Porsche na IAA u Münchenu
Tekst/Foto: Goran Vrhovec
Prošli je tjedan održan IAA, najpoznatiji njemački auto salon. Ono što smo nekada zvali Frankfurt, već je dvije godine München. U skladu s tradicijom, njemački proizvođači koriste tu priliku da potencijalnim kupcima predstave novitete iz svojeg portfelja.
Za razliku od Frankfurta, u Münchenu se IAA održava na dva načina. Prvi je klasičan i uključuje izlaganje na Messeu gdje su prvi dan pristup imali samo akreditirani novinari. Drugi je puno popularniji i posjećeniji jer se održava u centru grada, na osam lokacija tzv. Open Space i kreće od drugog dana IAA, kada je pristup na svim lokacijama moguć posjetiteljima.
Porsche je svoj konceptni model Mission X prikazao na sajmu u sklopu svih noviteta V.A.G. grupacije. Predstavljen je povodom 75. godišnjice tvrtke, a ujedno služi i kao najava, odnosno vizija dizajna budućih sportskih automobila ove marke. Iako neprijeporno atraktivan, a uživo još i više nego na fotografijama, Porsche je svoje glavne adute prikazao na Open Space izložbenom prostoru.
Prvo valjda spomenuti sam izgled prostora kojim je kompletno dominirala struktura u obliku 911-ice posljednje generacije, uključujući i karakteristični svjetlosni potpis koji poznajemo s novijih Porsche modela.
Kao spoj tradicije i moderne poslužio je naravno prelijepi crveni 911 iz Porscheovog muzeja pored kojeg su svi posjetitelji jednostavno morali proći. No, glavni noviteti skrivali su se koji metar dalje. Netom predstavljen najjači Cayenne do sada, hibridni Turbo E Hybrid čiji četverolitreni biturbo V8 motor razvija 599 KS, a pomaže mu i elektromotor od 176 KS čime ukupna snaga dolazi do 739 KS.
Još je impresivniji okretni moment od 950 Nm koji je na raspolaganju od „lera“ ili 950 okretaja pa sve do 5130 okretaja. Sve to garantira performanse od kojih bi se trebali zabrinuti svi pretendenti na najsportskije SUV-ove poput Urusa i DBX-a 707. Rezultat je ubrzanje 0-100 km/h za 3.7 sekundi (poznavajući Porsche znači i manje od te brojke) te najveća brzina od 295 km/h.
Za ljubitelje pravih sportskih Porschea tu su bili i Spyder RS s Weissach paketom kao posljednji i najjači model još malo aktualne linije 718 i jedan od automobila s vjerojatno najboljim soundtrackom trenutno na svijetu. Pokreće ga dobro poznati četverolitreni bokser motor sa šest cilindara koji znamo iz GT3 RS-a. Vrti se to 9.000 okretaja i razvija okruglih 500 KS. To mu omogućava najveću brzinu od 308 km/h, a do stotke stiže za 3.4 sekunde. Za sve ljubitelje motora s unutarnjim izgaranjem radi se vjerojatno o ultimativnom stroju za uživanje bez krova.
Ipak najveća zvijezda bio je jedan 911. Zadnja verzija koja je predstavljena zove se S/T i predstavlja vjerojatno najpoželjniji 911 koji bi svaki ljubitelj htio imati u svojoj garaži. Zahvaljujući opsežnoj „dijeti“ uz uporabu karbona te osjetnim smanjenjem zvučne izolacije na vagu donosi svega 1380 kg. Motor koji ga pokreće je punokrvni atmosferac koji pokreće i GT3 RS i razvija istih 525 KS.
Međutim ono čime osvaja je ručni mjenjač, skraćenih (konačno) prijenosnih odnosa za maksimalna ubrzanja te zvuk koji budi mrtve. Obzirom na mjenjač, jasno je da cijeđenje posljednjih desetinki nije bio prioritet pa S/T do stotke stiže za „tek“ 3.7 sekundi, a najviše će razviti 300 km/h. Međutim, senzacija vožnje na cesti je vjerojatno i bolja nego kod ekstremnijih verzija.
Da sve bude u znaku tradicije, osim boje i broja na vratima, interijer je uređen u retro stilu. Bit će proizvedeno 1963 primjeraka, a cijene u Njemačkoj kreću od 292.000 Eura. Uz dodatni Design Heritage paket cijena se penje na 309.692 Eura, prije nego se zaigrate na konfiguratoru. No, ne morate brinuti, svi su ionako već rezervirani…
Sve u svemu, iako svi pričaju o struji, pa čak i u Porscheu, ipak su štandom dominirali dobri stari šest-cilindraši. A obzirom na to da je Porsche aktivan i u razvoju E-fuel goriva, barem možemo biti bez brige da ćemo još dugo moći uživati u njima.