Povratak Alfa Romea u Formulu 1!
Foto: FCA
Nakon nekoliko mjeseci šuškanja i taktiziranja, sada je i službeno objavljeno – od sljedeće sezone u Formuli 1, po prvi puta nakon 1985. ponovno će se natjecati Alfa Romeo.
Prestižna talijanska marka u vlasništvu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) potpisala je višegodišnji tehnički i komercijalni sporazum o partnerstvu sa švicarskim Sauber F1 timom za sudjelovanje na Svjetskom prvenstvu u Formuli 1, počevši od sezone 2018. Opseg sporazuma uključuje stratešku, komercijalnu i tehnološku suradnju na svim relevantnim područjima razvoja, uključujući pristup inženjerskom znanju i stručnosti tehničkog osoblja Alfa Romea.
Poznata milanska tvrtka ima dugu povijest o kojoj možete nešto pročitati i u našoj reportaži iz njihovog muzeja, no posebno je poglavlje povijesti Alfe vezano uz utrke za Grand Prix i kasnije u F1. Alfa Romeo je neosporni prvak predratnog Grand Prix-a (1925. GP Tipo 2 je dominirao na prvom Svjetskom prvenstvu), a u Formuli 1 su sudjelovali od 1950. do 1988., kao konstruktor i dobavljač motora. Osvojili su i dva svjetska prvenstva, 1950. i 1951. (vozači su bili Nino Farina i Juan Manuel Fangio), a od 1961. do 1979. godine sudjelovali su kao dobavljač motora u nekoliko F1 timova. 1979. godine, nakon povratka kao konstruktori, postigli su svoj najbolji rezultat 1983. godine – 6. mjesto na poretku konstruktora. Nakon više od 30 godina nakon odustajanja kao natjecatelji u Formuli 1 (1985.), brand se vraća s jasnom namjerom da ponovno ostavi trag u povijesti.
U skladu s namjerama Sergia Marchionnea o oživljavanju brenda Alfa Romea, Ferrari je kupio Sauber F1 tim koji je i do sada koristio Ferrarijeve motore. No, od sada će se ekipa zvati Alfa Romeo Sauber F1 Team i bit će „juniorska“ podružnica Ferrarija u kojem će se odgajati mladi talenti koji bi jednog dana trebali sjesti za upravljač crvenih bolida iz Maranella. Očito je da je Marchionne zaista naumio uzdići Alfu u visine u kojima je bila prije četrdeset i više godina. Sjajni novi cestovni modeli Giulia i Stelvio samo su početak modelne ofenzive koja bi u sljedećih par godina trebala rezultirati mnoštvom novih modela koje će trebati reklamirati. Uz to potrebno je i brand učiniti prepoznatljivim i onima koji se ne sjećaju ili ne znaju za sve što je Alfa Romeo nekada predstavljala. A bolje platforme od Formule 1 za tako nešto sigurno nema, stoga je i ovaj potez razumljiv i koristan u svakom smislu.