litara i 130 KS, a stigle su i dvije hibridne, plug-in izvedbe, Hybrid od 225 KS i pogonom na prednje kotače, te vrhunac ponude – Hybrid4 od 300 KS s pogonom na sve kotače. Recimo da slabija izvedba hibrida po WLTP normi emitira 29 g/km CO2, a na struju može prijeći 59 km. Jača izvedba ima emisiju CO2 od 30 g/km, a doseg na isključivo električni pogon joj je 56 km.
U skladu s modernim kretanjima i sigurnosnim zahtjevima tu su i najnovije pametne tehnologije poput sustava Night Vision, koji je jedinstven u segmentu kompaktnih SUV-ova, zatim Aktivni tempomat s funkcijom Stop & Go (EAT8 automatski mjenjač), sustav za pomoć zadržavanja vozila unutar vozne trake (povezan s ACC Stop & Go) kao i sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti posljednje generacije te prošireno prepoznavanje prometnih znakova.
Iz svega navedenog lako je zaključiti da je Peugeot s novim 3008 poduzeo sve da se ovaj popularni kompaktni SUV i dalje zadrži u samom vrhu po prodaji u ovim zahtjevnim vremenima. Za sve koji ga žele pobliže upoznati, recimo da će prva vozila stići u salone krajem godine.