Predstavljen je novi Range Rover
Tekst: Goran Vrhovec
Peta generacija elegantnog Range Rovera predstavljena je u ponedjeljak premijerno u Hrvatskoj u ovlaštenom Jaguar Land Rover salonu Auto Benussi u Zagrebu. Luksuzni SUV stigao je u Hrvatsku nakon svjetske premijere koja je održana u listopadu prošle godine u Royal Opera House u Londonu, a prvi primjerci dolaze na tržište u svibnju ove godine.
Tijekom pet desetljeća, Range Rover je predvodio trendove u svom segmentu. Stekao je neusporediv status vrhunskog luksuznog SUV-a za članove kraljevske obitelji, političare, poslovne lidere i slavne osobe diljem svijeta, kombinirajući besprijekornu profinjenost i izvanredne terenske karakteristike. Vođen kreativnošću i željom za savršenstvom, ne slijedi modu ili trend, već je nastao kombinacijom suvremene filozofije dizajna s više od 50 godina evolucije kroz četiri prethodne generacije.
Ovo je jednostavno najpoželjniji Range Rover ikada stvoren. Nudi se u dvije duljine karoserije (Standard Wheelbase SWB i Long Wheelbase LWB) te tri konfiguracije sjedala – standardnih 5, executive s 4 i obiteljskih 7. U ponudi će biti i tri razine opreme: HSE, Autobiography, SV kao vrh ponude te First Edition koji je tradicionalno u ponudi samo u prvoj godini proizvodnje.
U ponudi su četiri varijante pogonskih strojeva – benzinski MHEV, dizelski MHEV, benzinski PHEV (plug-in hybrid), dok u 2024. stiže potpuno električni model.
Raspon snage ide od 250 KS kod najslabije dizelske varijante pa do 530 KS kod novog V8 biturbo benzinskog motora. S njime novi RR stiže do 100 km/h za svega 4.6 sekundi, a s ubrzanjem prestaje tek na 260 km/h. No, vrlo vjerojatno će se veliki dio kupaca odlučiti za novi PHEV koji nudi 440 ili 510 KS, troši po WLTP-u 1,1 litru goriva na 100 km (zahvaljujući dosegu od stvarnih 88 km na struju, što je više nego dovoljno za dnevne potrebe 75% kupaca Range Rovera) te emisiji CO2 od svega 18 g po kilometru.
Za ljubitelje klasike tu su MHEV dizelaši od D250, D300 i D350 KS, dok benzinski MHEV nude 360 ili 400 KS. PHEV modeli su zbog tako niske emisije CO2 kod nas oslobođeni trošarina pa su i uvjerljivo najpovoljniji (ne možemo reći najjeftiniji jer košta 1.070.000 kn) novi Range Roveri. Za usporedbu, dizelaš MHEV od 250 KS je čak 700.000 kn skuplji, stoga ne treba čuditi ogroman interes koji je ovaj model pobudio kod nas, ali i u svijetu.
Recimo i to da je alokacija za ovu godinu 50% rasprodana, a tek je završio prvi mjesec u godini, što dovoljno govori o interesu kupaca.