Porsche RoadTour 2014.

Svake godine iz Porschea nas ugodno iznenade nekim pozivom na druženje. Prošle godine bili smo na Hungaroringu, da bi ove godine bez nekih najava stigao poziv na cjelodnevne vožnje po Zagorju i zagorskim bregima.  A kad smo vidjeli koja ergela nas očekuje (dva nova Macana, u dizelskoj i benzinskoj izvedbi, Panamera Plug-in Hybrid, Boxster, Cayman S, Carrera 4 i Cayenne GTS) nije nam trebalo dugo da prihvatimo poziv i molimo boga za lijepo vrijeme za taj dan.

Krenuli smo iz Jankomira prema staroj Zagorskoj magistrali. Za početak smo uzeli novi Macan S, najsvježiji model iz Zuffenhausena. Manji brat Cayennea prava je senzacija svugdje u svijetu, a čak i kod nas je kompletan kontingent za ovu godinu rasprodan. Očito kriza i nije tako strašna kako se čini, barem za neke. U S verziji koju smo provozali savršen PDK mjenjač sjajno se nadopunjuje s benzinskim V6 motorom od 340 KS i pruža sjajne performanse, no ono glavno je da se vozi poput sportskog automobila. Bez imalo suzdržavanja možete ga tjerati bez milosti po zavojima gdje bi ostali SUV-ovi i crossoveri već visjeli po drveću. Glavni adut  za prodaju ipak će biti dizelski model od 258 KS, no dobro je znati da kupci Macana mogu očekivati prave Porscheovske karakteristike u vožnji.

Nakon Macana red je došao na našeg osobnog favorita toga dana – Caymana S. Testirani model imao je ručni mjenjač i keramičke diskove, čime je zapravo bio model za prave Porscheovske čistunce koji preferiraju vlastitu kontrolu svega u vožnji. Sa središnje smještenim bokser motorom 3.4 litre i 325 KS s ručnim mjenjačem stiže do stotke za 4.7 sekundi i razvija 282 km/h. No, važnije od suhih brojki je osjećaj koji Cayman pruža. Bili smo zaljubljeni u starog Caymana, ali novi ga je nadmašio u svakom pogledu. Savršena igračka za onoga tko si ga može priuštiti (nekoliko desetaka tisuća Eura manje od 911) za vozačke užitke, a koji čak nadmašuju legendarni model čine ga best buy modelom za entuzijaste.

Za ljubitelje modernih trendova tu je Panamera Plug-in, koja sa svojih 416 KS sigurno spada u zelene aute kakve bismo poželjeli. 5.2 sekunde do stotke za auto od više od dvije tone stvarno su impresivan rezultat. No, nama se ipak više dopao Boxster s kojim smo usprkos „skromnoj“ snazi od 265 KS iz 2,7-litrenog boksera  uživali na povratku prema Zagrebu, s vjetrom u kosi. Iako se vrijeme pogoršalo, do Jankomira smo stigli prije kiše, s propuhom u ušima i osmjehom od uha do uha. Do slijedeće prilike…